Hallo,
ik heb Proximus TV sinds een jaar en heel tevreden. Ik verander de volgorde van zowat alle kanalen. Vorige week zette ik mijn tv aan en de volgorde van de kanalen was gereset. Aangezien ik alleen woon en ik dit zelf nooit zou doen, was ik heel verbaasd dat dit gebeurd was. Ik dacht van, ach technisch foutje van proximus... Ik bel om te vragen om dit te herstellen en dit gaat niet. Ik moet ze dus allemaal manueel herschikken. Het herschikken van de kanalen bij Proximus is echter niet vanzelfsprekend, een beetje een oud systeem... Heel vervelend dus!
Aangezien ik toch iemand aan de lijn met enige technische kennis vroeg ik of het mogelijk was om van de kanalen een back up te maken, of in ieder geval de volgorde ergens te bewaren... Ze zeiden dat dit waarschijnlijk niet kon, maar aangezien ze daar niet altijd op de hoogte zijn van alle technische mogelijkheden van de apparaten vroeg ik me af of er geen andere manier is.
Ik vind het op zich gewoon vreemd dat dit gebeurd is... Alsof Proximus remote mijn 2 decoders heeft gefactoryreset... Misschien een firmware update die mislukt is en daarom alles gereset?
Dus ik heb 2 vragen:
1. Is er een manier om je zenders op te slaan, of alleszins hun volgorde zonder alle kanalen manueel te moeten organiseren? Toen ik dommel had kon ik in de busybox van de sagem router. Misschien dat daar iets wordt opgeslagen?
2. Zijn er nog andere mensen die ook plots hun volgorde kwijt zijn?
Zenderlijst zomaar gereset
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 60 keer
Die volgorde worden niet op de toestellen opgeslagen maar centraal bij PXM zelf.
(Zo blijven ze hetzelfde indien je van decoder wisselt en moet je het maar 1 keer aanpassen als je meerdere decoders hebt.)
Valt weinig aan te doen vrees ik.
(Zo blijven ze hetzelfde indien je van decoder wisselt en moet je het maar 1 keer aanpassen als je meerdere decoders hebt.)
Valt weinig aan te doen vrees ik.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 759 keer
- Bedankt: 252 keer
Ik heb het vroeger ook een paar keer gezien en ik denk dat een weggevallen zender alle zenders erboven reset naar hun oorspronkelijke positie.
De eerste keer was toen onze V2 decoder gewisseld werd naar een V3b en er ondertussen ook een firmware upgrade was voorgekomen (alle zenders werden gereset), en de tweede keer was toen Sundance Channel een maandje vrij te bekijken was en ik het op nummer 7 of zo gezet had in de veronderstelling dat het een permanente zender was. Toen de zender dan na een maand verdween in een pack, werd de positie van alle zenders boven nummer 6 gereset.
Dus stel dat je één van je laagst gepositioneerde zenders er eentje was die Proximus sinds vorige week niet meer uitzendt, of eentje uit een zenderpack waar je sedert vorige week geen toegang meer toe hebt, dan zullen alle hoger genummerde zenders gereset zijn.
De eerste keer was toen onze V2 decoder gewisseld werd naar een V3b en er ondertussen ook een firmware upgrade was voorgekomen (alle zenders werden gereset), en de tweede keer was toen Sundance Channel een maandje vrij te bekijken was en ik het op nummer 7 of zo gezet had in de veronderstelling dat het een permanente zender was. Toen de zender dan na een maand verdween in een pack, werd de positie van alle zenders boven nummer 6 gereset.
Dus stel dat je één van je laagst gepositioneerde zenders er eentje was die Proximus sinds vorige week niet meer uitzendt, of eentje uit een zenderpack waar je sedert vorige week geen toegang meer toe hebt, dan zullen alle hoger genummerde zenders gereset zijn.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Dit fenomeen is niet nieuw, lang geleden hadden er ook verschillende BGC klanten last van en nu zijn er weer veel PX klanten die dit probleem melden.
Het is wel niet zo dat het algemeen is en bij iedereen voorvalt. In het Franstalige gebied zijn er ook verschillende meldingen.
Het is wel niet zo dat het algemeen is en bij iedereen voorvalt. In het Franstalige gebied zijn er ook verschillende meldingen.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 3 keer
De meldingen over zenderlijsten die op de default volgorde komen zouden ook te maken kunnen hebben met de uitrol in testfase van de nieuwe ProximusTV software. Blijkbaar zou de standaardvolgorde van de zenders n.a.v. deze software aangepast zijn (HD zenders vooraan in de lijst), én zou het systeem om zenders te hernummeren volledig herwerkt zijn. Meer info
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Die software zit nog in testfase bij een beperkte groep gebruikers. Misschien zitten de mensen met het probleem in een testzone inclusief achterliggende aanpassingen aan zendernummering, maar maken ze om één of andere reden geen deel uit van de testgroep, en hebben ze de nieuwe software dus niet op hun decoder (decoder te oud? modem niet fully routed?). Met een reset van de zenderlijst op de 'oude' software tot gevolg? Dat is natuurlijk allemaal speculatie, maar het is wel toevallig dat er opeens opvallend meer meldingen zijn van een ongewenste zendervolgorde-reset op het moment dat er een testfase begint waarin juist dat aspect van ProximusTV voor het eerst in jaren herwerkt werd...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
Dat dacht ik ook eerst, maar mijn gebuur heeft dit voor en behoort niet tot de testers (v5 decoder)
en ik behoor ook niet tot de testers en heb dit niet voor (V5 decoder) !
(We hebben beiden wel nog een bbox2 die in bridged mode werkt)
en ik behoor ook niet tot de testers en heb dit niet voor (V5 decoder) !
(We hebben beiden wel nog een bbox2 die in bridged mode werkt)
@cptKangaroo dit is niet het geval, alle zenders zijn gewoon gereset... zender die ik vroeger op nummer een had staan bestaat nog steeds.
Ik denk dat het alleen maar voorvalt bij diegene die al hun zenders verplaatsen (buiten radio)
ik dus!
@Steven_09 ik heb de nieuwe software nog niet. Ik ben eens gaan kijken en ziet er heel mooi uit wel! pakken beter als de huidige.
Aangezien ze toch met nieuwe software bezig zijn, zal het wel daar aan liggen...
Ik ben er zeker van dat het ook bij mij gereset is, omdat ik iets specifiek heb aangepast. Ik bedoel, ik ga alle instellingen af en ik zet deze zo naar mijn zin. Hierbij zal ik iets aan hebben gezet (of net af) waardoor mijn zenders gereset worden en die van andere niet.
Trouwens, ik heb een V5 decoder en voor zover ik weet ben ik niet geselecteerd voor tests. In mijn huidige software is zenders hernummeren nog altijd een klucht. Toch wel blij dat ze hier iets aan veranderen. Als ik dan toch een tester ben, dat ze maar snel in productie gaan met die nieuwe software
Ik denk dat het alleen maar voorvalt bij diegene die al hun zenders verplaatsen (buiten radio)

@Steven_09 ik heb de nieuwe software nog niet. Ik ben eens gaan kijken en ziet er heel mooi uit wel! pakken beter als de huidige.
Aangezien ze toch met nieuwe software bezig zijn, zal het wel daar aan liggen...
Ik ben er zeker van dat het ook bij mij gereset is, omdat ik iets specifiek heb aangepast. Ik bedoel, ik ga alle instellingen af en ik zet deze zo naar mijn zin. Hierbij zal ik iets aan hebben gezet (of net af) waardoor mijn zenders gereset worden en die van andere niet.
Trouwens, ik heb een V5 decoder en voor zover ik weet ben ik niet geselecteerd voor tests. In mijn huidige software is zenders hernummeren nog altijd een klucht. Toch wel blij dat ze hier iets aan veranderen. Als ik dan toch een tester ben, dat ze maar snel in productie gaan met die nieuwe software