Ik ga er van uit dat u zelfstandige bent dan? Want dat is het enige standpunt vanwaar u dat kan claimen.Astralon schreef:[..]
Wat heeft de vakbond dan concreet gedaan voor mij? Vertel het hier eens...
[..]
Vakbondsbijdragen zijn fiscaal aftrekbaar dus onrechtstreeks betaalt iedereen die belastingen betaalt ook mee aan de werking van de vakbond.
[..]
Indien niet. Gelieve niet langer op verlof te gaan en terug te keren naar de 48urige werkweek.
2e punt, wij betalen allemaal voor rechters hun loon, bedrijven maken verhoudingsgewijs meer gebruik van het gerechtsapparaat. Bijgevolg worden mijn belastingen gespendeerd voor hen.
Beide argumenten komen simpelweg neer of "I got mine, f*** you". Of in het proper nederlands "Ikke, ikke, ikke en de rest kan stikken"
Rechtse-rakker baiting terzijde.
Economie draait op de consumptiekant. De hele consumptiekant onderuit halen door besparingen stort ons enkel verder in crisis. Rijke mensen spenderen verhoudingsgewijs minder inkomen aan consumptie en steken meer inkomen in "hun sok" wat dat gheld effectief uit de economie haalt.
Cadeaus geven aan werkgevers resulteert niet in meer jobs indien er onvoldoende vraag is om die jobs te verantwoorden. Dat is zelfs niet eens iets wat een werkgever te verwijten valt. Je gaat toch geen mensen aannemen om met hun vingers te gaan zitten draaien omdat er geen vraag is.
Dat zelfde geld geven aan consumenten (zeker diegene met niet heel veel geld, maw de armeren) resulteert in meer consumptie, en bijgevolg meer jobs, meer inkomen voor die mensen met jobs, etc.