Teamviewer betalen?

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 904
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 43 keer

Hallo,

ik gebruik al zeker een jaar Teamviewer thuis voor htpc en m'n gsm en ook op 1 pc op het werk om 's avonds nog toegang te hebben tot die pc.
Sinds vandaag krijg ik de melding dat het erop lijkt dat ik de software professioneel gebruik. En dat het fijn is als ik mij aan de regels van de gratis licentie hou.
Mijn gebruik kan toch niet echt "professioneel" genoemd worden? 't niet dat ik teamviewer gebruik om andere mensen te helpen met computerproblemen of afstand te helpen...
Gaan ze mij nu verplichten om die software te kopen? Wat die hier best mee? Zijn er eventueel andere gratis alternatieven?

Alvast bedankt voor de reacties.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

kamiel schreef:de melding dat het erop lijkt dat ik de software professioneel gebruik
Het lijkt erop maar dat doe je niet dus mooi verder gebruiken :-D
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Je logt ermee in op de pc van je werk.
Ik ga ervan uitgaan dat die in een domein steekt, en dat teamviewer dat ontdekt heeft.
Technisch gezien kan dat vallen onder professioneel gebruik, want je logt in op een professionele omgeving.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16757
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Yep, wat ITnetadmin zegt. Ik dacht wel dat je die melding kon negeren verder, nee?
Ik kan het nu niet testen, want ik heb 30 channels geactiveerd staan :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Eerst krijg je die melding, daarna zetten ze je na een half uur af, daarna na 2 minuten & moet je terug 10 minuten wachten voor je opnieuw kan inloggen.
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 904
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 43 keer

Bedankt voor de nuttige info.

@ ITnetadmin: ik log er mee in op pc op 't werk. Maar dit zit gewoon in een heel simpel netwerkje met slecht een 5-tal computers, en nog een 5 à 10 gsm's als alle kinderen thuis zijn...
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Als ik niet ingelogd ben kan ik tegenwoordig nog maar 5 minuten werken, dan weer 5 minuten pauze ... .
Afbeelding
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Is remote desktop van Microsoft geen optie?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Maak een nieuwe gebruiker aan met ander paswoord en e-mail. Mogelijk kan je dan weer een tijdje verder.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6889
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Nope, ik denk dat je er revo uninstaller ook over moet laten lopen. (andere pc werkt trouwens wel, dus op ip controleren ze niet)
Ik gebruik nu Ammy maar die werkt ook maar 24 uur per maand naar dezelfde client (ook de betalende versie)
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

1) connecten van of naar een pc die in een domain steekt, telt, samen met andere dingen, redelijk hard door op het triggeren van die professionele gebruik meldingen :)
2) teamviewer gebruikt een combinatie van software componenten en hardware id's, simpelweg een uninstaller runnen of een van die advanced uninstall tooltjes gaat niet helpen :-)
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9536
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Probeer dit ns:
Maak een virtuele machine, met w7 trial ofzo, zet daar teamviewer op.
Is de gebruikstijd afgelopen, maak een nieuwe, rinse, repeat...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1537
Lid geworden op: 06 okt 2009, 18:31
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Alternatief (gratis) is Chrome Remote desktop binnenkort is er ook een standalone app ervoor. Momenteel is het een extensie waarna je achteraf een exe moet installeren.

BETA link
Afbeelding
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ik zit ook met die zever, ik zou zonder probleem een licentie nemen als die geprijsd was naar een gewone gebruiker €100/jaar of zo iets
maar €500... ik gebruik nu chrome remote desktop op de machines waar ik veel op moet als me zelf en rdp waar het kan.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

500€ En dat is nog niet alles, met de aangekochte licentie van eerdere versies kan je niet gebruiken voor de nieuwe versie van teamviewer dat betekenent als jij een licentie voor versie 9 hebt en je klant heeft versie 10 staan dan kan je zijn pc niet remoten tot dat hij terug versie 9 of lager installeert of dat jij een upgrade doet naar versie 10 waarvoor je nogmaals 500€ zou moeren betalen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
D3bian
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1257
Lid geworden op: 29 jun 2006, 10:43
Locatie: Zemst
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 26 keer

Ik gebruik de portable versie, en ik krijg geen nagscreens. Misschien kan dat helpen?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”