Wateralarm / Lek sensor

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Voor mijn nieuwbouw ben ik op zoek naar een wateralarm / lek sensor systeem voor onze kelder. Concreet zoek ik iets dat verbonden is met internet zodat ik alarmen kan ontvangen als ik niet thuis ben.

Volgende zaken heb ik al gevonden:
- zelfbouw met RPI is perfect mogelijk blijkbaar, alleen heb ik daar geen zin in :P
- een draadloos alarm zoals Jablatron heeft modules voor wateralarm, maar zo een alarm hebben we (nog) niet
- Wallyhome: lijkt me een fantastisch systeem, maar is niet in België te krijgen (http://www.wallyhome.com/)

Iemand nog tips of andere systemen in gebruik

Ter info: wij moeten ons vuilwater oppompen, dit water komt wel in een put van 800 liter terecht met 3-vlotters en een alarm systeem, maar dit is puur lokaal. Als het alarm afgaat wanneer ik niet thuis ben weet ik dus van niets :-).
xming
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Ik weet dat je niet veel zin heeft voor DIY, maar een arduino + sensor + relay om dit helemaal automatisch te laten gebeuren, lijkt me ideaal. Eventueel met een wifi/ethernet/RF shield om via net te loggen. Spreek di jou niet aan? :D
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

ik zocht op google achter : elektrische contacten beheren via internet en kwam dit tegen.

http://www.fifthplay.com/

Bedoeling was op de buzzer van je bestaand alarm te vervangen door een relais waarvan je het contact controleerd via fiftplay apparatuur.
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: bollewolle
Uitgedeelde bedankjes: 201 keer
Bedankt: 96 keer
Te Koop forum

Smartthings heeft ook een Moisture Sensor. Indertijd met hun Kickstarter meegedaan maar omdat het leveren naar de EU maar bleef aanslepen omdat de EC certificering langer duurde dan verwachtte ben ik eruit kunnen stappen. Daarna af en toe nog eens gevolgd maar ken hun huidige producten niet meer zo goed om te zeggen of het nu een goede oplossing is of niet ... but that's what the Internet is for. Allez ja, dat en voor ander zaken :lol:
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Er zijn ook klassieke alarmsystemen die wateralarm heeft. Die zal je dan wel bellen ipv internet....
Onze systeem (zelfinstallatie) heeft ondersteuning voor gewone sensors (magneet / beweging), maar ook water, co, rook,...
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

't hangt er gewoon vanaf hoe veel je er aan wil geven lijkt me.
Hou je van een knutselprojectje ESP8266 is the way to go.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

mailracer schreef:ik zocht op google achter : elektrische contacten beheren via internet en kwam dit tegen.

http://www.fifthplay.com/

Bedoeling was op de buzzer van je bestaand alarm te vervangen door een relais waarvan je het contact controleerd via fiftplay apparatuur.
Wat je zegt klopt, maar het spijtige is dat fifthplay niet rechtstreeks aan particulieren verkoopt.
Het gaat enkel via partners (in Belgie voorlopig alleen Electrabel), of via een B2B formule, maar dan moet je een bedrijf hebben.

Electrabel verkoopt alleen fifthplay Smart Plugs en 2 types Smart Thermostats van Honeywell (Evotouch en DT92) in combinatie met een fifthplay gateway.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Bedankt voor al de info ... denk dat ik eerst iets ga bouwen met de PI :-)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

petzl
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

http://tinycontrol.eu

en daarop een sensor van GRI