HP power cord C5 "Mickey Mouse" naar platte 2-polige stekker

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik zoek een netsnoer voor een HP netadapter die past in een plat stopcontact met 2 pinnen. Het mag ook een complete netadapter zijn (45 W).

Dus aan de ene kant dit: Afbeelding

en aan de andere kant dit: Afbeelding

zodat het hierin past: Afbeelding

Er is dan wel geen aarding maar soms heb ik geen rond stopcontact met aarding ter beschikking.

Ik kan een normaal netsnoer kopen en eer zelf een platte stekker op zetten maar ik zou liefst zo'n kant en klaar netsnoer kopen.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Waarom neem je dan gewoon zo geen ?

Afbeelding

Vroeger paste dat gewoon in die hp adapters, bovenste is de aarding.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Klopt. Nummer 3 is de aarding.
Het zou me dus sterk verbazen dat je een 3koppige connector gaat vinden op een platte stekker, omdat dat helemaal geen nut heeft voor de fabrikant. Erger nog, het kan de illusie geven dat er een aarding is terwijl dat niet zo is.

Je beste opties lijken me dan ook: ofwel bovenstaande suggestie proberen, ofwel zelf een kabel aanpassen, ofwel een adapter(kabel) in mekaar steken.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

ik heb net de suggestie van zo'n 2-polige platte kabel op een recente HP-adapter uitgeprobeerd en het gaat niet. De "lobben" van de "Mickey-Mouse"-kabel zijn dieper ingesneden. De groef van de 2-polige past niet over de uitstulping.
Ik denk dat een adapterkabeltje in elkaar knutselen de eenvoudigste oplossing zal zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”