Waarin beleg jij?

bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
Bedankt: 248 keer

BTW-overzicht van zilver
Zilveren baren: 21% BTW
Omdat zilveren baren gezien worden als industrieel goed, moet op de totale verkoopwaarde van baren zilver altijd 21% BTW gerekend worden bij aankoop bij een handelaar.
Zilveren munten: BTW-margeregeling
De zilveren munten uit onze selectie, zoals o.a. de American Silver Eagle, de zilveren Maple Leaf en de Mexicaanse Libertad hebben ook een zekere verzamelwaarde. Daardoor worden ze door onze overheid beschouwd als verzamelvoorwerpen. Waardoor de BTW op marge geldt.
https://www.thesilverhouse.be/nieuws/3/ ... sus-baren/
de koe zegt boe
Fatsie
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
Bedankt: 46 keer

Fatsie schreef:& zo geschiede, gekocht aan 56, nog snel trachten te profiteren van het divident dat zal uitgekeerd worden.
& zonet verkocht aan 62,16 voor 11% rendement ... had vandaag meer ingezeten, stond even op 63 met een hele scherpe curve naar boven. Had mijn GTC sell order op 63 natuurlijk gewoon moeten laten staan maar gezien de curve dacht ik dat er meer in zat ... moest maar niet zo gulzig zijn !!
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

M'n avatar alle eer aangedaan deze week :beerchug: :angel:
https://www.brewdog.com/equityforpunks
Chinaski
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 1 keer

Grote hap uit budget gaat naar reizen, mijn beste investering ongetwijfeld :-D
Appartement is afbetaald, dus af en toe steek ik wat extra in voor mij simpele dingen; enkele Keytrade Plans (die de laatste tijd trouwens fors gezakt zijn in waarde), spaarrekeningen bij MeDirect en Moneyou, en wat aandeeltjes van Umicore (na dit dipje nog bijkopen, is het bedrijf waar ik werk en heb daar wel een goed oog in)
Black is the colour of my true love's hair
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 103 keer

Vrij simpel youngtimers
Al een bod gekregen 30% boven mijn aankoopprijs op 2jaar tijd, laat die maar mooi verder stijgen.
2jaar geleden schommelden de vraagprijzen tussen de 10en25 nu eerder 18a40.

Porsche 996 zit ook bijna aan zijn dieptepunt, 997 en 991 zijn nog nieuw maar zullen niet veel zakken als 2dehands volgende generatie zijn turbo motoren en dit beschouwt men als niet puur.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

bambipower schreef:
BTW-overzicht van zilver
Zilveren baren: 21% BTW
Omdat zilveren baren gezien worden als industrieel goed, moet op de totale verkoopwaarde van baren zilver altijd 21% BTW gerekend worden bij aankoop bij een handelaar.
Zilveren munten: BTW-margeregeling
De zilveren munten uit onze selectie, zoals o.a. de American Silver Eagle, de zilveren Maple Leaf en de Mexicaanse Libertad hebben ook een zekere verzamelwaarde. Daardoor worden ze door onze overheid beschouwd als verzamelvoorwerpen. Waardoor de BTW op marge geldt.
https://www.thesilverhouse.be/nieuws/3/ ... sus-baren/
Dit is zo fout .... waarom geen btw op goud en wel op zilver?
Goud is even goed industrieel bruikbaar.
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

Op industrieel goud geldt een BTW tarief van 21%, op herdenkingsmunten en aanverwanten trouwens ook, tenzij ze antiek zijn (dan 6%). Op juwelengoud betaal je ook gewoon 21%.
Alleen 'beleggingsgoud' is vrijgesteld van BTW, dus zowel staven als munten (zoals de populaire Krugerrand).
Naar de reden waarom heb ik ook het raden. Het zal er wel iets mee te maken hebben dat goud wordt gezien als de basis van het muntsysteem, al is dat feitelijk niet (meer) correct. Voor 2000 was er trouwens een BTW van 1%, dus denk ik eerder dat een of andere 'goudlobby' zijn slag heeft thuisgehaald.
Plaats reactie

Terug naar “Geldzaken”