Heb mijn MacBook air verkocht en wil deze leegmaken door osx yosemite opnieuw te installeren, maar dit wil maar niet lukken.
Begint aan installatie en halfweg stopt die, gewoon zonder echt een reden.
Iemand die weet hoe dit komt ?
Sent from my mobile device!
OSX opnieuw installeren
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Hoe voer je de installatie uit? Via een USB-stick of via de recovery partitie?
Ik formatteer altijd eerst de harde schijf vooraleer ik OS X opnieuw installeer, maar ik vermoed dat dit wel enkel gaat wanneer je installeert vanaf USB. Als ik mij niet vergis is er alvorens je de eerste keer op 'Continue' moet klikken een mogelijkheid om via Utilities -> Disk Utility te gaan en zo de schijf/ssd te formatteren.
Ik formatteer altijd eerst de harde schijf vooraleer ik OS X opnieuw installeer, maar ik vermoed dat dit wel enkel gaat wanneer je installeert vanaf USB. Als ik mij niet vergis is er alvorens je de eerste keer op 'Continue' moet klikken een mogelijkheid om via Utilities -> Disk Utility te gaan en zo de schijf/ssd te formatteren.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Formatteren van de SSD/HDD kan ook vanuit de recovery partitie. Je hebt de recovery partitie ook niet nodig om te booten in het recovery programma... via CMD+R en dan kan je OSX terug installeren vanaf de interwebs...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Correct, geheugen liet me in de steek. Ben gewoon om het via USB te doen
.

- jphermans
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 109 keer
Sorry voor het late antwoord. Heb al op verschillende manieren geprobeerd. Met USB, disk, online. Maar telkens stopt het.
Is in orde nu, blijkbaar een stukje corrupt van de schijf (ssd). Dit hersteld en installatie kon doorgaan.
Is in orde nu, blijkbaar een stukje corrupt van de schijf (ssd). Dit hersteld en installatie kon doorgaan.
Internet via Mobile Vikings