Waarom is internet alleen bij Telenet duurder dan alles in 1

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Ik begrijp het echt niet of zit hier meer achter ?

Verbeter mij als ik niet correct ben:

Als ik enkel internet afneem bij Telenet, en ik neem fiber200 (snelheid is overkill, want mijn router kan maar 100mbit aan, maar omdat ik geen volumebeperking wil) dan betaal ik 70,79 euro/maandelijks

Neem ik een pack, Whoppa, maar ik kijk tv met een kaart achteraf , dus ik doe de digicorder weg achteraf dan betaal ik
75,94 - 8,7 (huur corder) = 67,24 euro.

Hiervoor krijg ik dan - fiber 200

- analoge tv

- huur kabelabonnement

- digitale tv met een kaartje

- telefoon, gratis bellen..

Wat is de logica nu eigenlijk???? Alles tezamen is nog ruim 3 € goedkoper, dan enkel internet.... :???:

Ik kan mij niet voorstellen dat ze 1 fiber200 kunnen slijten bij Telenet, vraag mij überhaupt af waarom ze het aanbieden????
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

Een simpele manier van upselling. Hoeveel mensen zullen de digicorder laten vallen?
En bij de kwartaal/jaarresultaten kunnen ze dan uitpakken met beter ogende resultaten. 1 miljoen klanten met 3 producten klinkt altijd leuker dan 1 miljoen klanten waarvan 25% slechts 1 product heeft.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Omdat ze willen dat je alles bij hen afneemt. Bovendien kan je iemand die tv heeft proberen te overhalen om betaalzenders/sport/huurfilms... te laten nemen. Iemand die alleen internet neemt is een "slechte" klant want hij zorgt niet extra telenet inkomsten, wel voor meer torrentverkeer of inkomsten voor concurrentie(netflix,iTunes).

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Hoe meer produkten dat men bij Telenet(of een andere provider) afneemt,hoe meer de kans stijgt dat men nog enkele Extra diensten zal bijnemen.Daar zit het hem.(Vandaar ook de telefoontjes naar de klanten,of de mooie reklame ).
Iedereen weet ook dat Telenet de snelste (en mss wel de beste) internetlijn heeft,hier in Belgie.Er zijn mensen die dat belangrijk vinden,en men betaald dan extra t.o.v. anderen.(Alhoewel die anderen ook evenveel kunnen,maar dan niet zo vlug).
Het is ook altijd zo geweest bijv. met GSM,of Smartphone.Sommigen willen alleen de duurste (700-800€)anderen zijn tevreden met een van 120€.Of een GSM van 50€.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

Wat is de logica nu eigenlijk????

niemand kan hen voorschrijven "logica" te gebruiken om zakelijke voorstellen uit te werken!
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

wied schreef:Wat is de logica nu eigenlijk????

niemand kan hen voorschrijven "logica" te gebruiken om zakelijke voorstellen uit te werken!

Allez, de wereld op z'n kop.

Ik leef al lang, maar heb nog nooit 1 winkel kunnen binnen stappen als ik 1 bepaald product koop, ik een bedrag betaal,

koop ik datzelfde product maar neem nog een paar extra produkten mee uit het schap , dat ik dan minder moet betalen. Dit potje stinkt nog niet weinig :evil:
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

3 voor de prijs van 2, en daarbovenop nog eens extra klantenkorting ;)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

zo werkt een "duopolie"...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

kaarsenbril schreef:
wied schreef:Wat is de logica nu eigenlijk????

Allez, de wereld op z'n kop.

Ik leef al lang, maar heb nog nooit 1 winkel kunnen binnen stappen als ik 1 bepaald product koop, ik een bedrag betaal,

koop ik datzelfde product maar neem nog een paar extra produkten mee uit het schap , dat ik dan minder moet betalen. Dit potje stinkt nog niet weinig :evil:
Dat bestaat hoor. Bulk korting, maar dan vooral in B2B van toepassing.
Neem je eentje, betaal je volle pot. Neem je er 100/1000, dan zakken de prijzen per stuk enorm.
Is idd grote schande, maja...

ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Je snapt het niet denk ik.

Als eentje er € 1 kost, gaan er 100 of 1000 niet minder dan € 1 kosten in totaal.

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Bedankt: 68 keer

Telenet heeft geweigert een offerte te geven voor een groepsaankoop,dus de vgl gaat hier m.i.niet op.Een winkel waar men bijv. 10 pc's koopt,daar gaat men een redelijk grote korting krijgen.Als die winkel Telenet heet,en men wil bijv. 10X Whop kopen,gaat dit niet door,dat is ook Duopolie,alleenheerser op de kabel.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

ddd schreef:Je snapt het niet denk ik.

Als eentje er € 1 kost, gaan er 100 of 1000 niet minder dan € 1 kosten in totaal.

Dat zei ik ook niet. Ik zei "per stuk".
Het idee zijnde dat wanneer je aankopen bundelt of in bulk bestelt, de leverancier meestal zo content is om een serieuze omzet te maken dat hij bereid is een stuk van zijn winst op te geven.
Dus in dit vb: iets van 1€ per stuk kan dan 0.7€ per stuk gaan kosten, in bulk.
Niet ongewoon dus, hoewel het eigenlijk inhoudt dat je, hoe rijker je bent, hoe meer voordeel je doet, als je het toch moet hebben. Beetje oneerlijk idd, eerlijker zou zijn prijs per stuk houden ongeacht de hoeveelheid, ook naar diensten zoals bij telenet. Maja...

Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”