Aangezien ik net m'n PC opnieuw geinstalleerd heb (SSD) ben ik terug alles aan het installeren en vroeg me af wat jullie zoal gebruiken ?
Tot op heden heb ik steeds Audiograbber gebruikt al heb ik enkele (vermoedelijk beveiligde CD's) waar hij 'ticks' in heeft zitten.
Audio ripper
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
- bollewolle
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
- Bedankt: 99 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Als ik me niet vergis is EAC nog altijd de referentie als het over cd's rippen gaat. Voor meer info zou ik naar de Hydrogen Audio wiki pagina van EAC verwijzen, daar staan ook een aantal links naar guides.
Ga er mijn van de zomer ook nog eens mee bezig houden heel de CD collectie te rippen.
Ga er mijn van de zomer ook nog eens mee bezig houden heel de CD collectie te rippen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Vroeger ook veel liggen prullen met verschillende programma's, maar uiteindelijk heb ik me gewoon bij iTunes gesetteld op Apple Lossless. Misschien niet voor iedereen de beste oplossing, dat begrijp ik, maar voor mij was dat het makkelijkst.
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
bollewolle neemt mij de woorden uit de mond.
Met EAC rippen naar FLAC, en desnoods achteraf nog eens naar MP3 indien je apparaten hebt die FLAC niet lusten.
EAC heeft me nog nooit in de steek gelaten. Wel goed alle wiki pagina's doornemen over EAC op Hydrogen Audio.

Met EAC rippen naar FLAC, en desnoods achteraf nog eens naar MP3 indien je apparaten hebt die FLAC niet lusten.
EAC heeft me nog nooit in de steek gelaten. Wel goed alle wiki pagina's doornemen over EAC op Hydrogen Audio.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
Onder windoze inderdaad EAC of dbpoweramp
Ivm EAC: ik had zelfs ooit een versie die de originele TOC kon lezen, zodat de kopieerbeveiligde cd's ook geript konden worden, volgens mij heeft deze versie niet lang online gestaan. Best wel rippen met een quality plextor of teac drive, zit veel verschil tussen.
Ivm EAC: ik had zelfs ooit een versie die de originele TOC kon lezen, zodat de kopieerbeveiligde cd's ook geript konden worden, volgens mij heeft deze versie niet lang online gestaan. Best wel rippen met een quality plextor of teac drive, zit veel verschil tussen.