UHD TV 65 inch als alternatief voor beamer

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 176 keer
Bedankt: 336 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ik zou een UHD TV 65 inch willen kopen als alternatief voor beamer om de pc op aan te sluiten (projecteren van powerpoint, foto's, excelfiles, ...)

Heeft iemand hier ervaring mee ?
Goed idee of niet ?

Suggesties voor merk en type (liefst minder dan €3000)
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Een 65 inch is zowiezo een alternatief voor een projector, zolang je er niet te ver van zit.

Ik heb jaren lang drie Barco projectoren gehad, meer bepaald high-end CRT projectoren (tussen 2000 en 2006) maar ben de laatste jaren op TV's overgeschakeld, eerst een 37 inch full-hd (beetje klein), nadien een 50 inch 2007 panasonic plasma (net ok) en in 2011 het topmodel 65 inch plasma van panasonic. Met een 65 inch heb ik nooit het gevoel iets te missen, en heeft meer punch in het beeld dan een projector:

Afbeelding

Ik gebruik een Darbee Darblet waardoor ik veel meer scherpte uit mijn 2K beeld haal dan wat normaal met 1080p mogelijk is, zonder storende visuele artefacts.

Voor de beste 4K tv, kijk naar de jaarlijkse shootout van value electronics. Dit jaar gaan ze met deze testen:

The TVs that made the cut to be included in the 2015 TV Shootout are:

LG's 65EG9600 OLED
Panasonic's TC-65CX850U Back-lit
Samsung's UN78JS9500 Back-lit
Sony's XBR-75X940C, Back-lit

http://www.valueelectronics.com/
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

duizend schreef:projecteren van powerpoint, foto's, excelfiles, ...
Het lijkt me dat kwaliteit dan toch niet echt een prioriteit is... ben je dan niet beter met een projector ?
didi79
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 123 keer
Bedankt: 120 keer

r2504 schreef: Het lijkt me dat kwaliteit dan toch niet echt een prioriteit is... ben je dan niet beter met een projector ?
Kwaliteit heeft veel facetten... 't is te zien wat de TS belangrijk vindt:
resolutie
kleurechtheid
gedrag bij lichtinval ('t Is niet voor een home cinema waar alles verduisterd wordt)
lawaai dat het toestel maakt
misschien ook gebruiksgemak

en dat allemaal in verhouding met prijs.

Je kan een TV niet een op een vergelijken met een projector, dus je kan ook niet zeggen dat de een beter is dan de ander.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

ub4b is dat jouw ht opstelling? :thumbs:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Ja dat is onze cinema. Ondertussen wel een betere zetel erin gezet, en alle luidsprekers op oorhoogte gezet en gecalibreerd.

Afbeelding
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Heb of ga je een butkicker plaatsen?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Mijn sub geeft genoeg kick dat de hele bank meetrilt en de buren bellen ;)

Heb een velodyne DD12 plus (5000+ euro voor een 12 inch) en een Klipsch SW115 (nog geen 1000 voor een 15 inch). Als ik de Velodyne openzet om bvb 23u dan bellen de buren: "zet dat onweer eens af" .... en is open bebouwing ;) Goedkope Klipsch davert meer maar is minder muzikaal. Binnenkort verkoop ik beide en investeer ik een THX sub van Klipsch, die doet nog meer output dan de Velodyne, met minder inregelmogelijkheden, is wel voor cinema dus maakt niet uit. Velodyne heeft een servo waardoor de vervorming extreem laag is, voor high-end stereo is dat de beste die je kan kopen samen met JL Audio. REL en andere submerken komen niet in de buurt.

Mijn subwoofer curve is recht, enkel onder de 30 Hz heb ik 6dB boost in de cinema, wat een droom is gezien de meeste subs onder de 30 Hz meer moeite moeten doen. In een ver verleden was ik de nr1 van Velodyne in Benelux, en elke sub werd gemeten en ingeregeld op de rest van de set. Heb ooit nog de DD18 plus gehad als Velodyne reseller, is nu > 7.000 euro, die sub is zo groot dat de doos niet in mijn volvo past:

Afbeelding

http://velodyne.com/digital-drive-plus-18.html

Die sub doet je broekspijpen gewoon wapperen kwa luchtverplaatsing. Met zulke subs heb je geen butkicker nodig. Maar een 12 inch Klipsch THX doet ook al wonderen kwa luchtverplaatsing en kost een 2800 euro voor één amp en één passieve sub, dus veel interessanter dan die dure Velodyne.

Ivm butkicker: nog veel leuker is het systeem van d-box maar dan zit je op 15.000 euro voor de stoel incl d)box processor.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Elke keer ik in wetteren kom, 2 keer per jaar of zo vergeet ik het maar ik moet je echt eens een pm sturen dan. :drool:
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”