Blokkeert Proximus bewust de Telenet wifi netwerken

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Ik heb een vraagje.

Blokkeert Proximus bij zijn mobiele abonnementen bewust de toegang tot wifi netwerken die niet gelinkt zijn aan Proximus zelf?

De eerste week lukte het perfect om met een Nokia Lumia 930 te connecteren met zowel het Telenet wifi netwerk als met de Telenet Homespots. Nu lukt dit niet meer, het enige waar hij nog mee verbindt is met de BBox netwerken en voor al de rest lukt dit niet meer.
Dit zonder in de tussentijd iets gedaan te hebben aan de instellingen van de telefoon.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

"forget" die netwerken ns? Heeft vaak te maken met die popup login paginas enzo.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Lijkt me eerder je smartphone die netwerken ordent per alfabet de B, F of P komt immers vóór de T of de W.

Heb je al eens geprobeerd om de Proximus Wifi netwerken "te vergeten" of op een of andere manier te werken met prioriteitsinstellingen? Ik heb geen Windows Phone dus geen idee hoe dat daarin geregeld (kan) worden...
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

De optie om automatisch verbinding te maken met "wifi netwerken die verbonden zijn met je mobiele operator" is uitgeschakeld.

De wifi en Telenet Homespots zijn zichtbaar in het menu, de telefoon probeert te verbinden en zegt dan dat er geen verbinding kan gemaakt worden met het wifi netwerk.Ipad, computer, Sonos ... maken wel perfect verbinding dus het ligt niet aan het Wifi netwerk zelf

De eerste week lukte het perfect en plots niet meer, vandaag zag ik dan in stad dat hij wel automatisch verbinding maakte met een BBox (dus Proximus)

Ik heb schermafdrukken, maar weet bijgod niet hoe ik deze vanop mijn harde schijf hier op dit forum gepost krijg.

Daar het wel gelukt heeft zonder een probleem te zijn, daar het wifi netwerk thuis zonder probleem werkt, ... kan ik maar enkel denken dat Proximus alles die niet van hen is automatisch blokkeert.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Jaja, maar wis de herkenning van die netwerken ns, zodat hij ze als gloednieuw gaat benaderen de volgende keer.
Soms blijven die wifi aps steken met slechte settings, zeker degene die met captive portals een login scherm vragen.

Als je de lijst met gekende ssids niet kan opvragen, wacht dan tot je eentje tegenkomt, ga dan naar zijn settings, en klik op forget, of wat daar voor doorgaat bij jouw gsm.

Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Ik heb hier met iOS geen last van(proximus sim met telenet wifree).
Het lijkt mij sterk dat zoiets technisch mogelijk zou zijn.
Kan het niet zijn als automatisch verbinden met open netwerken dat aanstaat(nogal wat van die ouwe bboxen hebben hun beveiliging standaard op af staan).

ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ik heb dat anders wel regelmatig voor, ook met ios.
Dan wis ik het netwerk, benader ik het terug van nul, en dan werkt het terug.

De miserie is volgens mij dat hij de ssid wel onthoudt, maar dat de sessie vervallen is en hij de captive portal om een of andere reden niet laat zien/popuppen.

Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”