Voor alle voertuigen, ook voor fietsers, ...
Motorijders opgelet (oortjes voor de passagier om te communiceren mogen niet meer gebruikt worden).
bron: http://blog.europ-assistance.be/nl/rijd ... frankrijk/
Boete: 135€, Belachelijk !
Rijden met oortjes of hoofdtelefoon verboden in Frankrijk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 94 keer
Waarom? Je zal maar iemand omgereden hebben die met oortjes jou niet hoorde aankomen toch?
Ik weet niet of ze ook daar een zwakke weggebruiker hebben? Voor t verbod waarde zo in fout, nu niet meer.
Ook roken is verboden, eten ook maar hier ook
Ik weet niet of ze ook daar een zwakke weggebruiker hebben? Voor t verbod waarde zo in fout, nu niet meer.
Ook roken is verboden, eten ook maar hier ook
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Als motorrijder zou ik me niet ongerust maken, geen kat dat dit gaat controleren en van buitenaf is het niet zichtbaar. De meesten maken ook gebruik van een systeem gemonteerd in de helm, in-ear hoofdtelefoons zitten vaak nogal oncomfortabel.
Wel nogal een domme wet (voor motorrijders dan), ik draag op de moto aparte oordopjes in combinatie met een systeem in helm wat dus niet verboden is, hoewel dit in de praktijk exact hetzelfde is als een in-ear hoofdtelefoon.
Wel nogal een domme wet (voor motorrijders dan), ik draag op de moto aparte oordopjes in combinatie met een systeem in helm wat dus niet verboden is, hoewel dit in de praktijk exact hetzelfde is als een in-ear hoofdtelefoon.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Awel, eigenlijk hebben ze gelijk.
Met oortjes/hoofdtelefoon in de auto vind ik nogal gevaarlijk, in de eerste plaats al omwille van de kabels etc. Maar ook gewoon in principe, je gaat waarschijnlijk amper nog iets horen van je motor en de buitenwereld (denk bv aan claxons, sirenes, ...). Je autoradio kan je ook luid zetten, maar volgens mij gaat dat minder snel een gevaar vormen.
Op de fiets/moto is dan weer een ander geval, ik rijd wel graag met muziek en met luidsprekers op de fiets is het dan ook weer niet.
Met oortjes/hoofdtelefoon in de auto vind ik nogal gevaarlijk, in de eerste plaats al omwille van de kabels etc. Maar ook gewoon in principe, je gaat waarschijnlijk amper nog iets horen van je motor en de buitenwereld (denk bv aan claxons, sirenes, ...). Je autoradio kan je ook luid zetten, maar volgens mij gaat dat minder snel een gevaar vormen.
Op de fiets/moto is dan weer een ander geval, ik rijd wel graag met muziek en met luidsprekers op de fiets is het dan ook weer niet.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 15 keer
@butskristof
Dus jij zegt dat doven ook niet meer met de wagen mogen rijden...
Als motorijder weet ik wel beter, helft van de mobolisten kijken te weinig rond hun.
Veel automobiliesten verschieten als er een moto passeert. Waarom? Omdat ze die niet hebben zien aankomen doordat ze niet frequent genoeg in hun spiegels kijken.
Dus jij zegt dat doven ook niet meer met de wagen mogen rijden...
Als motorijder weet ik wel beter, helft van de mobolisten kijken te weinig rond hun.
Veel automobiliesten verschieten als er een moto passeert. Waarom? Omdat ze die niet hebben zien aankomen doordat ze niet frequent genoeg in hun spiegels kijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
Best belachelijk. Zo goed als alle luxewagens zijn uitzonderlijk goed geisoleerd tegen buitengeluid. Als je daar nog eens bovenop muziek een beetje luider zet, hoor je veeeeeel minder dan in een simpele auto met oortjes in.
Ik zou het zo zeggen. Ik heb het al een keer voorgehad dat er een politieauto met volle sirenes me passeerde en ik hoorde die nog eens niet. En dat terwijl muziek nog eens niet belachelijk hard stond...
Ik snap het principe erachter (zoals goed kunnen horen van sirenes, claxons, ...) , maar dit is gewoon belachelijk. Verbied dan meteen muziek te luisteren in de auto. Of zelfs meteen luxewagens. Doe toch een keer normaal, Frankrijk...
Ik zou het zo zeggen. Ik heb het al een keer voorgehad dat er een politieauto met volle sirenes me passeerde en ik hoorde die nog eens niet. En dat terwijl muziek nog eens niet belachelijk hard stond...
Ik snap het principe erachter (zoals goed kunnen horen van sirenes, claxons, ...) , maar dit is gewoon belachelijk. Verbied dan meteen muziek te luisteren in de auto. Of zelfs meteen luxewagens. Doe toch een keer normaal, Frankrijk...
Laatst gewijzigd door Dima_2005 04 jul 2015, 20:44, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
- Bedankt: 116 keer
Die communicatie is bijna altijd met een systeem dat in de helm is gemonteerd, wat volgens de link niet verboden is. Zou maar belachelijk zijn, aangezien heel veel motards dat gebruiken.bruma schreef:Ook hoofdtelefoons zijn verboden zodat ook de motards in principe een probleem hebben. Hoe gaan ze met elkaar communiceren als ze met 2 op de moto zitten?
- MaT
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 168 keer
- Bedankt: 317 keer
Artikel is niet duidelijk voor motorrijders:
Tenzij men de gehele helm als middel ziet natuurlijk.
Echt 100% duidelijk is men niet, maar ik ga er van uit dat er geen probleem is.
In het andere geval kunnen ze toch de boom in met die regel, ik ga niet mijn communicatiesysteem eruit slopen als ik in Frankrijk ga rijden en continu op mijn scherm kijken voor GPS updates, dat is echt 100x gevaarlijker.
Trouwens, zelfs met muziek op maximum volume is het windgeluid nog steeds een groter lawaai. Dat ze dan eerst beginnen met de wind te verbieden
Hieruit versta ik helmen met communicatiesysteem.Het is voor bestuurders verboden om elk middel in/op het oor te dragen dat een klank kan voortbrengen (oortje, audiohelm, hoofdtelefoon).
Bij helmen met communicatiesysteem komt het middel niet rechtsreeks in contact met het oor. De speakers zitten achter de binnenbekleding verwerkt.Het verbod betreft niet alleen de telefoongesprekken maar ook het beluisteren van muziek en radio vanaf het ogenblik dat de klank overgebracht wordt door een middel dat rechtstreeks in contact is met het oor.
Tenzij men de gehele helm als middel ziet natuurlijk.
Deze regel zegt dan weer dat er geen probleem is met communicatiesystemen in motorhelmen.Deze maatregel slaat niet op handvrije systemen die in de wagens of in motorhelmen gemonteerd zijn, dus op systemen die niet in/op het oor gedragen worden of in de hand worden gehouden.
Echt 100% duidelijk is men niet, maar ik ga er van uit dat er geen probleem is.
In het andere geval kunnen ze toch de boom in met die regel, ik ga niet mijn communicatiesysteem eruit slopen als ik in Frankrijk ga rijden en continu op mijn scherm kijken voor GPS updates, dat is echt 100x gevaarlijker.
Trouwens, zelfs met muziek op maximum volume is het windgeluid nog steeds een groter lawaai. Dat ze dan eerst beginnen met de wind te verbieden

Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
Bron
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 264 keer
We zouden eigenlijk een wedstrijd moeten houden: raad de volgende belachelijke verkeerswet in Frankrijk.
Wat denk je over het toevoegen van je persoonlijke CO2-uitstoot aan de uitstoot van de auto. En je moet natuurlijk daar wel een medisch getuigschrift van hebben, anders heb je een boete van 200€

Wat denk je over het toevoegen van je persoonlijke CO2-uitstoot aan de uitstoot van de auto. En je moet natuurlijk daar wel een medisch getuigschrift van hebben, anders heb je een boete van 200€

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 150 keer
Ik denk dat het eerder te maken heeft met de eindeloze discussies dat ze niet aan het sms'n waren maar hun oortjes aan het insteken waren.
Gsm die op schoot ligt, maar oortjes in "handsfree aan't bellen hoor" etc etc etc.
Gsm die op schoot ligt, maar oortjes in "handsfree aan't bellen hoor" etc etc etc.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Goed nieuws voor de carkitverkopers, nu zijn bluetooth oortjes niet goed genoeg meer.
Iemand die geld wil inzetten hoelang het duurt voor er een volledig in-ear bluetooth ontwikkeld wordt, stijl politie undercover dingen, die de politie gewoon niet kan zien?
[
Post made via mobile device ]
Iemand die geld wil inzetten hoelang het duurt voor er een volledig in-ear bluetooth ontwikkeld wordt, stijl politie undercover dingen, die de politie gewoon niet kan zien?
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Relevant: (@7:40)
http://www.topgear.com/uk/videos/10006124001
"Maybe we should introduce a law saying that you've got to have onions in the boot of your car, don't announce it and then just fine any frenchist who arrives in Dover without any"
http://www.topgear.com/uk/videos/10006124001
"Maybe we should introduce a law saying that you've got to have onions in the boot of your car, don't announce it and then just fine any frenchist who arrives in Dover without any"
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Als ze hun eigen automerken als maatstaf hebben genomen, is het eigenlijk wel begrijpelijk dat hun logica waterdicht was...Dima_2005 schreef:Zo goed als alle luxewagens zijn uitzonderlijk goed geisoleerd tegen buitengeluid.
[...]

- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 648 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Nee, dat is ook strafbaar.AndRo555 schreef:En met luide muziek rondrijden (auto) mag nog wel... Dubbele standaard?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Volgens mij kan het niveau van geluid in een goed geïsoleerde auto al rap hoger liggen dan het niveau waarbij je nog iets van buitenaf hoort. En zolang je buiten quasi niks van geluid hoort gaat de politie u ook niet stoppen.