Zojuist hebben wij voor het eerst kennis gemaakt met belgische providers, nu hebben wij bij een van onze een klein netwerk moeten aanleggen. Helaas doen zich hier latency problemen voor.
Apparatuur:
Router/firewall: Ubiquiti USG
Access points: Unifi AP AC
Hoeveelheid werknemers: 2
Internetlijn: Comfort proximus
Nu lijkt het issue zich te bevinden in de BBOX3, als we een PPPoE sessie opzetten hebben wij een gemiddelde latency van 1000ms! Aangezien we dit in Nederland nog nooit zijn tegengekomen vroeg ik me af of dat wel vaker gebeurd op Proximus lijnen?
Overigens zijn er soortgelijke latency's als we op een double NAT situatie voortborduren.
Hoge latency BBOX3
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
De meeste VDSL2 lijnen hebben een latency van rond de 20ms, bij ADSL ligt dat iets hoger met zo'n 40-50ms. Jullie situatie is dus zeker niet de standaard. Ik vermoed dat jullie op ADSL zitten gezien de locatie, welke up- en downstream snelhedenworden er verder gehaald?
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 52 keer
Gaat het hier om een Technicolor of een Sagem Bbox 3? Indien het een Sagem is, kan je al eens je resultaten van de Bbox 3 tool posten: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=43902
Ter referentie, met een Bbox 3 Sagem heb ik een latency van 20-40ms (data via het SamKnows project van de Europese Unie)

Ter referentie, met een Bbox 3 Sagem heb ik een latency van 20-40ms (data via het SamKnows project van de Europese Unie)

iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020
⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
De output
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.8
-----------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 4.640 kbps
Upstream current bit rate: 512 kbps
Downstream max bit rate: 10.912 kbps
Upstream max bit rate: 1.148 kbps