Wie heeft de juiste link in handen om de waarheid te achterhalen

Alvast bedankt
Inderdaad, die is echt de dupe op alle mogelijke vlakken in België.Alleenstaande zal weer de dupe zijn met zijn laag verbruik
Wie ... wint. Dat soort uitspraken kennen we... de gemiddelde persoon zal wederom extra betalen.raf1 schreef:Persbericht van Joke Schauvliege
Uiteraard. Ook hier hetzelfde als bij de discussie over slimme meters en PV installaties. Geld primeert, uiteraard.fluppie schreef:Ik vrees dat de regels zodanig zullen opgesteld worden,dat bij 98% van de mensen er alleen maar een prijsverhoging zal zijn.
Buiten een vaag tabelletje op de tweet van Joke Schauwvliege is er niets verschenen. Ik heb een mailtje naar de persdienst geschreven.warpozio schreef:zijn er al cijfers bekend of is het enkel een persmededeling?
Vanaf welk verbruik stijgt de kost?
‘Dit is een budgetneutrale operatie’, beklemtoont de bevoegde minister, Joke Schauvliege (CD&V). ‘De nieuwe tarieven leveren voor de overheid en de drinkwatermaatschappijen niet meer of minder opbrengsten op.’
Vanaf 1 januari 2016 komt er een zogeheten progressief tarief dat varieert naargelang je veel of weinig verbruikt.
Daarbovenop komt er een gezinscorrectie van 20 euro per gezinslid. Sociale correcties voor doelgroepen als leefloners en personen met een handicap, blijven bestaan. Het gratis volume drinkwater (15 m³ per gezinslid) was eerder al afgeschaft.
Oppositiepartij SP.A liet weten weinig geloof te hechten aan de boodschap dat de waterfactuur zal dalen. Vlaams parlementslid Rob Beenders sprak van ‘gegoochel met cijfers’: ‘De bijdragen die de consument betaalt voor de aanleg van rioleringen en voor de rioolwaterzuivering en die ook in de waterfactuur vervat zitten, werden nog maar net verhoogd. Dan is het makkelijk er wat van terug te geven.’
De drinkwatermaatschappijen hadden de nieuwe regeling nog niet geanalyseerd en konden gisteren nog niet reageren.
Dat is omdat je vaste kosten minder hard doorwegen.warpozio schreef:Het is dus interessanter om een gemiddeld verbruik te hebben dan een laag verbruik?
Een veel grotere daling bij het gemiddeld verbruik
lacer schreef:Het is de totaalprijs die het maakt toch, dus eens rekenen hoeveel een m² kost all-in:
Laatste factuur voor een verbruik van 55m² met 2 gedomicilieerden 262,52 € is een kostprijs van 4,77 € /m²
Neen, dat is niet duur (beetje een non-argument. Een liter diesel is ook niet ZO duur he), maar dat is het punt helemaal niet.decat schreef:lacer schreef:Het is de totaalprijs die het maakt toch, dus eens rekenen hoeveel een m² kost all-in:
Laatste factuur voor een verbruik van 55m² met 2 gedomicilieerden 262,52 € is een kostprijs van 4,77 € /m²
Dat is 0.00477 per liter. Is dat ZO duur?
De prijs is dan ook per kubieke meter... ik vermoed dat lacer even in de war isheist_175 schreef:Zijn er nog mensen die een verbruik uitgedrukt in vierkante meters nogal gek vinden?
Ik verbruik liters en ik betaal per kubieke meter, maar niet per oppervlakte?
Gewoon een "natte" droom... zomaar 26% erbij en niemand die je iets kan makenlacer schreef:Als men de factuur beter bekijkt dat valt het op dat de saneringsbijdragen fors gestegen zijn de laatste 6 maanden:
Block schreef:Zonet in het nieuws. Water duurder voor kleine verbruikers.
http://www.hln.be/hln/nl/3804/Belgie/vi ... kers.dhtml
Schandalig. Hoe moeilijk kan het zijn om een transparante waterfactuur te maken?