Beste,
Bij TN Business Internet 200 plus krijg je 1 fixed IP.
Weet iemand of je buiten deze fixed IP om nog een dynamisch adres kan krijgen, en zoja: hoeveel (ongeveer)?
Thx!
Cyberbozzo
Telenet Business Internet 200 plus: aantal IP's
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
Da weet ik, daar krijg je 8 fixed IP's, maar is niet echt een antwoord op mijn vraag 

- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 232 keer
- Recent bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Even zoeken op dit forum leert je dat dit tot 16 zou kunnen gaan, zie mijn draad op https://m.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=44109.
Ik acht de kans echter groot dat Telenet dit gericht zal beperken, zelfs als zijn ze al bezig met CGNAT uit te rollen.
Ik acht de kans echter groot dat Telenet dit gericht zal beperken, zelfs als zijn ze al bezig met CGNAT uit te rollen.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dit zijn gewoon variable adressen op een privé abonnement... dus zeker geen fixed adressen op de business producten.Sinna schreef:Even zoeken op dit forum leert je dat dit tot 16 zou kunnen gaan, zie mijn draad op https://m.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=44109.
Voor zover ik weet heb je maar één fixed IP-adres op een Business Internet 200 Plus... wil je meer moet je naar de corporate abonnementen.
Bron... want dit klopt totaal niet voor zover ik weet.Sinna schreef:zelfs als zijn ze al bezig met CGNAT uit te rollen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
De TS vroeg niet naar fixed adressen.r2504 schreef:Dit zijn gewoon variable adressen op een privé abonnement... dus zeker geen fixed adressen op de business producten.Sinna schreef:Even zoeken op dit forum leert je dat dit tot 16 zou kunnen gaan, zie mijn draad op https://m.userbase.be/forum/viewtopic.php?f=50&t=44109.
Maar hoeveel dynamische IPv4 adressen hij kon krijgen naast zijn éne fixed IP ...
Antwoord op de vraag is dus 16 volgens Sinna ?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Oeps.. te enthousiast gelezen.
Of het er 16 zijn weet ik niet... maar zeker meer dan 4 (ik had er een tijd terug problemen mee maar leek een switch configuratie issue bij mezelf).
De vraag is natuurlijk waarom je zoveel toestellen rechtstreeks aan het internet zou hangen.
Of het er 16 zijn weet ik niet... maar zeker meer dan 4 (ik had er een tijd terug problemen mee maar leek een switch configuratie issue bij mezelf).
De vraag is natuurlijk waarom je zoveel toestellen rechtstreeks aan het internet zou hangen.
- guntherstassen
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 27 keer
Je krijgt 1 fix en 10 dynamic. (Test gedaan thuis ongeveer een half jaar geleden).
de 10 dynamic adressen liggen ook in een andere ip-range.
Bij fix ip heb ik 81.xxx.xxx.xxx
bij dynamic krijg ik telkens een 84.xxx.xxx.xxx
Testen gedaan met een Mikrotik router met virtuele ethernet poorten.
de 10 dynamic adressen liggen ook in een andere ip-range.
Bij fix ip heb ik 81.xxx.xxx.xxx
bij dynamic krijg ik telkens een 84.xxx.xxx.xxx
Testen gedaan met een Mikrotik router met virtuele ethernet poorten.