Audio ripper

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Aangezien ik net m'n PC opnieuw geinstalleerd heb (SSD) ben ik terug alles aan het installeren en vroeg me af wat jullie zoal gebruiken ?

Tot op heden heb ik steeds Audiograbber gebruikt al heb ik enkele (vermoedelijk beveiligde CD's) waar hij 'ticks' in heeft zitten.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 99 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Als ik me niet vergis is EAC nog altijd de referentie als het over cd's rippen gaat. Voor meer info zou ik naar de Hydrogen Audio wiki pagina van EAC verwijzen, daar staan ook een aantal links naar guides.

Ga er mijn van de zomer ook nog eens mee bezig houden heel de CD collectie te rippen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
Bedankt: 114 keer

Vroeger ook veel liggen prullen met verschillende programma's, maar uiteindelijk heb ik me gewoon bij iTunes gesetteld op Apple Lossless. Misschien niet voor iedereen de beste oplossing, dat begrijp ik, maar voor mij was dat het makkelijkst.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

bollewolle neemt mij de woorden uit de mond. :-)

Met EAC rippen naar FLAC, en desnoods achteraf nog eens naar MP3 indien je apparaten hebt die FLAC niet lusten.

EAC heeft me nog nooit in de steek gelaten. Wel goed alle wiki pagina's doornemen over EAC op Hydrogen Audio.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Onder windoze inderdaad EAC of dbpoweramp

Ivm EAC: ik had zelfs ooit een versie die de originele TOC kon lezen, zodat de kopieerbeveiligde cd's ook geript konden worden, volgens mij heeft deze versie niet lang online gestaan. Best wel rippen met een quality plextor of teac drive, zit veel verschil tussen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Hier al 1000+ CDs geript met EAC. Vooral met die AccurateRip plugin handig omdat je dan direct weet dat je rip bit-voor-bit perfect is.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”