iemand ervaring mee hostbasket ??

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

hallo,

ik was bij hostingprovider dommel.Ik heb geen klagen over hen zeker niet maar ik haat hun control panel :x (plesk 6) ook zijn er bepaalde opties in hun php configuratie mod_rewrite bijvoorbeeld die je niet kan gebruiken.Om een lang verhaal kort te maken.Ik heb men domainname verhuis naar hostbasket en ik vraag me af of iemand ervaring heeft mee hen.dommel is wel flexibler qua betalingsbewijzen enzo ... heb ik den indruk
Registered Linux user #286313
Erik
Elite Poster
Elite Poster

hallo,

ik heb mijn account bij hostbasket....

bevindingen tot nog toe:
  • geen geblokeerde php functies (disable_function in php.ini)
  • mod-rewrite is aan (zonder toestemming hiervoor te vragen)
  • hun control panel is ensim pro website administrator
  • de support is goed beknopt en een mogelijkheid tot "live chat" (hun website)
  • in tegenstelling tot andere hosters krijg je een (een beetje) hulp bij codeerproblemen (php javascript html)

nadelen van hostbasket tov dommel(dingen die beter zijn bij dommel)
  • beter subdomain managment
  • goedkoper met meer features (vooral webruimte dan)
  • dommel staat meer pop emails toe (etc)
  • bij dommel is het "antivirus" scannen van je e-mails gratis bij hostbasket is dit beschikbaar als een zogenaamde "security addon"
kortom ze zijn elkaar waard ik ben veranderd van host omdat dommel veel geblokkerde php functies had en voorpal hun s**** plesk control panel
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Erik schreef:kortom ze zijn elkaar waard ik ben veranderd van host omdat dommel veel geblokkerde php functies had en voorpal hun s****y plesk control panel
Welke functies zijn dan wel geblokkeerd? Ik heb daar nog niet echt problemen mee gehad. Ja, ok phpinfo() werkt niet - en da's best vervelend -, maar voor de rest? Hier op userbase kan ik bvb niet eens mail() of functies gebruiken die andere sites aanspreken ...
Erik
Elite Poster
Elite Poster

yo meon ,

idd phpinfo(); werkt niet ook is mod_rewrite niet aan bij dommel (ge kunt dat wel vragen aan de support dan doen zij de door u verlangde wijzingen)

dommel=> geen zend

bij hostbasket kan je phpfuncties gebruiken die verbinding maken mee andere sites zoals fsockopen(); enz het viel me ook op dat de support van dommel sneller is (dat kan ook zijn omdat ik daar een hogere account had misschien)

ik ga dommel nu niet afbreken ze zijn elkaar waard maar die geblokte phpinfo() lag toch een beetje op mijn maag :mrgreen:
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Inderdaad, met phpinfo() kan je post-informatie en cookies en zo automatisch uitlezen, ideale debugging-tool. Ik heb er zelf nu niet zoveel last van omdat ik zowieso eerst lokaal ontwikkel en dan upload, en dan werkt meestal alles toch wel zoals gehoopt.
Dat ze geen Zend Optimizer hebben is vervelend, maar toch niet erg? Tenzij je binaire PHP wilt uitvoeren heb je die in principe niet nodig dacht ik.
Hier moet ik je wel gelijk geven: dat mod_rewrite niet zomaar kan (en geen ErrorDocument in .htaccess) vind ik ook erg vervelend. Hoe kan je die dingen nu uitproberen? Je kan toch moeilijk elke wijziging van een teken doormailen? Daarom dat ik de dingen anders heb opgelost (de error 404 handler gebruiken als pseudo-mod_rewrite bvb).
En werken geen socket-functies? Ik kan wel een reden bedenken waarom: je kan namelijk applicaties schrijven in PHP die bvb een IRC-bot of MSN-bot-functie hebben. Als je die start en je applicatie is slecht geschreven zouden die sockets gewoon altijd open blijven. Maar de copy()-functie werkt dan wél over http heen, dus helemaal zonder remote access-functies zit je toch niet ...
Qua support ben ik best tevreden van Dommel. Als het écht dringend is belt ge die mannen gewoon op (gij zou nog op uw fiets kunnen stappen bij wijze van spreken, ze zitten immers in Landen ;)) en dan wordt ge meteen geholpen. Ik vind bij Hostbasket wel niet echt een formule die een tegenhanger is van wat ik nu heb (met 500 MB) en al de opties (streaming en meerdere users bvb).
Vind je Plesk trouwens echt zo slecht? Ik vind Plesk 7 anders best overzichtelijk geworden. Alleen spijtig dat ze niet alle opties aan hebben staan, maar da's denk ik eerder wegens de combinatie met ModernBill dat ze gebruiken als accountbeheer bij Dommel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”