In ene lagere snelheid

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
BlueMoon
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2015, 13:51
Bedankt: 1 keer

Mijn ouders behaalden altijd tegen de 50mb (Zoals in het contract met scarlet).

Dit is in ene gezakt naar 18/5 mb/s of zelfs lager.

Gevolgen als het 'echt' laag is:
* Geen HD televisie
* Wegvallende verbindingen
* Niet kunnen kijken naar opgenomen televisieprogrammas.

Scarlet steekt het momenteel op de voedingsadapter van de modem maar daar heb ik weinig vertrouwen in.

- Speedtest (via ethernet kabel): 18/5
- Proximus check: 48.8 Max.
- Vdsl check:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hoe dan ook lijken we op een repairprofiel te zitten. Hiermee gaan we alvast naar Scarlet. Zou dat voldoende zijn?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Het KAN de voedingskabel zijn van je modem, maar kan evengoed aan de lijn zelf liggen.

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6191
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1960 keer
Recent bedankt: 6 keer

BlueMoon schreef:Hoe dan ook lijken we op een repairprofiel te zitten.
Dan ligt de oorzaak van het probleem aan de binneninstallatie. Je controleert dus best eens of alle kabels rond het aansluitpunt en de modem correct en degelijk zijn aangesloten. Alle overbodige bekabeling (bijvoorbeeld een ongebruikte analoge telefoonkabel) moet losgekoppeld, verwijderd of geïsoleerd worden.
Zie ook https://www.scarlet.be/help/faq/619/59/ ... agem-modem of https://www.scarlet.be/help/faq/620/59/ ... Box2-modem

Een defect aan de modem of voeding is natuurlijk ook mogelijk.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18459
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Je kan ook op een repair terecht gekomen zonder directe oorzaak, of de oorzaak is al verdwenen (vb werken aan de lijn, upgrade van de ROP).

Ik zou gewoon eens de lijntest doen op 0800 22424, en kijken wat het geeft:
  • - normaal zal je starten op min 30/10, en DLM zal je verder verhogen tot max 70/10 (zone 1, vectoring friendly).
    - indien de oorzaak van het repair profiel niet verdwenen is, zal je gauw weer op het repair komen.
PS. Heeft je B-box2/Sagem de vectoring friendly Firmware update gekregen?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”