My bad, inderdaad die ADV-dagen vergeten. Heb ze zelf nog niet dus niet bij stilgestaan.
'k Ben ook één van de eersten om te zeggen dat wie geen shiften draait daar geen recht moet op hebben. Wordt door bepaalden niet positief onthaald zo opmerkingen

Ik doe geen shiften meer, doe zelfs geen patiëntenzorg meer maar ICT-functie, van mij hoeven die ADV dagen niet.
Over het feit dat wij die uren hebben, hoor je ons niet klagen, we wisten dat als we eraan begonnen. Maar het minimaliseren van onregelmatige uren dat is wat anders, velen onderschatten dat. Vooral de impact die dat heeft op uw sociaal & gezinsleven. Als je sommige collega's hoort dat hun partner/familie weer aan't klagen/zagen was omdat ze weekend of feestdag dienden te werken.
De opmerking van poli, consultaties etc. Sorry maar al eens iemand voor uw neus gehad die op een poli werkt juist voor de uren? Dat is echt triestig. 'k Weet er zo een aantal rondlopen, en de manier waarop ze hun patiënten behandelen laat echt te wensen over. Ja dat is een keuze van die mensen, maar dat is dan het effect van veranderen van job omwille van de uren enzo.
Beroepstitels die extra vergoed worden, inderdaad mooie premie. Wat dan weer het effect heeft dat sommigen dat voor het geld doen, en dan heb je hetzelfde als op poli's werken voor de uren...
Ergens is het maar normaal dat men die extra vergoeding krijgt, er worden extra diploma vereisten gesteld. Banaba diploma, 2j fulltime op die dienst werken & X-aantal uur bijscholing per jaar om je beroepstitel te verkrijgen & te houden.
Mijn vrouw start binnen 2 weken in hetzelfde ziekenhuis als mij, zij in onregelmatig systeem & ik regelmatig. Binnen paar maand ga'k u het exacte verschil kunnen zeggen.
Ma bon, nu zijn we wel ver aan't afwijken. Is misschien allemaal iets voor een topic over lonen...
Ik klaag niet, ik zaag niet. Ons leven is ernaar geregeld naar dat onregelmatig werken. Ons loon is ok, niet waaaw maar ok. Vergoedingen ja ca va. Waardering van de buitenwereld & beetje begrip soms voor dat onregelmatig werken, dat is een ander verhaal.
Maar vooralleer sommige zo licht over onregelmatig werken, lange afstanden, zwaar fysisch werk, etc gaan, moeten ze wel eens goed nadenken over het hoe/wat & waarom. En als ze jaloers zijn op het feit dat die categoriën vroeger op pensioen mogen enzo, wat houdt er u tegen om het zelf te doen?