Dima_2005 schreef:Punt is: je betaalt een (redelijk grote) VAA hierop. Net omdat ze ervan uitgaan dat je het ook prive gebruikt. Dus: niks mis mee. Het zou pas oneerlijk zijn moest je de VAA betalen en niet prive mogen gebruiken.
"Redelijk grote VAA", de VAA is toch om te lachen, nee? 
Van de  jaarlijkse VAA mag je al het forfait aftrekken, van wat rest betaal je enkel het marginale tarief.
Stel dat het 40% is (wat al behoorlijk is), dan betaal je minstens €352 op jaarbasis.
Netto VAA (gegeven de veronderstellingen hierboven):
VAA €352
OPEL	ASTRA	1.6 CDTI 100KW ECOFLEX S/S ULTIMATE EDIT
VAA €570
MERCEDES	CLA SHOOTING BRAKE	2.1 CLA 200 CDI URBAN SHOOTING BRAKE
MERCEDES	GLA	1.5 GLA 180 CDI EDITION 1
AUDI	A4	2.0 TDI 110KW
VAA  €800
VOLVO	V60	2.0 D4 120KW GEARTRONIC KINETIC
SKODA	SUPERB COMBI	2.0 CRTDI 103KW 4WD AMBITION
BMW	5 BERLINE	2.0 520D (120KW)
OPEL	INSIGNIA	2.0 CDTI 120KW AUTO COSMO
Om meer dan €1000 netto aan VAA te betalen, spreken we over::
BMW	3 GRAN TURISMO	2.0 320D XDRIVE 4WD (120KW) GRAN TURISMO
(meer modellen vind ik niet 

 - staan niet in de lijst die ik heb)
VAA -> privé gebruik
Vergeet niet dat "naar het werk rijden" privé kilometers zijn. Behalve wanneer je frequent wisselende locaties hebt. Vanaf 40 werkdagen op 1 locatie geldt dat als "werklocatie" en dus is ernaartoe rijden privé.
In die optiek worden bedrijfswagens quasi uitsluitend privé gebruikt, op enkele sales en enkele managers na.