We zitten namelijk met een raar probleem, en Proximus heeft hier geen antwoord op (zeggen ze).
We hebben een alarmsysteem, nu heb ik deze eens aangesloten op de vaste lijn.
Alles werkt goed dacht ik eerst, de centrale belt ons op met de nodige melding, en wij kunnen de centrale ook opbellen.
Maar als we de centrale inschakelen met de functie Voice Dial aan, dan is de lijn bezet,

Indien je van buitenaf belt (met gsm>vast) hoort u bezet toon een een tijd later Politie-toon.
Als we dan even met de vaste lijn een nummer beginnen bellen komt de lijn weer vrij.
Zelfs als de lijn bezet lijkt, heb ik ook al de TEL-stekker van de centrale uitgetrokken.
De lijn blijft dan ook bezet, dus het bezet zijn komt dan niet meer van de centrale.

Als we dan weer met de vast lijn eens een nummer beginnen bellen dan komt de lijn weer vrij.
Het is net of de lijn een puls nodig heeft van de telefoon om weer vrij te komen.
De centrale zit rechtstreeks aangesloten op de op de groene connector van de Belgacom fiche in de muur.
Volgens de handleiding; "De telefoonkiezer werkt niet als u een VOIP of digitale (digitaal wordt normaal alleen in bedrijven toegepast) lijn heeft."
Is de belgacom vaste lijn, digitaal of VOIP ? Indien wel, Is hier een oplossing voor?
Weet hier iemand raad mee AUB.
Alvast bedankt,
Greetz David