België heeft vanaf dinsdag een register waarin mensen zich kunnen inschrijven als ze niet langer willen dat telemarketeers hen bellen. Die moeten zich daaraan houden. Er was al een dergelijke database, maar daar hoefden telemarketeers zich niet aan te houden; dat werkte niet.
Bron: http://tweakers.net/nieuws/103979/belgi ... ister.html
België heeft vanaf dinsdag bel-me-niet-register
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik heb hier echt toe gelegen, "maar daar moesten ze geen rekening mee houden" hahahahah allez, alleen in België zo'n dingen 

Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 99 keer
- Recent bedankt: 3 keer
De Robinson lijst is opgericht door en werd enkel opgevolgd door leden van het BDMA (Belgian Direct Marketing Association). Sta er al jaren op en nooit last gehad van tele-marketeers maar kan even goed zijn dat ze mijn nummer niet kennen (wat straf is aangezien ik het al van 1998 heb). Maar het probleem was dus dat dit idd enkel maar door die leden werd opgevolgd (toch een 450 bedrijven volgens hun site) en andere bedrijven die geen lid zijn je nog altijd kunnen opbellen. Het verschil met die nieuwe lijst is nu dat het een wettelijk iets is geworden, iedereen moet hier gevolg aan geven wat alleen maar positief is imho.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Hoe respecteren ze dat trouwens... hebben die bedrijven een API om je nummer te controleren of krijgen ze een copie van de lijst ?
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Sinds 2007 sta ik op de robinson lijst voor post en telefonie. In 2013 zo zag ik net in mijn mail is die lijst overgegaan naar de huidige vorm.

Moet zeggen dat de post lijst wel goed werkt. Ik ben op die lijst gaan staan dankzij de wekelijkse brievenbusvulling van allerhande kredietverstrekkers. Citybank op kop. En het helpt fantastisch.
En "vandaag" is ze eindelijk wat waardOp 4 maart 2013 werd de Robinson Phone lijst vervangen door de Bel-me-niet-meer-lijst.

Moet zeggen dat de post lijst wel goed werkt. Ik ben op die lijst gaan staan dankzij de wekelijkse brievenbusvulling van allerhande kredietverstrekkers. Citybank op kop. En het helpt fantastisch.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Je kan ook een sticker op je brievenbus plakken waarop staat dat je geen reclamefolders wilt ontvangen. Is minder omslachtig dan je in te schrijven voor een lijst.Heronic schreef:Ik ben op die lijst gaan staan dankzij de wekelijkse brievenbusvulling van allerhande kredietverstrekkers. Citybank op kop. En het helpt fantastisch.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
Hoe kom je erbij? Alle zendingen op naam moeten verplicht in de brievenbus gestoken worden. Of dat nu een brief of reclame is, van zodra er een naam en adres op het pakket staat is de postbode verplicht om dat in uw brievenbus te deponeren. Die plakker op uw brievenbus dat je geen reclame wilt ontvangen heeft hier geen enkele invloed op.Heronic schreef:Dan mis je al die reclame op naam
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Hahum, vanaf morgen dan, ik kreeg zojuist een "anoniem" telefoontje van ProximusHeronic schreef:S
En "vandaag" is ze eindelijk wat waard![]()

Enfin, het is idd de Robinson lijst, ik was blijkbaar al ingeschreven.
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Dat was net het idee achter die lijst...Jack Daniels schreef:Hoe kom je erbij? Alle zendingen op naam moeten verplicht in de brievenbus gestoken worden. Of dat nu een brief of reclame is, van zodra er een naam en adres op het pakket staat is de postbode verplicht om dat in uw brievenbus te deponeren. Die plakker op uw brievenbus dat je geen reclame wilt ontvangen heeft hier geen enkele invloed op.Heronic schreef:Dan mis je al die reclame op naam
De reclame die ze rondvoeren zonder naam krijg je ook als je op de lijst staat. Daarvoor heb je die stickers.
Die lijst zorgde ervoor dat je uit de "reclame" db gehouden werd bij de bedrijven die eraan mee deden, ze stuurden dus geen reclame op naam meer.
Beiden zijn eerder complementair te noemen.
“Insanity is my only means of relaxation "
-
- Elite Poster
Ik krijg al die reclame op naam niet, tenzij ik er zelf om gevraagd heb. De enige reclamefolders op naam zijn afkomstig van winkels waar ik mij zelf heb ingeschreven om die te ontvangen. Ik heb tot nu toe nog altijd niet begrepen waarom sommigen ongevraagd reclame (op naam) in de bus krijgen. Doet mij denken aan die happy few die op hun smartphone met de regelmaat van een klok sms'jes ontvangen, al dan niet (betalende) reclame boodschappen terwijl ze zelf bij hoog en bij laag beweren nooit ergens iets ingevuld of aangevinkt te hebben. Ik krijg dat allemaal niet. Je komt mij niet vertellen dat iemand zomaar reclame op naam krijgt, tenzij hij of zij daar zelf ooit met dat bedrijf te maken heeft gehad om een of andere reden.
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Ik heb m'n eigen blocklist al op m'n GSM. Gezien de vaste lijn quasi continu naar mij doorgeschakeld is.
Heb enkele contactpersonen staan met daarin verschillende nummers.
Bijvoorbeeld : Marketing /Spam 1, Spam2 enzovoort, en dan blokkeer ik die contactpersoon telkens. Tegenwoordig heb ik minder last van bellers die opnieuw proberen
Heb enkele contactpersonen staan met daarin verschillende nummers.
Bijvoorbeeld : Marketing /Spam 1, Spam2 enzovoort, en dan blokkeer ik die contactpersoon telkens. Tegenwoordig heb ik minder last van bellers die opnieuw proberen

- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Wat een ontzettend buggy website, qua screenflow.
Ik heb me ingeschreven, mijn telefoonnummers toegevoegd.
Logout. Login. Beheer profiel -> al mijn telefoonnummers
Over de lijst > Inschrijven > volledig leeg formulier
Beheer profiel -> al mijn telefoonnummers

Ik heb me ingeschreven, mijn telefoonnummers toegevoegd.
Logout. Login. Beheer profiel -> al mijn telefoonnummers
Over de lijst > Inschrijven > volledig leeg formulier
Beheer profiel -> al mijn telefoonnummers