Meteen overgaan op voicemail

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Iemand die me kan helpen met het volgende:

Met een vaste proximus lijn op een Forum Phone 525, wil ik meteen overgaan op de voicemail (met gesprokem bericht).

Bellen naar 1987 helpt me niet verder.

Bedankt!

[EDIT] Het gaat om een business lijn.

[EDIT2] Heb uiteindelijk support gebeld en ze gaan terug bellen. Benieuwd of ze gaan terugbellen dus :)

[Mod Edit] gelieve geen 3 keer te antwoorden op je eigen post, maar je eerste post aan te vullen met de bijkomende info.
Posts samengevoegd
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

De voicemail van de vaste lijn heet "PhoneMail"
De persoon die u opbelt, komt standaard na 5-6 beltonen terecht op uw PhoneMail.
Alleen als je de (betalende) optie "Oproepdoorschakeling" (Comfortdiensten) hebt, kan je deze tijd zelf wijzigen (of de rinkeltijd uitschakelen)

Dit kan op 2 manieren:
  • via de Phone Manager - vanop je eigen lijn - op het nummer 1920 (vroeger 1987).
    Phone Manger kan je ook bereiken op 0800 1 1987 (gratis vanuit België), of +32 70 21 1987 (betalend nummer). Je hebt dan je (Phone Manager) code nodig.
  • via verkorte codes:
    • - bij geen antwoord: *61*1970# (uitschakelen: #61#, heractiveren *61#)
      - bij bezet: *67*1970# (uitschakelen: #67#, heractiveren *67#)
      - onmiddelijk: *21*1970# (uitschakelen: #21#, heractiveren *21#)
De voicemail zelf kan je oproepen - vanop je eigen lijn - op het nummer 1969 (vroeger 1230).
Voicemail kan je ook beluisteren op 078 15 1969 (vanuit België), of +32 78 15 1969 (betalend nummer). Je hebt dan je (PhoneMail) code nodig.
Voicemail instellen is ook via 1969 (vroeger 1231)

zie ook: http://support.nl.proximus.be/app/answe ... /a_id/4907
of volgende PDF: http://support.nl.proximus.be/euf/asset ... nemail.pdf
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Bedankt voor het antwoord. Ik zal het via jouw stappen eens proberen.
Wat wel opvalt is dat ik al driemaal ben gevraagd te wachten en dat er iemand me op een later tijdstip zal terugbellen. Eerste hulp > centrale > technische dienst
De laatste persoon aan de lijn ging morgen terugbellen, maar dan ben ik niet aanwezig.

Vandaag toch nog teruggebeld geweest. De oplossing was bellen naar 99, dan opties 3, 1, 1, 1. In-en uitschakelen van de voicemail kan via de middelste van de drie afzonderlijke knoppen rechts. Toch niet zo evident.
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Bssoft
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 165 keer

thomasv schreef:Met een vaste proximus lijn op een Forum Phone 525, wil ik meteen overgaan op de voicemail (met gesproken bericht).
Bellen naar 1987 helpt me niet verder.
Je zin had zo moeten uitzien:
ik heb een Phone 525 toestel die gekoppeld is achter een PABX Forum 5xx van Belgacom/Proximus.
Dan de vraag: bedoel je de Voice mail van de PABX of de Voice mail direct op lijn niveau ?
De interne Voice mail van de PABX is een betalende licentie optie ! .... en dat is aan je codes te zien actief.

De telefoonnummer 1987 zal je inderdaad niet helpen !
thomasv schreef:Vandaag toch nog teruggebeld geweest. De oplossing was bellen naar 99, dan opties 3, 1, 1, 1.
In-en uitschakelen van de voicemail kan via de middelste van de drie afzonderlijke knoppen rechts. Toch niet zo evident.
Die 3-1-1-1 is inderdaad de interne voice mail afregelen !
Er zijn 8 toetsen, waarvan 1 toets je eigen toets is .... de 7 andere zijn programmeerbare toetsen (hot-key toetsen) kan je naar
believen programmeren .... ps: volgens mij staan ze links die toetsen 8)

Inderdaad het is niet evident .... als je de volledige handleiding van A tot Z zou afdrukken zou je niet toekomen met 500 bladzijde !
en dan spreek ik nog niet over "de bijkomende toeters en bellen".

Je kan ook eens uitzoeken welke type PABX Forum 5xx dat er is gekoppeld ....
512/514/516/525/500 enz ....
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”