Hallo ik ben zojuist overgeschakeld van Telenet naar Belgacom.
Nu gebruik ik mijn eigen router die op dd wrt draait
ik heb deze aangesloten op min bbox en het ip adres veranderd naar 192.168.1.2 maar ik heb hierop geen internet . Wel heb ik internet op de bbox
Iemand een idee wat ik moet aanpassen ? ik heb op de linksys een aangepast dns zodat ik netflix kan bekijken.
Bbox Lan 1 -> Internet Port op de linksys (dus de wan)
En klopt het feit dat je standaard op het 30 profiel word gezet en later pas naar een mogelijk hoger profiel word ge-upgrade ?
Groetjes Tim
Linksys router achter BBOX 3 geen internet
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Reset je linksys naar factory defaults en laat deze een PPPoE connectie opzetten. Je verbind de WAN-poort van de linksys met één van de LAN-poorten op de bbox3.
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Een beetje meer info is altijd nuttig bij een probleem:AntecUser schreef:Hallo ik ben zoujuist overgeshakkeld van Telenet naar Belgacom.
Nu gebruik ik mijn eigen router die op dd wrt draait
ik heb deze aangesloten op min bbox en het ip adres veranderd naar 192.168.1.2 maar ik heb hierop geen internet . Wel heb ik internet op de bbox
Iemand een idee wat ik moet aanpassen ? ik heb op de linksys een aangepast dns zodat ik netflix kan bekijken.
En klopt het feit dat je standaard op het 30 profiel word gezet en later pas naar een mogelijk hoger profiel word geupgrade ?
Groetjes Tim
hoe is de bbox verbonden met je linksys ? WAN -> LAN ? LAN -> LAN ?
je kan een pppoe sessie opzetten met je linksys zoals Peter zegt, maar je kan ook je WAN poort een dynamisch IP van de bbox laten aannemen.
Over je lijnprofiel kan ik niks met zekerheid zeggen, maar je kan altijd de VDSL2 tool eens draaien en je lijnwaarden eens posten op het forum. (
Zo kunnen wij je vertellen of je in aanmerking komt voor een hoger profiel en hoe je dit kan doen

groetjes
Solid
ik heb zojuist een factory reset gedaan op mijn router en de gegevens ingevuld bij PPOE die staan in het document bij manuele configuratie van de bbox
Maar nog geen internet via de linksys router
heb ook even een bijlage toegevoegd van de ppoe settings op de router.
De kabel loopt van lan1 naar de internet port op de linksys
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 197 keer
AntecUser, hier kan je meer te weten komen over je snelheid :
http://www.belgacom.be/nl/particulieren ... t-cbu.html?
Indien je niet te ver van een KVD / ROP (= Belgacom straatkast) woont (minder dan 400m) heb je grote kans op een 17a provisioning profiel van 30/6, dat via DLM kan verhoogd worden tot max 70/6 (naargelang de lijnwaarden).
Indien je niet te ver van een KVD / ROP (= Belgacom straatkast) woont (minder dan 400m) heb je grote kans op een 17a provisioning profiel van 30/6, dat via DLM kan verhoogd worden tot max 70/6 (naargelang de lijnwaarden).
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Awel, dat vind ik nu echt waar een schoon woord zie.AntecUser schreef:Hallo ik ben zoujuist overgeshakkeld van Telenet naar Belgacom.

Code: Selecteer alles
over·shak·ke·len (shakkelde over, heeft overgeshakkeld)
1 een andere internetprovider tot stand brengen
2 (tegen zijn/haar zin) zich van de regen in de drop begeven
3 zinloos heen en weer schipperen tussen 2 aanbieders van hetzelfde produkt.
Voorlopig zegt de test dat dit geen geldig belgacom nummer is, dus waarschijnlijk is mijn nummer (nog) niet overgedragen. De installateur zei dat dit wel een dag kon duren.lacer schreef:AntecUser, hier kan je meer te weten komen over je snelheid :
Via edp line test bekom ik door mijn adres in te voeren , dat ik aansluitbaar ben voor het 50/6 profiel.
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Kan je eens proberen Fon uit te schakelen in de instellingen van de bbox3? Het kan zijn dat beide PPPoE sessies reeds in gebruik zijn (één voor je eigen netwerk en één voor Belgacom Fon) en je linksys daarom geen sessie kan opzetten.AntecUser schreef:ik heb zojuist een factory reset gedaan op mijn router en de gegevens ingevuld bij PPOE die staan in het document bij manuele configuratie van de bbox
Dankje voor je antwoord maar helaas nog steeds geen internet op deze router.
ik denk dat er nog wat problemen zouden kunnen zijn bij belgacom want ik krijg ook nog steeds geen oproepen binnen op de telefoon
ik denk dat er nog wat problemen zouden kunnen zijn bij belgacom want ik krijg ook nog steeds geen oproepen binnen op de telefoon

- solid-killer
- Premium Member
misschien je username blurren of verwijderen uit de foto in bovenstaande postAntecUser schreef:ik heb zojuist een factory reset gedaan op mijn router en de gegevens ingevuld bij PPOE die staan in het document bij manuele configuratie van de bbox

In plaats van een pppoe sessie op te bouwen, probeer eerst eens met een dynamic wan IP.
- solid-killer
- Premium Member
probeer eens met en alternatieve DNS, bijvoorbeeld 8.8.8.8 (google) of 208.67.222.222 (OpenDNS).
Op de Bbox zelf heb je wel internet ? (screenshotje van het hoofdscherm mogelijk ? ( met username geblurrend
) )
Op de Bbox zelf heb je wel internet ? (screenshotje van het hoofdscherm mogelijk ? ( met username geblurrend

- Petervanakelyen
- Elite Poster
Lijkt erop dat die DNS servers het op dit moment even laten afwetenIemand een idee wat ik moet aanpassen ? ik heb op de linksys een aangepast dns zodat ik netflix kan bekijken.

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Op jouw Linksys "WAN" scherm staat "connection type = automatic configuration - DHCP"
Op die manier staat jouw linksys ingesteld als router achter een ethernet internet verbinding.
Als je de Linksys op die manier wil gebruiken, kan dat ... maar dan moet je:
En internet krijgen via de B-box (dubbele NAT).
Als je de Linksys wil instellen als router met een eigen PPPoE, dan zal je het "connection type" moeten wijzigen naar "PPPoE"
Dan krijgt je router een eigen publiek IP.
Ook in dit geval zou ik voor het subnet van de Linksys een andere range kiezen dan de B-box!
Op die manier staat jouw linksys ingesteld als router achter een ethernet internet verbinding.
Als je de Linksys op die manier wil gebruiken, kan dat ... maar dan moet je:
- a) het LAN adres van de Linksys wijzigen naar een andere range (vb 192.168.2.1) dan de WAN
b) DHCP terug inschakelen
En internet krijgen via de B-box (dubbele NAT).
Als je de Linksys wil instellen als router met een eigen PPPoE, dan zal je het "connection type" moeten wijzigen naar "PPPoE"
Dan krijgt je router een eigen publiek IP.
Ook in dit geval zou ik voor het subnet van de Linksys een andere range kiezen dan de B-box!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ok bedankt supper nu werkt het perfect terug.
Raar dat het nu terug werkt ik had het ip al eens naar een andere range gezet maar dan geen internet waarschijnlijk iets niet goed gesaved.
PPPoE had ik geprobeert maar werkte niet
Nog een laatste vraagje iemand een idee hoe gevoelig het Belgacom netwerk is want gisteren had ik 47 mbits down en vandaag maar 26 (er staan geen tv"s aan )
of zou ik verlaagd zijn geweest van Profiel ?
Bedankt voor jullie hulp

Raar dat het nu terug werkt ik had het ip al eens naar een andere range gezet maar dan geen internet waarschijnlijk iets niet goed gesaved.
PPPoE had ik geprobeert maar werkte niet

Nog een laatste vraagje iemand een idee hoe gevoelig het Belgacom netwerk is want gisteren had ik 47 mbits down en vandaag maar 26 (er staan geen tv"s aan )
of zou ik verlaagd zijn geweest van Profiel ?
Bedankt voor jullie hulp

- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 197 keer
Je hebt vermoedelijk je Bbox3 iets te vaak herstart en dan val je terug op 30 Mbit/s download.
Geen nood, na twee weken heb je, als DLM eens langskomt terug 50 Mbit/s.
Geen nood, na twee weken heb je, als DLM eens langskomt terug 50 Mbit/s.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
Ubuntu Mate 24.04
Ubuntu Mate 24.04
- Petervanakelyen
- Elite Poster
Daar waar nu bij "Local IP Address" in de linksys als waarde 192.168.0.2 staat, geef je een IP-adres in dat niet conflicteert met de range van de bbox3, zoals 192.168.1.1.
Ik heb net hetzelfde probleem. Heb me een linksys EA6100 aangeschaft, alles geïnstalleerd en alles klopt tot ik verbinding wil maken met internet, dat lukt maar kan niets doen met mijn internetverbinding. Soms komt er op dat de verbinding 'beperkt' is maar soms staat er verbonden, toch heb ik geen internet...
Ik heb al jullie vorige reacties gelezen maar ik kan niet op het linksyssmartwificenter om mijn ip adres te wijzigen want ik moet verbinding hebben met een router van linksys om mijn account eraan te koppelen.. Weet iemand wat ik moet doen ?
Alvast bedankt
Olivier
Ik heb al jullie vorige reacties gelezen maar ik kan niet op het linksyssmartwificenter om mijn ip adres te wijzigen want ik moet verbinding hebben met een router van linksys om mijn account eraan te koppelen.. Weet iemand wat ik moet doen ?
Alvast bedankt
Olivier