Windows 7 Licentie

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Kan iemand me vanavond nog helpen?

Ik heb een officiele aangekochte windows 7 dvd.

vraag 1: Op hoeveel computers mag ik die installeren?

vraag 2: Kan ik mijn installatie dvd gebruiken en de code gebruiken die op laptop van mijne kameraad staat geplakt? Of is het beter mijn eigen code te gebruiken?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

1) In principe eentje. Zal waarschijnlijk op meerdere werken, maar dat mag niet.
2) Neen. Dit mag niet!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Om te beginnen: is het een full retail, een upgrade, of een oem versie?

Je mag hem zoiezo maar op 1 pc installeren. Dat geldt ook voor virtuele machines.
Bij een upgrade moet dat dan nog over een bestaande vista of andere 7 zijn, bij een oem is hij gebonden aan de pc waar je hem bij gekocht hebt.
Je mag eender welke code gebruiken (opletten dat het een code van dezelfde versie is), maar uiteraard mag die code (= de eigenlijke license) maar op 1 toestel geactiveerd zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Ook: voor zover ik weet is een activatie-code verschillend van een license code. Ik dacht niet dat de code op zo een OEM-sticker gebruikt kon worden als activatie-key (al kan het ook dat dat net is omdat dat eigenlijk een OEM key is, die je dus sowieso niet werkt met een retail/upgrade install).

Een license key een tweede keer herbruiken, zal ervoor zorgen dat je de 2de PC niet via het Internet geactiveerd krijgt. Je bent dan verplicht om telefonisch te activeren en daar krijg je de vraag of die key al ergens anders gebruikt wordt. Had uit nieuwsgierigheid eigenlijk eens Ja moeten antwoorden :). Wellicht hoor je dan gewoon dat het niet mag. Ik weet ook niet wat er gebeurt als je Neen antwoordt, terwijl je effectief nog een andere PC online gebruikt met diezelfde key (bij mij was het een migratie van de key naar een nieuw machien).
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 97 keer
Provider

Tis een dvd die ik heb gekocht, volledige versie, maar ik heb die al op twee pc's geinstalleerd en daar doet die toch nie moeilijk over!
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 197 keer
Provider
Te Koop forum

Ik wil dit topic niet kapen, maar hoe zit het nou als je HDD van je laptop crasht en je geen recovery hebt ?
Mag ik dan een versie (illegaal) downloaden en op een nieuwe HDD of SSD installeren die in die laptop gaat ?
Of moet het terug een OEM versie zijn ?
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Ik heb enkele windows 7 dreamsparks keys en mijn beurten zijn op. Ik vermoed wel dat ik ze zoveel mag gebruiken als ik wil, als ik daar om vraag. Als ik windows activeer dan trek ik gewoon mijn internet uit. Dan krijg ik van windows de optie om telefonisch te activeren. Geen lastige vragen gewoon een computerstem die je code vraagt.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”