De laatste weken had ik geregeld voor dat de persoon die ik aan de lijn had me plots niet meer hoort. Dit kwam op verschillende momenten voor, soms niet, soms wel. Ik heb dan naar Telenet gebeld en daar hebben ze me de raad gegeven om een ander toestel te proberen. Dit heb ik dan met een niet-DECT toestel gedaan. Het euvel kweek weg.
Ik vond dit vreemd en sloot het DECT toestel terug aan en begon eens na te denken over mijn opstelling. Mijn router zat ongeveer een 20-30 centimeter onder het DECT toestel en dit had al altijd goed gewerkt. Het enigste wat ik eens gedaan heb is de antennes eens anders gericht een paar weken geleden.
Dus ik heb het DECT basisstation nu een goede 3 meter verplaatst en nu blijkt alles terug goed te werken. Ik heb dan even op internet gekeken maar ik kon niet echt iets terug vinden over storingen van gesprekken icm met wifi. Wel andersom, wifi die uitvalt bij het ontvangen van een oproep, of de snelheid die plots daalt. Iemand die me daar wat meer uitleg kan over geven?
Wifi en DECT basis
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
Dit kan zeker problemen opleveren
dect is ergens 1850-1900 mhz, wifi zit rond de 2400 mhz , door dat de filtering in consumenten toestellen minimaal is , kunnen ze elkaar wel degelijk storen
ik heb regelmatig ook zulke problemen in de 10 ghz band , als ik een router op minder dan 1 meter zet dan heb ik wel degelijk last van storingen.
gisteren was het ook weer prijs , een 12 ghz sateliet internet verbinding wilde ook niet meer werken.
omwille van een festival stond er 10 meter verder een mobiele gsm mast.
blijkbaar gebruikt belgacom een nieuw type gsm mast voor festivals, een container van 5,5 meter hoog met in het bovenste gedeelte de GSM antennes. wat ik zelf zeer laag vond voor een krachtige gsm antenne ....
dect is ergens 1850-1900 mhz, wifi zit rond de 2400 mhz , door dat de filtering in consumenten toestellen minimaal is , kunnen ze elkaar wel degelijk storen
ik heb regelmatig ook zulke problemen in de 10 ghz band , als ik een router op minder dan 1 meter zet dan heb ik wel degelijk last van storingen.
gisteren was het ook weer prijs , een 12 ghz sateliet internet verbinding wilde ook niet meer werken.
omwille van een festival stond er 10 meter verder een mobiele gsm mast.
blijkbaar gebruikt belgacom een nieuw type gsm mast voor festivals, een container van 5,5 meter hoog met in het bovenste gedeelte de GSM antennes. wat ik zelf zeer laag vond voor een krachtige gsm antenne ....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Die antennes voor festivals moeten geen grote oppervlakte dekken, enkel meer capaciteit bieden. 5.5m hoog is meer dan hoog genoeg om een festival te dekken. Als ze die hoger zetten reikt de straling tot in gebieden waar er sowieso al dekking is van het Proximus netwerk, maar geen festivalgangers en dus ook geen extra capaciteit nodig.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 83 keer
het zal wel hoog genoeg zijn om te werken, maar met die kanonnen leggen ze tal van andere communicatie plat.
een stalings dossier moet vermoedelijk ook niet voor tijdelijke installaties ....
bij een vaste installatie mogen er geen mensen zijn in de directe omgeving van het stralingsveld
voor 2.4 wifi moet de afstand al minstens 100 meter zijn om geen last te hebben van een gsm antenne ...
voor 5 gig volstaat een meter of 20
een stalings dossier moet vermoedelijk ook niet voor tijdelijke installaties ....
bij een vaste installatie mogen er geen mensen zijn in de directe omgeving van het stralingsveld
voor 2.4 wifi moet de afstand al minstens 100 meter zijn om geen last te hebben van een gsm antenne ...
voor 5 gig volstaat een meter of 20
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Mijn DECT basisstation en mijn wifi-AP/router staan op 10cm van elkaar
Al 4 jaar ofzo. Nog nooit last gehad.
Het zal misschien van de combinatie van toestellen afhangen. Zoals hierboven al aangehaald, niet afgeschermd en zo elkaar storen.
Al 4 jaar ofzo. Nog nooit last gehad.
Het zal misschien van de combinatie van toestellen afhangen. Zoals hierboven al aangehaald, niet afgeschermd en zo elkaar storen.
- honda4life
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
- Bedankt: 391 keer
Bij een Fritzbox zitten ze in hetzelfde toestel, absoluut geen problemen mee.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –