Android 5.02 update

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Choreftis
Starter
Starter

Beste,
Op aangeven van iemand van het Proximus forum probeer ik hier een info te bemachtigen.

Ik ben in het bezit van een mooie en tot eergisteren een goede tablet Samsung Tab S.

Ja sinds eergisteren, want toen kreeg ik een melding dat er een update voor handen was, Android 5.02 en daar ik er van uitga dat het altijd goed is een update uit voeren heb ik dat ook gedaan.

Spijt, spijt howee, op Facebook kan ik geen filmpjes meer bekijken, ook niet die ik zelf geüpload heb, daar ben ik nu al uren mee bezig, heb hem al naar fabrieksstand gezet, maar hij gaat wel altijd naar Android 5.02 en blijkbaar kan een downgrade niet.

En nu heb ik nog de farce dat de Proximus app Myproximus ook niet meer zuiver werkt onder die Android 5.02, als ik op 4G wil gaat hij altijd naar de instellingspagina, dus kan ik even goed alles manueel doen.

Dus dit zijn de voorlopige perikelen die ge kunt meemaken als ge naar Android 5.02 upgrade.

Als iemand hiermee soms al een ervaring heeft of een oplossing weet ik het graag.

Heb trouwens ook al een mail naar Samsung gestuurd benieuwd wat die gaan vertellen, heb al gelezen dat de enige oplossing is, hem binnen geven om Kitkat er terug op te zetten, maar dat kan nu niet omdat ik binnen tien dagen op verlof ga....

Grts,
Choreftis
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Graag een specifiek type van de Tab S, zoals een T700, T705, T800, ...

Staat ergens bij Instellingen -> Over dit toestel, of op de doos.
Choreftis
Starter
Starter

SM-T805
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Met Odin kan je hem terugzetten naar Android 4.2.2.
Kijk even op Sammobile. Bijvoorbeeld deze.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Choreftis
Starter
Starter

Ik ga eerlijk toegeven, ik ben hier geen ervaren held in, en ik hoop dat ik hem niet in de soep draai dat ik hem nog kan meenemen in verlof volgende week.....

Maar de hieronder staande, Odin moet dat op de Tablet of op de Pc geïnstalleerd worden?
Wat wordt bedoeld met Reboot Phone in download mode, is dat gewoon helemaal afzetten of wat?
Heeft niemand hier een degelijke Nederlandstalige uitleg voor?

 Extract (unzip) the firmware file
 Download Odin v3.09
 Extract Odin ZIP file
 Open Odin v.3.09
 Reboot Phone in Download Mode (press and hold Home + Power + Volume Down buttons)
 Connect phone and wait until you get a blue sign in Odin
 Add the firmware file to AP / PDA
 Make sure re-partition is NOT ticked
 Click the start button, sit back and wait few minutes
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Zoek eens op YouTube.com: flash firmware with odin.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Choreftis
Starter
Starter

Ja mannen even geduurd,

Ik moet eerlijk toegeven dat jullie uitleg er heel uitdagend uitziet en ik zou er direct aan beginnen, ware het niet dat ik op internet ook verschillende mensen heb gehoord die ook van een kale reis thuiskwamen omdat alles blokkeerde, en ja sorry maar dan ben ik wel mijn garantie kwijt.

Ik heb gisteren nog contact gehad met Samsung en die raadden me aan om naar een Samsung service center te gaan, en het kortst bij zijnde was Willebroek, daar de Tablet binnen gegeven en na uren gaan terughalen, resultaat het ding blijft natuurlijk op versie 5.02 staan want ze kunnen gewoon niet downgraden, dom om dan toch nog te doen wat ik al 4 keer gedaan had, terug fabrieksinstelling, maar dat is te gek om los te lopen want dat is de laatste update....

Ik heb dit ook doorgegeven naar Samsung dat dit een heel dom iets is, zij raden ons updates aan, maar als die niet goed zijn zitten wij wel in puree.....

Mensen ik onthoud in alle geval dit forum en mag ik jullie toch bedanken voor de hulp die jullie aangeboden hebt.

Mvg
Choreftis
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”