Goztow schreef:Dit is puur persoonlijke keuze... Maar ik verkies een heel lichte ultrabook met een relatief klein scherm dat ik dan aansluit op een docking station als ik thuis ben of op het werk ben.
Voordelen:
- heel portable, licht, goede batterijduur en toch goede prestaties
- ik heb mijn laptop altijd overal mee in mijn rugzak
- ik sluit twee 22 inch schermen aan op het docking station thuis
- overal dezelfde informatie en interface
Nadelen: die moet ik nog tegenkomen eigenlijk...
Je hebt vanalles in ultrabooks... dat hangt dan af van je budget! Hoeveel wil je ervoor neerleggen? Ikzelf ben gegaan voor een Lenovo thinkpad X1 Carbon maar dat zit al bij de duurdere.
Second that.
Ik gebruik een MacBook Air (2013 basismodel) in combinatie met:
Thuis (in de weekends): Dell P2314H thuis met extern muis en keyboard
Op kot (in de week): Dell U2311H met extern muis en keyboard
Onderweg: een lichte 13 inch laptop met een batterij die het altijd wel een dag uithoudt.
Als je echter je pc/laptop nooit ergens naartoe mee gaat nemen, raadt ik het niet echt aan op een laptop te kopen voor desktopgebruik (ergonomisch niet echt handig) of een laptop met een extern scherm. (je benut niet echt het scherm, toetsenbord, batterij en compactheid van je laptop)
Dan neem je beter zoiets:
http://tweakers.net/pricewatch/433384/i ... ificaties/
Heel zuinig, klein en meer als voldoende kracht voor jouw doeleinden. Dan steek je er 8GB ram in, een SSD (120-240GB) en Windows er op. Desnoods nog een 2.5 inch harde schijf als je meer opslag wilt. Dat kan je combineren met je huidig scherm (of een nieuw).