Beste
Ik ben voor een kennis aan het kijken voor een goedkopen internetaansluiting. Aangezien deze al Telenet Digitale TV heeft is Telenet de eerste keuze maar in vind op de Telenet website bijna geen extra gegevens over Basic Internet.
Na was zoeken denk ik dat smalband 1Mbit/sec download is. Kan er dit iemand bevestigen en kan men hiermee nog naar Netflix kijken (met gereduceerde kwaliteit natuurlijk)
Werkt telenet voor Basic Internet ook met de Telemeter (dag/nacht verbruik) en wat zijn de actuele specificaties hiervan?
Vriendelijk bedankt
Telenet Basic Internet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 272 keer
- Bedankt: 178 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
ik weet zeker dat iemand op dit forum bevestigd heeft dat zijn "smalband" geen belemmering was om perfect netflix te blijven kijken! Ik weet echter niet meer in welk draadje...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
Dat meen ik me ook te herinneren maar ik dacht dat deze persoon Whop of Whoppa had en deze hebben waarschijnllijk een bredere smalband 

- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Met een verbinding van 1 Mbps krijg je 512x384 pixels @ 750 Kbps als streamingkwaliteit.
Da's 10 keer slechter dan 1080p HD-kwaliteit, oftewel elke pixel wordt vergroot tot 10 pixels.
Da's 10 keer slechter dan 1080p HD-kwaliteit, oftewel elke pixel wordt vergroot tot 10 pixels.
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 283 keer
- Bedankt: 98 keer
Netflix op smallband is te doen al is het tegen slechte kwaliteit. Surfen valt helemaal tegen.
Bij een beetje gebruik van Netflix zat ik direct aan meer dan >100gb per maand, een les in frustratie...
Bij een beetje gebruik van Netflix zat ik direct aan meer dan >100gb per maand, een les in frustratie...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
http://klantenservice.telenet.be/conten ... e-snelheid?
Netflix kijken met Basic Internet zal dus niet kunnen als het volume erdoor is want maar 1 Mbps, bij een Whoppa bijvoorbeeld zal het nog wel lukken want 10 Mbps.
Netflix kijken met Basic Internet zal dus niet kunnen als het volume erdoor is want maar 1 Mbps, bij een Whoppa bijvoorbeeld zal het nog wel lukken want 10 Mbps.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Dus surfen verbruikt bij U meer data dan video streaming?Liber! schreef:Netflix op smallband is te doen al is het tegen slechte kwaliteit. Surfen valt helemaal tegen.
-
- Elite Poster
Is dat de Wet van Raf, dat een 10 keer lagere resolutie een 10 keer slechter beeld geeft?raf1 schreef:512x384 pixels
Da's 10 keer slechter dan 1080p HD-kwaliteit
Hoe kan je nu "slecht" quantificeren?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 63 keer
Ik heb geen Telenet maar misschien krijg je gratis bij je smallband ook verhoogde latency bij?Edward Valckx schreef:Dus surfen verbruikt bij U meer data dan video streaming?Liber! schreef:Netflix op smallband is te doen al is het tegen slechte kwaliteit. Surfen valt helemaal tegen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Ik heb hier wel eens over gepost, maar ik heb inderdaad Whoppa, en smalband was dus 5 Mbps waarbij vrouwlief totaal niet doorhad dat we op smalband zaten (i.e. beeld was nog HD maar niet in hoogste kwaliteit).wied schreef:ik weet zeker dat iemand op dit forum bevestigd heeft dat zijn "smalband" geen belemmering was om perfect netflix te blijven kijken! Ik weet echter niet meer in welk draadje...
Hier zie je wat Netflix zelf aanbeveelt als bandbreedte : https://help.netflix.com/en/node/306 . Met 1 Mbps zal de kwaliteit dus redelijk droevig zijn.
-
- Elite Poster
Streamen is een constante "stream" van data, geen pieken, terwijl het bij surfen juist constant pieken zijn.Edward Valckx schreef:Dus surfen verbruikt bij U meer data dan video streaming?
-
- Elite Poster
Een HTML pagina opvragen zorgt voor "pieken"?
Als eens gekeken hoe groot een gemiddelde webpagina is? En vergeleken met hoeveel bytes per seconde een videostream nodig heeft?
Als eens gekeken hoe groot een gemiddelde webpagina is? En vergeleken met hoeveel bytes per seconde een videostream nodig heeft?
-
- Elite Poster
De gemiddelde pagina zal een 500kb zijn, mogelijks een beetje meer, op zich niet zo heel veel, maar dit zijn verschillende requests.
Een videostream is een constante stroom, daar benut je de volle 1mbit constant. Dat er hierbij over tijd meer data wordt verzonden is dan ook logisch.
Een videostream is een constante stroom, daar benut je de volle 1mbit constant. Dat er hierbij over tijd meer data wordt verzonden is dan ook logisch.
-
- Elite Poster
OK, vanaf nu zal ik dan mensen die veel video's willen streamen een basic abonnement aanraden, en mensen die enkel wat willen surfen een Fibernet abonnement 

-
- Elite Poster
Waar haal je dat nu vandaan...
Ik zeg gewoon dat 1mbit weinig is om te surfen. En dat je kan streamen zonder happeringen, maar met serieus beperkte kwaliteit tegen 1mbit!
Ik zeg gewoon dat 1mbit weinig is om te surfen. En dat je kan streamen zonder happeringen, maar met serieus beperkte kwaliteit tegen 1mbit!
-
- Elite Poster
Je schreef "Netflix op smallband is te doen al is het tegen slechte kwaliteit. Surfen valt helemaal tegen.". Dus hieruit kan je besluiten dat surfen erger is op smalband ("valt helemaal tegen") dan video streamen ("is te doen"). En daar ga ik niet mee akkoord.
-
- Elite Poster
Met 1Mbit/sec valt nog te leven want ik zit regelmatig op hotel's waar ik maar 500Kbit/sec heb en dan is Netflix op een iPad nog redelijk. Ook surfen is nog best te doen aan 1Mbit/sec maar sneller is natuurlijk leuker.
Dit is een oplossing voor iemand op beperkt budget en dan moet je leren leven met de beperkingen en is het leuk als je die op voorhand kent.
Weet er iemend hoe het zit met de piek en daluren voor Basic? Is dit ook van 12:00 tot 00:00?
@Edward
512x384 pixels is inderdaad meer dan 10x "slechter" dan 1080p HD-kwaliteit als je het aantal pixels bekijkt (196'608 tov 2'073'600) maar op een kein scherm of grote afstand is dit nog te doen.
Dit is een oplossing voor iemand op beperkt budget en dan moet je leren leven met de beperkingen en is het leuk als je die op voorhand kent.
Weet er iemend hoe het zit met de piek en daluren voor Basic? Is dit ook van 12:00 tot 00:00?
@Edward
512x384 pixels is inderdaad meer dan 10x "slechter" dan 1080p HD-kwaliteit als je het aantal pixels bekijkt (196'608 tov 2'073'600) maar op een kein scherm of grote afstand is dit nog te doen.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 43 keer
Hallo,
Hier ook Basic Internet.
Het produkt heeft al jaren geen upgrade meer gekregen qua mogelijkheden, enkel de prijs wordt regelmatig aangepast
Telenet is wettelijk verplicht 1 mbit te geven. Dit is dan ook het probleem niet... Het probleem is de upload, deze
is zo danig klein dat deze de bottleneck is om vlot te kunnen werken.
Hun enige bedoeling met dit abo is de mensen op hun tandvlees zetten zodat ze gaan naar fiber 200, maar vermits ik enkel
internet afneem en fiber 200 duurder is dan al hun produkten samen, denk ik niet dat dit ook maar 1 koper vindt....
Eigenlijk moesten ze beschaamd zijn ginder in Mechelen
Hier ook Basic Internet.
Het produkt heeft al jaren geen upgrade meer gekregen qua mogelijkheden, enkel de prijs wordt regelmatig aangepast

Telenet is wettelijk verplicht 1 mbit te geven. Dit is dan ook het probleem niet... Het probleem is de upload, deze
is zo danig klein dat deze de bottleneck is om vlot te kunnen werken.
Hun enige bedoeling met dit abo is de mensen op hun tandvlees zetten zodat ze gaan naar fiber 200, maar vermits ik enkel
internet afneem en fiber 200 duurder is dan al hun produkten samen, denk ik niet dat dit ook maar 1 koper vindt....
Eigenlijk moesten ze beschaamd zijn ginder in Mechelen

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 638 keer
- Bedankt: 394 keer
- Recent bedankt: 2 keer
@ johan.devos
https://www2.telenet.be/nl/andere-produ ... -internet/
waar halen jullie 1 Mbps?
DL: 30 Mbps
UL: 3 Mbps
Downloadlimiet 100 GB
Wifree
26 €/maand
digitv:
16 € (+8.7 € als je geen digicorder hebt)
Internet basic + digitv: 50,7 €/maand
https://www2.telenet.be/nl/alles-in-een ... gitale-tv/
basic internet + tv: 51,69 €/maand
snap niet dat internet+tv los, goedkoper is dan je het in pakket neemt?
https://www2.telenet.be/nl/andere-produ ... -internet/
waar halen jullie 1 Mbps?
DL: 30 Mbps
UL: 3 Mbps
Downloadlimiet 100 GB
Wifree
26 €/maand
digitv:
16 € (+8.7 € als je geen digicorder hebt)
Internet basic + digitv: 50,7 €/maand
https://www2.telenet.be/nl/alles-in-een ... gitale-tv/
basic internet + tv: 51,69 €/maand
snap niet dat internet+tv los, goedkoper is dan je het in pakket neemt?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
Check de link die ik eerder plaatste, daar staan de snelheidsbeperkingen opgelijst.
Smallband bij Whoppa is van 5 naar 10 gegaan toen ze de limieten aangepast hebben, alle producten met een harde limiet blijven steken op 1.
Smallband bij Whoppa is van 5 naar 10 gegaan toen ze de limieten aangepast hebben, alle producten met een harde limiet blijven steken op 1.