Telenet << do I need to say more
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
'k Heb het juist in huis en eigenlijk is het al weer zover, .. pfff, heb online ingetekend zou vanwege dit een korting krijgen, eerste factuur niet verrekend, had al gebeld, week geleden toen zouden ze het regelen, .. er zou een credit nota komen of zoiets, .. is dit normaal.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Je bent niet de eerste vrees ik... enige troost is dat het wel in orde komt 

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Heb het ook een keer gehad ivm vervanging modem (was nog maar 2 j oud, maar kon geen Fibernet indertijd aan). Ik had het per mail laten versturen dat het gratis ging vervangen worden (ben op dat vlak achterdochtig). Gelukkig had ik dat gedaan want op volgende factuur stond netjes 250€ gefactureerd voor de vervanging... Gebeld en de creditnota was er op enkele dagen en ik moest ondertussen enkel het saldo betalen.
Ook met de vervanging van de digicorder zelfde verhaal: gebeld in winkel, gratis upgrade (omdat vorige digicorder na 47 maanden de geest gegeven heeft en werd pas gratis ge-upgrade na 48 maanden...). Volgende factuur, je raadt het wel... En ook de rest van het verhaal ligt in dezelfde lijn, maar kwam dus wel steeds in orde.
Het belangrijkste is dat je iets tastbaars hebt (mail indien ze je bellen), gaat het over zaken als online bestellen of na contact met klantendienst via telenet winkel dan wordt er iets in hun interne systeem ingegeven wat ze achteraf kunnen raadplegen (zo is mijn ervaring totnogtoe).
Ook met de vervanging van de digicorder zelfde verhaal: gebeld in winkel, gratis upgrade (omdat vorige digicorder na 47 maanden de geest gegeven heeft en werd pas gratis ge-upgrade na 48 maanden...). Volgende factuur, je raadt het wel... En ook de rest van het verhaal ligt in dezelfde lijn, maar kwam dus wel steeds in orde.
Het belangrijkste is dat je iets tastbaars hebt (mail indien ze je bellen), gaat het over zaken als online bestellen of na contact met klantendienst via telenet winkel dan wordt er iets in hun interne systeem ingegeven wat ze achteraf kunnen raadplegen (zo is mijn ervaring totnogtoe).
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Betaal je met een factuur,of gewoon direkt via de bank (domiciliering)??
Omdat ik de indruk heb dat het veel moeilijker word,eens het bedrag reeds van je rekening is afgegaan.Dit is niet speciaal bij Telenet zo,maar in het algemeen).
Bij een gewone factuur kan je gewoon wachten,op een nieuwe juiste.
Omdat ik de indruk heb dat het veel moeilijker word,eens het bedrag reeds van je rekening is afgegaan.Dit is niet speciaal bij Telenet zo,maar in het algemeen).
Bij een gewone factuur kan je gewoon wachten,op een nieuwe juiste.
- Ofloo
- Elite Poster
Factuur, domiciel komt er nooit meer in, heb dat ooit gehad voor een telefoon verzekering, .. had die opgezegd laten blokkeren bij de bank jaren later merkte ik op dat het er nog steeds af ging ! Omdat het per kwartaal ging merkte ik het niet direct op. Eens ik de bank erover aan sprak wisten ze ineens van niks meer.
En dat was gekomen met, SEPA een tijd waren er 2 type domicilie actief, eens ik de gewone had opgezegd hadden ze de SEPA in werking laten treden.
Dus goeie raad betaal u facturen zelf
En dat was gekomen met, SEPA een tijd waren er 2 type domicilie actief, eens ik de gewone had opgezegd hadden ze de SEPA in werking laten treden.
Dus goeie raad betaal u facturen zelf

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 159 keer
- Bedankt: 78 keer
... of hou je banktransacties beter in het oog. Als je het pas na jaren merkt is er wat dat betreft werk aan de winkel. 

EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik heb vooral de indruk dat zulke dingen gebeuren,bij het begin v/d intekening,bij gelijk welke provider eigenlijk,en vooral bij acties,promoties .
Het is vrij verstandig om zeker in het begin te kiezen voor een overschrijving.
Na een 6 tal maanden kan men dan event. overgaan naar domiciliering.Bij alle providers worden er fouten gemaakt,maar het is meestal in het nadeel van de klant.
Als het gaat om facturen die per kwartaal(bijv. water factuur),of per jaar komen(mijn verzekering bijv.) daar betaal ik altijd via overschrijving,nooit anders.
Het is vrij verstandig om zeker in het begin te kiezen voor een overschrijving.
Na een 6 tal maanden kan men dan event. overgaan naar domiciliering.Bij alle providers worden er fouten gemaakt,maar het is meestal in het nadeel van de klant.
Als het gaat om facturen die per kwartaal(bijv. water factuur),of per jaar komen(mijn verzekering bijv.) daar betaal ik altijd via overschrijving,nooit anders.
- Ofloo
- Elite Poster
Ik ga niet elke transactie nagaan, .. ik ga er vanuit dat mijn geld vellig staat, .. maar misschien is het handig dat ik dat toch eens begin te doen, ..jantje81 schreef:... of hou je banktransacties beter in het oog. Als je het pas na jaren merkt is er wat dat betreft werk aan de winkel.
Maar toch vind ik het geen excuus, .. als je je bank niet kan vertrouwen is het geen bank. Anders kan ik het beter onder mijn matras steken !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Als jij toestemming geeft aan de bank om elke factuur van Telenet zonder meer te betalen.. Je kan toch moeilijk verlangen dat ze voor iedere klant gaan controleren of de factuur betaald mag worden? Ik hou mijn rekening in ieder geval redelijk nauwlettend in de gaten en pak geen domiciliëringen meer aan. Liever tien minuutjes tijd maken om een factuur snel zelf te betalen zodat ik tenminste weet waar mijn geld naartoe gaat.
- Ofloo
- Elite Poster
Ik ga er vanuit dat bedrijven correct factureren ! Waarom dan een domicilie, als je er je toch mee bezig moet houden, kan je ze net zo goed zelf betalen ! En dat als je een bank iets vraagt dat die dat correct uitvoert.
Ok, het gebeurd niet altijd, .. 'k heb ook al fouten opgemerkt, .. iedereen maakt wel eens een vergissing, .. maar dat moet toch ook geen maandelijkse of zelfs niet jaarlijks gebeuren, eens in de 10jaar kan ik mee leven, .. als dat niet kan zijn ze niet bekwaam om met anderen hun geld om te gaan !
Ok, het gebeurd niet altijd, .. 'k heb ook al fouten opgemerkt, .. iedereen maakt wel eens een vergissing, .. maar dat moet toch ook geen maandelijkse of zelfs niet jaarlijks gebeuren, eens in de 10jaar kan ik mee leven, .. als dat niet kan zijn ze niet bekwaam om met anderen hun geld om te gaan !
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
Met die nieuwe SEPA betalingen worden domiciliëringen niet meer beheerd vanuit de bank, maar vanuit de leveranciers. De bank doet dus eigenlijk niets meer. Het verwijderen van een domiciliëring in online banking doet de domiciliëring eigenlijk niet verdwijnen, daarvoor moet je op de goodwill van de leverancier rekenen. Daarom ben ik nog meer tegen domiciliëringen. Ik gebruik nu zoveel mogelijk Zoomit en dat werkt echt gemakkelijk. Het enige wat ik daar moet aanpassen is de memo datum, al de rest is vooraf ingevuld.
Ik maak mij geen illusies: zo goed als geen enkele bank is te vertrouwen als je alles aan hen zou moeten overlaten. Velen worden met de glimlach gepluimd.Ofloo schreef:als je je bank niet kan vertrouwen is het geen bank. Anders kan ik het beter onder mijn matras steken !
Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Begrijp niet waarom het zo moeilijk is eens heel kort, één keer per maand, op een vaste dag, voor een tiental minuutjes je facturen te overlopen. Zelfs met domicilie, zoals bij onze elektriciteit. Gewoon uit interesse eens die facturen overlopen om te zien hoe ze alles berekenen.
Zoveel werk kan dat toch niet zijn? Fouten gebeuren nu eenmaal; we werken nog altijd met mensen. Zij die eerst roepen, maken zelf geen enkele fout?
Zoveel werk kan dat toch niet zijn? Fouten gebeuren nu eenmaal; we werken nog altijd met mensen. Zij die eerst roepen, maken zelf geen enkele fout?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Dat de bank van niets weet is normaal, ze komen bij een SEPA domiciliëring niet tussen.Ofloo schreef:Factuur, domiciel komt er nooit meer in, heb dat ooit gehad voor een telefoon verzekering, .. had die opgezegd laten blokkeren bij de bank jaren later merkte ik op dat het er nog steeds af ging ! Omdat het per kwartaal ging merkte ik het niet direct op. Eens ik de bank erover aan sprak wisten ze ineens van niks meer.
Dat jij pas jaren later iets opmerkt is niet normaal.
Een domiciliëring kan niet ongemerkt van jouw rekening gaan.
Volgens de SEPA regels moet de schuldeiser jouw 14 dagen voor dat ze het bedrag afhalen een verwittiging sturen (dat is meestal een factuur).
Uitzondering is dat ze je tenminste één keer per jaar een betalingskalender sturen met de data van de afhoudingen (gewoonlijk hetzelfde bedrag, voorbeeld maandelijks voorschot electriciteit).
Er is absoluut niets moeilijks aan, eens het bedrag van je rekening is afgegaan ....fluppie schreef:Omdat ik de indruk heb dat het veel moeilijker word,eens het bedrag reeds van je rekening is afgegaan
Via je on-line banking kan je de betaling gewoon annuleren, zonder enige reden op te geven. Het geld komt onmiddelijk terug op jouw rekening. Dan kan je ook wachten op een nieuwe juiste factuur

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
- Ofloo
- Elite Poster
luister he als ik een normale domciel heb en die blokkeer moeten ze niet ineens een sepa toevoegen.
En nu kan jij wel zeggen dat jij dat allemaal nagaat, maar daar geloof ik eigenlijk niks van en jij zal dit ook niet merken. Als er heel af en toe iets afgaat, .. ofwel heb jij zo weinig betalingen dat jij het direct ziet. anders hou jij dit nooit vol.
Dat zal er vanaf hangen hoeveel het bedrag is en hoeveel transacties ik doe zeker, .. ik weet niet, hoe dat bij u is, maar ik zit niet constant op mijn rekening te kijken. En ik doe per maand toch zeker 50 transacties, denk je nu werkelijk dat ik die alle 50 nog eens ga na lopen elke maand. Als er ineens 1000 euro af gaat ja dat merk ik direct op, maar als er nu en dan eens 20 euro af gaat dat zie jij niet, .. en anders zit jij constant alle verrichtingen na te lopen.Dat jij pas jaren later iets opmerkt is niet normaal.
En nu kan jij wel zeggen dat jij dat allemaal nagaat, maar daar geloof ik eigenlijk niks van en jij zal dit ook niet merken. Als er heel af en toe iets afgaat, .. ofwel heb jij zo weinig betalingen dat jij het direct ziet. anders hou jij dit nooit vol.
-
- Premium Member
Ik ga nochtans ook elke transactie na. Ik log zeker 3x per week in op de app van mijn bank. Denk niet dat ik de enige ben die zijn financiën graag goed opvolgt. Kost hooguit een minuutje en je weet perfect wat er gebeurt.
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Premium Member
Heb de afgelopen 7 dagen:
- 5 aankopen bancontact
- 2 domiciliëringen (domciel zoals jij het noemt)
- 2 manuele overschrijvingen
- 5 aankopen bancontact
- 2 domiciliëringen (domciel zoals jij het noemt)
- 2 manuele overschrijvingen
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Yep, alles nakijken en eens overlopen. Vraagt niet veel tijd en het voordeel is dat je perfect weet waar je geld naar toe gaat. (goede huisvader principe)Ofloo schreef:
Dat zal er vanaf hangen hoeveel het bedrag is en hoeveel transacties ik doe zeker, .. ik weet niet, hoe dat bij u is, maar ik zit niet constant op mijn rekening te kijken. En ik doe per maand toch zeker 50 transacties, denk je nu werkelijk dat ik die alle 50 nog eens ga na lopen elke maand. Als er ineens 1000 euro af gaat ja dat merk ik direct op, maar als er nu en dan eens 20 euro af gaat dat zie jij niet, .. en anders zit jij constant alle verrichtingen na te lopen.
Ik kijk ook enkele keren per week via de computer of een app hoe de stand van mijn rekening is. Wat er van uitgaven gepland staan (domiciliëringen). Enkel voor mijn tankkaart en verzekeringen die ik maandelijks betaal. Van mijn tankkaart krijg ik mooi een mail zeven of vijf dagen op voorhand met de mededeling dat ze op datum X dat bedrag zullen aftrekken van mijn bankrekening.
Zelfs als er plots 1,76 euro zou afgetrokken worden, dan zal ik het gezien hebben. Correct werken is correct zijn.
Alle andere facturen worden hier per overschrijving over gemaakt, indien mogelijk de dag van ontvangst en ten laatste de dag erna. Dan ben ik op mijn gemak.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Dat bedoelde ik niet.Ofloo schreef:En nu kan jij wel zeggen dat jij dat allemaal nagaat, maar daar geloof ik eigenlijk niks van en jij zal dit ook niet merken. Als er heel af en toe iets afgaat, .. ofwel heb jij zo weinig betalingen dat jij het direct ziet. anders hou jij dit nooit vol.Dat jij pas jaren later iets opmerkt is niet normaal.
Ik bedoelde op het feit dat de schuldeiser jou een factuur moet sturen 14 dagen voor dat ze het bedrag afhalen (tenzij het een constant bedrag is zoals het voorschot van de electra - hier moeten ze jou jaarlijks een overzicht sturen van wat ze gaan afhalen).
Een SEPA domiciering kan dus niet "ongemerkt" van jouw rekening gaan, gezien er telkens een factuur aan voorafgaat (of een jaarlijks betalingsplan) ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
- Ofloo
- Elite Poster
'k heb helemaal geen papier ontvangen, en ja ik kijk het ook wel af en toe na (steekproeven), maar kan er gewoon niet constant mee bezig zijn.
edit:
'k heb per ongeluk op blokkeer gedrukt maar gaat precies niet weg.
edit:
'k heb per ongeluk op blokkeer gedrukt maar gaat precies niet weg.