Hallo,
Bij onze verbouwing zou ik graag men TV aan de muur hangen zonder kastje onder.
Nu is men vraag:
wat zijn de mogelijkheden om decoder, dvd speler,... in de kelder te plaatsen en toch nog te kunnen besturen.
Wat zijn jullie ideeën.
Thx!
Xitra
Decoder in de kelder
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 59 keer
Als de tv op het gelijkvloers hangt en de digicorder het verdiep eronder in de kelder staat, lijkt me dit mogelijk.
Gat naar beneden boren en hdmi kabel (eventueel een langer exemplaar) erdoor en infraroodzender op de digicorder plakken en het infraroodontvangertje onderaan de tv plakken (de ontvangers zijn tegenwoordig zeer klein)
[
Post made via mobile device ]
Gat naar beneden boren en hdmi kabel (eventueel een langer exemplaar) erdoor en infraroodzender op de digicorder plakken en het infraroodontvangertje onderaan de tv plakken (de ontvangers zijn tegenwoordig zeer klein)
[

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
TV , DVD speler en andere aparaten ondersteunen misschien HDMI CEC. Noemt bij elke fabrikant wel anders (LG=simplink). Werkt bij mij zeer goed met een PI2 en LG tv.. maar ik vermoed dat bij sommige andere apparaten de compatibiliteit misschien veel minder is.
Belgacom V5 heeft een RF afstandbediening dus werkt sowieso. Zowel belgacom V5 als telenet hebben ook CEC maar ik vermoed niet dat het mogelijk is om deze apparaten volledig te bedienen met de IR ontvanger in de tv.
En dat estethische lijkt me ook andere nadelen te hebben... naar de kelder lopen voor een dvd in te steken?? (ik gebruik het niet meer) Of een reset geven..
Belgacom V5 heeft een RF afstandbediening dus werkt sowieso. Zowel belgacom V5 als telenet hebben ook CEC maar ik vermoed niet dat het mogelijk is om deze apparaten volledig te bedienen met de IR ontvanger in de tv.
En dat estethische lijkt me ook andere nadelen te hebben... naar de kelder lopen voor een dvd in te steken?? (ik gebruik het niet meer) Of een reset geven..
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Bij TN werkt het alvast niet icm m'n Samsung TV.Flup schreef: Zowel belgacom V5 als telenet hebben ook CEC
Je ziet wel dat er een CEC device is, je hebt een extra menu maar hij verliest de link en je kan er niets zinvol mee doen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
jakho de V5mini zou dit hebben volgens de specs.. alleen die heeft ook RF dus is het in feite niet nodig 

VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
- Bedankt: 156 keer
- Recent bedankt: 2 keer
De decoder v5 is zodanig klein dat deze soms zelfs gewoon tussen je tv en de muur past.
Meet het eens af: tenzei je een zeer dun ophangsysteem hebt voor aan de muur zou dat wel eens kunnen lukken.
Meet het eens af: tenzei je een zeer dun ophangsysteem hebt voor aan de muur zou dat wel eens kunnen lukken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 45 keer
De trending topic in integratie is HDBaseT. Over 1 utp kabel zend je HDMI (tot 4k) signaal, Infrarood, s232 en sindskort 100mbit-LAN doorheen jouw huis.
Een matrix is duur, maar als je slechts een ontvanger hebt dan zou je een goedkope "monoprice" mono HDBaseT lite kunnen integreren.
De kelder zou niet mijn eerste keuze zijn maar bij mij gaat alles wel in rack in de technische berging. Decoders in elke ruime is zoo not-done
Een matrix is duur, maar als je slechts een ontvanger hebt dan zou je een goedkope "monoprice" mono HDBaseT lite kunnen integreren.
De kelder zou niet mijn eerste keuze zijn maar bij mij gaat alles wel in rack in de technische berging. Decoders in elke ruime is zoo not-done

- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 173 keer
Ik veronderstel dat de topic starter geen nieuwe toestellen gaat kopen en mogelijk met één of meerdere toestellen zit die niet CEC compatibel zijn of iets anders.
Bijvoorbeeld deze :
http://www.conrad.be/ce/nl/product/0463 ... 8?ref=list
Werkt prima.
Alleen een beetje vreemd dat je de DVD speler in de kelder gaat zetten, maar het kan.
Nu is DVD toch niet meer van deze tijd.
Bijvoorbeeld deze :
http://www.conrad.be/ce/nl/product/0463 ... 8?ref=list
Werkt prima.
Alleen een beetje vreemd dat je de DVD speler in de kelder gaat zetten, maar het kan.
Nu is DVD toch niet meer van deze tijd.
-
- Premium Member
Ik heb ook zo een marmitek IR deporter gehad, maar persoonlijk verkies ik dan een RF afstandsbediening.
Desalniettemin, marmitek invisible IR is een goed product, alleen moet je nog steeds hdmi (naast ir) naar boven krijgen, dus de "control" overzetten is maar een deel van de oplossing. Afstanden van >10m heeft HDMI niet graag.
Desalniettemin, marmitek invisible IR is een goed product, alleen moet je nog steeds hdmi (naast ir) naar boven krijgen, dus de "control" overzetten is maar een deel van de oplossing. Afstanden van >10m heeft HDMI niet graag.
Laatst gewijzigd door road rebel 30 jun 2015, 12:07, in totaal 1 gewijzigd.
Kan je me wat meer info geven over dit product?road rebel schreef:De trending topic in integratie is HDBaseT. Over 1 utp kabel zend je HDMI (tot 4k) signaal, Infrarood, s232 en sindskort 100mbit-LAN doorheen jouw huis.
Thx!
Xitra
-
- Premium Member
HDBaseT is een integratie standaard (bestaat al enkele jaren, maar sins CES dit jaar effectief een "standaard") met als doel A/V communicatie over een enkele netwerkkabel te laten lopen. Het is nog niet gekend door het grote publiek maar er bestaan reeds AVreceivers/versterkers, projectoren enz. met HDBaseT aansluitingen.
Sinds de versie twee kan je over 1 cat6-kabel: HDMI (4k resolutie); Infrarood (RX en TX); 100mbit ethernet; 100Wstroom; USB2.0 over 100m sturen.
Meer info lees je op: http://hdbaset.org
De betere integratoren in België werken er al een tijd mee. Sommigen zweren echter met HDMI matrixen al dan niet over glasvezel of zelfs coax kabels doorheen het huis .
Het nadeel is dat je een onberispelijk netwerk moet hebben en dat een matrix (meerdere bronnen en meerdere ontvangers) heel duur kan worden.
ALs je maar een ontvanger (lees; 1 tv) hebt, dan kan je terecht met een simpele HDBaseT extender. Monoprice is -denk ik- het goedkoopste merk die HDBaseT aanbiedt, bijvoorbeeld: http://www.monoprice.com/Product?c_id=1 ... 1&format=2
Ik heb zelf wel geen ervaring met die van monoprice maar ik zal er zelf binnenkort wrsl eentje aanschaffen.
Sinds de versie twee kan je over 1 cat6-kabel: HDMI (4k resolutie); Infrarood (RX en TX); 100mbit ethernet; 100Wstroom; USB2.0 over 100m sturen.
Meer info lees je op: http://hdbaset.org
De betere integratoren in België werken er al een tijd mee. Sommigen zweren echter met HDMI matrixen al dan niet over glasvezel of zelfs coax kabels doorheen het huis .
Het nadeel is dat je een onberispelijk netwerk moet hebben en dat een matrix (meerdere bronnen en meerdere ontvangers) heel duur kan worden.
ALs je maar een ontvanger (lees; 1 tv) hebt, dan kan je terecht met een simpele HDBaseT extender. Monoprice is -denk ik- het goedkoopste merk die HDBaseT aanbiedt, bijvoorbeeld: http://www.monoprice.com/Product?c_id=1 ... 1&format=2
Ik heb zelf wel geen ervaring met die van monoprice maar ik zal er zelf binnenkort wrsl eentje aanschaffen.