MV:prepaid kaart direct leeg

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Plaats reactie
jodeaal
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

wij zijn onlangs overgeschakeld naar Mobile Vikings met een prepaid kaart.
Nu is er een bepaald gratis tegoed (SMS/bellen /GB) per maand per herlaadbeurt.
Maar tot tweemaal toe merken we dat de kaart de eerste dag na het vervallen van de "gratis" tegoeden ook de kaart onmiddellijk leeggebeld is (volgens de app), terwijl er helemaal niet gebeld of online gegaan is.
We hadden het na de vorige herlaadbeurt en nu weer.
Wie heeft dezelfde ervaring met MV?
Wat kan de oorzaak zijn??
Vb. er stond gisteren 7 euro op de kaart, vandaag is het geheel vervallen en er is niet gebeld, en toch is het beltegoed op en staat er nog 0 euro op.

Ik moet zeggen dat we dit bij andere providers voorheen nog nooit zijn tegengekomen.
Alvast bedankt voor de hulp/raad.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

Heb je al contact opgenomen met de Helpdesk van Mobile Vikings?
Geef gewoon je nummer door en vraag aan wat het krediet opgebruikt is...
Wij gaan je hier moeilijk mee kunnen helpen..

Mogelijke oorzaken
- Gebeld naar nummers van een andere provider
- Data/SMS/bellen in het buitenland, wat altijd betalend is. (Misschien woon je in een grensgemeente en neemt je toestel automatisch een buitenlands netwerk omdat dat signaal sterker is).. Het is maar een gok.

Op de website van Mobile Vikings kan je gaan naar
- Mijn Sims
- Verbruik
Kijk daar waar het krediet naar toe is.

Vind je het niet dan is de enige die je écht gaan kunnen helpen Mobile Vikings zelf.
Laatst gewijzigd door jnsvr 10 maa 2015, 20:53, in totaal 1 gewijzigd.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 257 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider

Log eerst al eens in op de website en kijk waar je belwaarde naartoe is gegaan. Klopt dit niet, neem dan gewoon contact op met de helpdesk. Zij helpen je daar goed verder!
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Pro M4 (2024) 256GB SG |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 602 keer
Te Koop forum

tgoh, eigenlijk wel een redelijk "toeval" ...

ik kreeg net een factuurtje bij dat ik een 5tal euro moet *bijbetalen*, zo ineens, voor "mobiel verbruik".
vreemd, gezien het systeem ingesteld is met easy pay en autoherladingen van 15 euro vanaf het bedrag onder 5 euro gaat.
en in principe prepaid, dus geld op = gedaan met bellen, en niet achteraf ineens een raar bedrag bijrekenen (is ook eerste keer in euh... veel jaar MV dat het voorkomt)

vreemder nog, gezien deze berekening:

- laatste herlading 25 januari, laat ons aannemen dat het bedrag toen op 0 euro stond (zal wel wat meer geweest zijn, paar euro, maar het systeem van MV wil even niet meewerken)
- verbruik tussen toen en gisteren: 13 euro 30
- huidig resterend krediet: 7 euro 39

dat geeft dus dat er letterlijk steeds belwaarde op de kaart stond, en toch is er ineens voor het enorm duidelijke "mobiel verbruik" 5 euro extra aangerekend.
leuk, nieuwe layout voor hun facturen, maar ergens klopt hun facturatiesoftware niet meer :)

nubon, ik heb ze een berichtje gelaten via facebook en heb er wel vertrouwen in dat het in orde komt, tot nu toe toch nog nooit echt last gehad met MV,
dus geen reden om te denken dat het nu wel problemen zou geven.
maar het lijkt er wel op dat ze "groot" worden, en net zoals de meeste grote weleens de factuur de mist laten ingaan.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

5 euro bijbetalen? Onmogelijk.
Je krijgt facturen die reeds betaald zijn.

Als je betalende zaken hebt gehad komen die op de factuur te staan en gratis zaken onder een ander gedeelte.
Maar bijbetalen... Nope.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1005 keer
Bedankt: 3743 keer
Recent bedankt: 16 keer
Provider

Het is mij de laatste tijd ook opgevallen dat je belkrediet bij niet herladen plots héél snel verdwijnt.
Vroeger kon ik mijn belkrediet nooit op gebruiken, dus wachtte ik altijd nog enkele dagen van herladen...

Ik heb (slordigheid :() nog niet echt gekeken waarom dat plots zo is (ik vergeet dan ook soms mijn data uit te zetten)
Misschien loopt er wel iets verkeerd ?

Ik had ook iets vreemd voor met de roaming bundle:

Ik moest iemand naar Düsseldorf brengen, en heb dus de 2€ bundel gekocht (1 dag roaming, 25MB).
Ik was nog maar één uur over de grens (door Nederland), en kreeg al een sms van MV dat mijn data opgebruikt waren, en ik dus voortaan de volle pot ging betalen.
Ook een blik op de Viking App toonde dat mijn roaming data op waren.
Ik heb dus mijn data uitgezet voor de rest van de dag (op de luchthaven van Dü heb je toch 30 minuten gratis WiFi).

Toen ik terug in België kwam zag ik dat mijn roaming volume nog niet aangeraakt was.
Ik had dus nodeloos mijn data, waarvoor ik betaald had, uitgezet :(
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

jnsvr schreef:5 euro bijbetalen? Onmogelijk.
Je krijgt facturen die reeds betaald zijn.
ja ok, bon, slecht uitgedrukt.
ze zijn natuurlijk altijd al betaald, daarom ook prepaid dus, maar 5 euro extra die niet te verklaren valt (ze hebben geeneens een 5 euro bundel!)

zie hier een visuele hulp :)

Afbeelding

EDIT: ok, ik snap hem al (kon eindelijk terug in verbruik op de site)
mobiel verbruik is dus gewoon de totaalkost die je de afgelopen maand hebt verbruikt, heel vaag om dat op die manier op een factuur te zien staan,
surtout als je gewend bent dat je gewoon een factuur krijgt van herladingen ipv verbruik.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Sinds februari zijn de facturen aangepast om wettelijk in orde te zijn.
Dit moest inderdaad op basis van verbruik, niet op basis van herlading.

Meer info hierover vind je op
https://mobilevikings.be/nl/help/invoic ... generated/

Je hebt dus inderdaad in de afgelopen 'factuur'-maand voor dat bedrag betalend gesurft (en dit is van je belkrediet afgegaan).
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

had dan wel veel liever gehad dat het DUIDELIJK was.
en dan bedoel ik niet het feit dat ze het nu anders noteren, maar wat ben je in godsnaam met "mobiel verbruik",
had het graag opgesplitst gezien:

x minuten gebeld binnen bundel
x minuten gebeld buiten bundel (ander tarief!)
x sms buiten bundel
x data buiten bundel
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 45 keer

Ik kreeg ook mijn 1ste factuur ( sinds een maand terug MV ) en schrok me rot .. factuur van 8 euro .. en ik had 15 euro betaald ..

Leuk voor de boekhoudng .. je betaald 15 euro maar krijgt maar een factuur van 8 euro ( effectieve gebruik )... maar voor u 2gb te heben mag je wel elke maand 15 euro erop zetten .. dus als je 15 euro facturen wilt moet je het telkens op belllen .. wat op je account blijft staan = krediet = geen factuur van :(

Jammer maar vrees dat ik toch terug naar een abonnement bij een andere provider ga moeten zoeken nu ... MV is plots niet zo intressant meer ...
johand
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb ook de ervaring dat de moment dat de bundel vervalt, het belkrediet pijlsnel naar beneden gaat, ook al wordt er niets verbruikt. Zelf iets opzoeken op youtube werkte niet meer todat ik een nieuwe bundel aanschafte.
Mijn bedoeling was ook eerst mijn belwaarde op te gebruiken aan data en sms alvorens een nieuwe bundekl te kiopen, maar dat lukt blijkbaar niet?
Laatst gewijzigd door johand 11 maa 2015, 15:52, in totaal 1 gewijzigd.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Dit zou perfect moeten lukken.
Je kan na je gratis bundel (1 maand na herlading) zeker weten wel bellen/sms'en en surfen tegen de nationale tarieven zoals op de website te zien zijn.
Als je plots niet meer kan surfen na het vervallen van de bundel, dan lijkt het toch eerder iets te zijn met het toestel zelf.
Probeer je toestel eens simpelweg te herstarten (of in vliegtuigmodus te plaatsen) en te kijken of je dan terug kan surfen.

Als er effectief een probleem is waarbij dit niet lukt, dan kan je best gewoon contact opnemen met hen, in plaats van te speculeren dat er minpunten zijn aan Mobile Vikings zelf.. Niet?
Plaats reactie

Terug naar “Mobile Vikings, Jim mobile”