Dag allemaal,
Ja, ik weet het, er zijn al zoveel topics hierover geweest maar toch post ik deze. Ik heb bij mijn ouders de Thompson 510 4 ports vervangen door een Sagem fast 900 met een Topcom Skyracer WBR 611. Nu hadden ze in het verleden al regelmatig last van uitvallende verbindingen maar dit is opgelost door de lijn op 1,1 Mb te laten zetten. Sindsdien geen enkel probleem met de speedtouch, maar nu met de topcom begint het spelletje weer: verbindingen die wegvallen met alle ergernis die erbij hoort.
Als ik in de logs van de router ga kijken vind ik alleen :"Server time out", en geen IP-adres aan de WAN kant. Alle lampjes op de Sagem en de topcom branden normaal. Heeft dit iets te maken met de instellingen van de Topcom? Wat is net de "MTU", en de "Idle time out"? Heeft het misschien met een van deze twee te maken? Ik heb alvast de idle time out op 9999 minuten gezet. Wie weet is het dit wel.
Alvast bedankt,
Groetjes
Instellingen draadloos netwerk
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Die MTU is de pakketgrootte, deze zet je best op 1492 als ze daar nog niet op stond.
Die idle timeout is de tijd dat de verbinding inactief moet zijn eer de router of de modem ze verbreekt. Zoek ergens naar persistent connection of always on ofzo. Dat de modem de verbinding altijd open houdt.
Je kan trouwens je speedtouch 510 in bridged mode zetten voor je router. Dan doet hij alleen het modemgedeelte en laat het de router die er achter staat al het werk doen. Kzou zeggen probeer eens met die speedtouch in bridged mode.
Cheers
Die idle timeout is de tijd dat de verbinding inactief moet zijn eer de router of de modem ze verbreekt. Zoek ergens naar persistent connection of always on ofzo. Dat de modem de verbinding altijd open houdt.
Je kan trouwens je speedtouch 510 in bridged mode zetten voor je router. Dan doet hij alleen het modemgedeelte en laat het de router die er achter staat al het werk doen. Kzou zeggen probeer eens met die speedtouch in bridged mode.
Cheers
- Kokki
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 2 keer
Jep MTU staat op 1492, Idle time stond op 9 minuten, heb ik dus op 9999 minuten gezet. Ik kan alleen maar een getal ingeven,dus geen persistent connection of always on ofzo.
Helpt allemaal niet. Daarnet was de verbinding weer verbroken, met dezelfde log: "Server timeout! Disconnect PPPoE line ".
Ik kan ook nog spelen met een "connect on demand". Dit heb ik maar op enable laten staan.
Die Speedtouch staat er niet meer, heb daar een Sagem 900 fast gezet , deze kan alleen maar in bridged mode werken.
Is er nog iets wat ik kan proberen?
Helpt allemaal niet. Daarnet was de verbinding weer verbroken, met dezelfde log: "Server timeout! Disconnect PPPoE line ".
Ik kan ook nog spelen met een "connect on demand". Dit heb ik maar op enable laten staan.
Die Speedtouch staat er niet meer, heb daar een Sagem 900 fast gezet , deze kan alleen maar in bridged mode werken.
Is er nog iets wat ik kan proberen?
- Kokki
- Pro Member
Hei,
Ik ben er weer. Heb die connect on demand eens afgezet maar dat helpt niet. Het blijft hetzelfde probleem.
Ik heb wel gemerkt dat ie zijn datum en tijd ook niet juist kan houden.
Zit ik hier met een slecht toestel of zo?
Iemand enige ervaring met Topcom?
Groetjes
Ik ben er weer. Heb die connect on demand eens afgezet maar dat helpt niet. Het blijft hetzelfde probleem.

Ik heb wel gemerkt dat ie zijn datum en tijd ook niet juist kan houden.
Zit ik hier met een slecht toestel of zo?
Iemand enige ervaring met Topcom?
Groetjes
- Sub Zero
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 121 keer
Zou het dan kunnen dat het je modem zelf is die uitvalt? Want als de datum en uur niet juist meer staan... Je kan het mss eens in het oog houden dat je verbinding wegvalt en je daarna gaat kijken naar de datum en uur in je router of die dan gereset is. Anders valt dat ding gewoon uit wss. Doe hem anders eens binnen als je nog garantie hebt.
Cheers
Cheers
- Kokki
- Pro Member
Ik heb gisteren een mail naar Topcom gestuurd. Ben benieuwd.
Hij verliest niet al zijn gegevens, alleen de tijd, dus het is geen complete reset.
Zal de reactie even afwachten, en als dat niets wordt, dan gaat ie terug naar de winkel.
Hij verliest niet al zijn gegevens, alleen de tijd, dus het is geen complete reset.
Zal de reactie even afwachten, en als dat niets wordt, dan gaat ie terug naar de winkel.
- Kokki
- Pro Member
Hier ben ik weer. Topcom heeft geantwoord op mijn mail, maar het maakt me natuurlijk niets wijzer. Om er zeker van te zijn dat het niet aan modem ligt wil ik nu proberen om deze te vervangen door die speedtouch 510, maar hoe doe ik dat? Ik heb wan kant van de router aangesloten op de speedtouch en in de router gekozen voor verbinding met vast IP adres. In de speedtouch had ik DHCP afgezet. Dit werkte voor 5 minuten of zo, en daarna kon ik geen van de twee meer bereiken.
Sub Zero zei al om de speedtouch in bridged mode zetten voor de router, maar hoe doe ik dat?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groetjes
Sub Zero zei al om de speedtouch in bridged mode zetten voor de router, maar hoe doe ik dat?
Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.
Groetjes
- Kokki
- Pro Member
Ok, dat heb ik gevonden, maar ik kan niet aan mijn router komen.
Situatie: speedtouch in bridged mode - router - pc
Hij detecteerd een draadloos netwerk maar kan er geen verbinding mee maken, ook met kabel niet. Met kabel krijg ik zelfs geen fatsoenlijk IP adres en geen gateway. Als ik ipconfig /renew doe, dan zegt ie dat ie geen antwoord krijgt van de DHCP. Router is gereset, en standaard staat de DHCP-server aan (van de router, die van de speedtouch staat af).
Ik weet niet meer wat doen. Kunnen jullie me verder helpen?
Situatie: speedtouch in bridged mode - router - pc
Hij detecteerd een draadloos netwerk maar kan er geen verbinding mee maken, ook met kabel niet. Met kabel krijg ik zelfs geen fatsoenlijk IP adres en geen gateway. Als ik ipconfig /renew doe, dan zegt ie dat ie geen antwoord krijgt van de DHCP. Router is gereset, en standaard staat de DHCP-server aan (van de router, die van de speedtouch staat af).
Ik weet niet meer wat doen. Kunnen jullie me verder helpen?
-
- Pro Member
Probeer eerst het bekabeld gedeelte van je netwerk in orde te krijgen. Kijk in je handleiding welk IP-adres je router standaard heeft, vaak is dit 192.168.2.1, en geef je pc of laptop een IP-adres in dezelfde range. Normaal zou je dan toegang moeten kunnen krijgen tot de web-interface van je router en vanhieruit de configuratie kunnen voltooien.
Had laatst ergens vergelijkbare problemen met een router van Belkin, die steeds z'n connectie bleef verliezen. Uiteindelijk zijn deze opgelost geraakt door er firmware van een identiek SMC toestel op los te laten...
Had laatst ergens vergelijkbare problemen met een router van Belkin, die steeds z'n connectie bleef verliezen. Uiteindelijk zijn deze opgelost geraakt door er firmware van een identiek SMC toestel op los te laten...
- Kokki
- Pro Member
Het bekabelde gedeelte in orde brengen lukt me al niet meer. Ik heb op mijn pc handmatig IP en gateway ingegeven, maar ik geraak nog niet in het menu van de router. Om in dit menu te geraken, maakt het toch niet uit hoe mijn speedtouch is ingesteld of wel? Momenteel werkt die als modem/router omdat ik anders last krijg met mijn huisgenoten. Ik wil dus eerst terug in die Topcom geraken voor ik weer met de speedtouch ga spelen.
IP: 192.168.1.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 192.168.1.1.
Voor de DNS servers heb ik niets ingegeven. Ik weet niet wat.
Surfen naar 192.168.1.1. levert dus niets op.
Ik weet het dus niet meer. Iemand nog goede raad?
IP: 192.168.1.100
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaard-gateway: 192.168.1.1.
Voor de DNS servers heb ik niets ingegeven. Ik weet niet wat.
Surfen naar 192.168.1.1. levert dus niets op.
Ik weet het dus niet meer. Iemand nog goede raad?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
Weet je zeker dat de range 192.168.x.x is probeer ook eens 10.x.x.x, dns moet je nog niet instellen voor bij router te geraken en als alles ingesteld is laat je gewoon dhcp alles regelen.(geeft dns,.. mee)
- Kokki
- Pro Member
Pffft, ik snap er niets meer van. Ik had het al bijna opgegeven, ik heb verschillende keren router aan gezet en terug uit, kabels verstoken en zo en ineens doet ie het weer. Niet via mijn kabel, maar draadloos.
Ik heb de router nu ingesteld als DHCP Client or Fixed Ip, en obtain IP automatically (speedtouch stond nog routed). Nu ging hij zonder probleem het internet op. Vreemd allemaal.
Afwachten of ie het zo blijft doen, maar ik kan niet blijven hout vasthouden hè.
Alvast bedankt iedereen.
Ik heb de router nu ingesteld als DHCP Client or Fixed Ip, en obtain IP automatically (speedtouch stond nog routed). Nu ging hij zonder probleem het internet op. Vreemd allemaal.
Afwachten of ie het zo blijft doen, maar ik kan niet blijven hout vasthouden hè.

Alvast bedankt iedereen.