Webcam niet meer bereikbaar na wijziging naar Internet Maxi

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
DirkVD
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2015, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Allen,

Sinds Proximus mijn internetabonnement heeft gewijzigd van Intense naar Maxi, lukt het mij niet meer om via 3G mijn webcam te bereiken op de smartphone.
Heeft er iemand een idee wat hiervan de oorzaak kan zijn en welke settings moeten worden gewijzigd?

Voordien werkte dit perfect.

Alvast bedankt,
Dirk
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2427
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Op welke poort staat je webcam?
Wijzigingen aan je abo kunnen ervoor zorgen dat je technisch profiel wordt afgezet, waardoor poorten 80 en 443 geblokkeerd zijn.
Je kan dit terug wijzigen via MyProximus
DirkVD
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2015, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Bedankt,

De poorten waren inderdaad niet opnieuw open gezet, maar dat heb ik al enkele dagen geleden opgemerkt en die staan dus nu al enige dagen terug open echter ben ik er nog niet in geslaagd om mijn webcam te bereiken via 3G.
Indien ik thuis ben en via wifi verbonden ben met de smartphone, lukt het wel (maar dan is het niet echt nuttig) :P

Ik werk met een DNS waar mijn app via dynamische aansturing zou moeten connecteren.

Dirk
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Herstart eens je modem?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
DirkVD
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2015, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Hoe simpel kan het zijn.

Het werkt.

Bedankt.
Dirk
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

ik vroeg me al af waarom wij allemaal niet meer konden gluren op je cam :)

paswoord was 1234 zeker ?
Afbeelding
DirkVD
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 mei 2015, 09:45
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

En dan zeggen ze bij proximus dat ze geen bijstand kunnen verlenen voor private cam. Tevens beweren ze dat het overschakelen van intens naar maxi niet aan de oorzaak ligt. Ze mailen mij iets over ipv6 en ipv4, maar alles werkt al weer.
De oorzaak: na de omschakeling van intens naar maxi was het technische profiel gereset en moesten de poorten opnieuw geopend worden. Enkel het herstarten van de bbox was niet gebeurd. Na die herstart alles ok.

Bedankt voor de hulp.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”