Beste
Korte schets, 1 fysieke server met Hyper-V 2012 R2 erop en daaronder paar virtuele servers zonder enige back-up...
Ik heb met enkele schroot PC & FreeNas zitten prutsen maar eigenlijk zou ik liever een NAS gebruiken.
Welke zouden jullie aanraden? (QNAP & Synology)
Om te gebruiken met Veeam free edition.
Thanks
NAS voor Veeam
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 103 keer
QNAP en korte stroomonderbrekingen: herstelscan disks starten en allerlei issues ... met goede support mss te overwegen.
Tip als je de vrije harddisk space wilt bekijken doe dit dan via SSH: df ipv via de filemanager (klopt soms totaal niet).
Tip als je de vrije harddisk space wilt bekijken doe dit dan via SSH: df ipv via de filemanager (klopt soms totaal niet).
- solid-killer
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik ben momenteel nog steeds zeer tevreden over Synology, zeer gebruiksvriendelijke interface.
Maarjah ik ben slechts een simpele desktopgebruiker
Maarjah ik ben slechts een simpele desktopgebruiker

- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Ik heb thuis een DS1512+ en op 't werk op 4 locaties ook. Gebruik ze daar ook voor VeeAm, niets op aan te merken. Sommigen via iSCSI, anderen gewoon via CIFS.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 110 keer
Hebben server infra bij OVH & OVH Soyoustart, ook een Veeam Cloud Connect genomen, maar geen idee hoe ik eraan moet beginnen...
Is het zo dat je die VEEAM Availability Suite v8 effectief moet installeren om Veeam Cloud Connect te kunnen gebruiken en aldus een licentie te kopen ongeacht of je bij OVH al di e Veeam Cloud Connect betaald ?
http://www.soyoustart.com/fr/veeam-cloud-connect.xml
Is het zo dat je die VEEAM Availability Suite v8 effectief moet installeren om Veeam Cloud Connect te kunnen gebruiken en aldus een licentie te kopen ongeacht of je bij OVH al di e Veeam Cloud Connect betaald ?
http://www.soyoustart.com/fr/veeam-cloud-connect.xml
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
- Bedankt: 95 keer
Lijkt me ook logisch dat je Veeam moet installeren om gebruik te maken van Veeam Cloud. Je kan een nieuwe virtuele machine gebruiken of het op een huidige Windows Server installeren moest daar nog geen SQL server op geïnstalleerd zijn. Vanuit de Veeam suite kan je dan connectie maken met je OVH cloud.Veeam Cloud Connect is opgenomen in de Veeam Availability Suite™ v8, Veeam Backup & Replication™ v8 en Veeam Backup Essentials™ v8 zonder dat dit extra kosten met zich meebrengt en er extra licenties vereist zijn. U moet echter wel een abonnement hebben bij een Veeam Cloud Provider die uw cloudback-upopslag host.
- Fatsie
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 107 keer
- Bedankt: 46 keer
Je spreekt nergens over hoeveel GB/TB uw te beschermen machines zijn, noch hoeveel retentie je gaat nodig hebben. Ik zou sowieso voor Syno gaan, heel tevreden van zowel zakelijk als privé.
Ik heb geen ervaring met de gratis versie van Veeam, maar wel met de betalende ... veel hangt ook af van uw gekozen backupschema, ik gebruik bijvoorbeeld graag reverse incremental. Dat is handig omdat de laatste backup altijd een full is & dus makkelijk op tape kan getrokken worden, maar het samenstellen van die full vraagt erg veel I/O.
Onderschat de waarde van een performante backup oplossing niet !!
Ik heb geen ervaring met de gratis versie van Veeam, maar wel met de betalende ... veel hangt ook af van uw gekozen backupschema, ik gebruik bijvoorbeeld graag reverse incremental. Dat is handig omdat de laatste backup altijd een full is & dus makkelijk op tape kan getrokken worden, maar het samenstellen van die full vraagt erg veel I/O.
Onderschat de waarde van een performante backup oplossing niet !!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 101 keer
Kijk ook eens naar Altaro voor hyperV Backup