Linken naar animated gif

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
t.r.i.n.
Pro Member
Pro Member

Ik heb net gemerkt dat een website animated gifs gebruikt van mijn website door rechtstreeks te linken naar die gifs op mijn webruimte ( ik weet niet of daar één of andere term voor is :oops: ? ). Nu is dat makkelijk op te lossen door de naam mijn die gifs te veranderen ( of er één of ander leuk prentje in de plaats te zetten :twisted: - het zal ze leren ). Maar hoe weet ik nu of andere websites dat ook doen ? Is er een mogelijheid om na te gaan of uw bestanden ook nog worden gebruikt door andere websites door er rechtstreeks naar te linken ?
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Dit kun je oplossen door middel van htaccess. :P
http://www.mijnhomepage.nl/htaccess/direct-linken.php
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

t.r.i.n. schreef:ik weet niet of daar één of andere term voor is :oops: ?
Deep linking.
Sensei Zeon
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

t.r.i.n. schreef:Is er een mogelijheid om na te gaan of uw bestanden ook nog worden gebruikt door andere websites door er rechtstreeks naar te linken ?
Naar mijn weten niet, je kan natuurlijk the allmitghy google proberen en een voor een op die url's zoeken, maar dit neemt veel tijd in beslag.
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Stino
Plus Member
Plus Member

Hotlinking

Er zijn scripts voor, die kijken naar de referrer die je browser meestuurt, de meeste en de efficiëntste die je zal vinden zijn mbv php gemaakt, maar er zijn er ook die javascript gebruiken, daarmee zal je dan wel geen gif's kunnen 'beveiligen' gok ik.
Je kan ook gewoon andere gif's in de plaats zetten, waardoor op de site die ze hotlinkt niet de geweste foto's te zien zullen zijn... :twisted:

Stino...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Het antwoord van Marto is het meest correct. PHP-scripts kan je enkel gebruiken als je je afbeeldingen opvraagt op deze wijze: "img.php?imgid=123". Als je dus direct naar "/images/funny.gif" linkt roep je dus geen php-script op en heeft dat bijgevolg geen zin.
.htaccess is tha keyword en sommige controlpanels (zoals cPanel) hebben ingebouwd een functie om dergelijke .htaccess-files aan te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”