Bizar Outlook Express - Outlook Probleem (0x800ccc19)

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
Guest

Allereerst ik weet dat er een ticket uitstaat bij Belgacom ivm time-out problemen, maar dit probleem lijkt niet verband te hebben met dat probleem. Wordt duidelijk lager in de post.

Situatie:

Probleem machine:
Windows XP SP2, IE 6.0, OE 6.0 (disabled PF) Up2date!
Office XP Up2Date!
Windows Messenger laten installeren door SP2 (want in het begin bij zoeken naar oorzaak, kwamen daar fouten op, op DCOM)
MSN Messenger 6.2
NIS 2003 verwijderd
connectie: Belgacom Skynet ADSL Go, via SPTH 510.

Test machine:
Windows XP SP2, IE 6.0, OE 6.0 Up2Date!
Office 2003 Up2Date!
Windows Messenger removed!
MSN Messenger 6.2
NAV 2004
connectie: zelfde (hangt achter zelfde router ;-))

Probleem:

Email downloaden met attachements.
Ik kan perfect 100 mails varierend van +- 2Kb tot 25Kb zonder probleem downloaden van de pop.skynet.be.
Steek ik 1 mail in die mailbox met een attachement dan start OE met het downloaden van die mail en begint hij zware time-outs te krijgen. Kortom de mail komt na 10' nog steeds niet binnen.

De error message die je dan krijgt spreekt van time-outs, met deze error-code: (0x800ccc19). Met als gevolg als je opnieuw je mail probeert te lezen: webmail/client: mailbox lock! Sessie blijft leven.

Situatie getest op test machine (config zie hoger)
--> mail met attachements komt vlotjes binnen. Geen enkel probleem.
--> bewijst dus dat het geen probleem is met de skynet server.
Heeft ook niks te maken met andere mail server ofzo, want is getest van op zelfde ip, andere skynet login ook faxxxxxx getest.

Een andere account bkxxxxxx geeft dezelfde problemen bij de probleem machine. Kortom bij iedere account waar attachements aan de mails hangen die men wil downloaden.

Reeds getest:
- SP2 installed
- sfc /scannow (evt. winsock corrupt of andere sys files..)
- windows update
- nieuwe identiteit ingesteld in OE
- mail account opnieuw aangemaakt
- alle dbx files verwijderd van OE
- msn installed, reinstalled (-> 6.2)
- in register zitten zoeken naar keys die voor moeilijkheden zorgen... (niet gevonden, register is nogal groot)
- mtu nagekeken (na suggesties gevonden in andere thread, ander forum)
- NIS removed
- reeds gezocht in Ms KB, niet echt iets gevonden wat kan helpen...:-(

Iemand een suggestie?

ps: OE reïnstallen of repairen op WinXp Pro SP2: Hoe??
Vroeger was dat via run > appwiz.cpl > IE 6.0 Entry (Change/Remove) en dan kiezen voor repair.. maar met SP2 staan die entries daar niet meer.....any suggestion? Niet echt zin in een brute removal via registry..en manual file deletion.

Greets,
TJP
Blue-Sky
Erelid
Erelid

Hallo,
Het probleem kan misschien in je Firewall liggen, je hebt in SP2 de nieuwe Firewall van SP2,...als je ook Norton hebt zit je met 2 Firewall en dat verdraagt zich soms niet zo goed.
Ik zelf heb enkel de Firewall van Norton 2004 in gebruik.

Je kan ook hier nog eens nazien voor instellingen voor Outlook van Office (2002)

Wat gebeurd er als je zonder Firewall je Outlook opstart? (waarbij ik denk aan Norton die een scan aan het uitvoeren is op die attachements)
Afbeelding
Gast

Guest schreef:Windows XP SP2, IE 6.0, OE 6.0 (disabled PF) Up2date!
NIS 2003 verwijderd
Blue-Sky,

Ik apprecieer je poging, maar als je hoger in mijn post kijkt staat PF Disabled -> Personal Firewall Disabled. Staat dus niet aan. Tevens is er niks meer van AV (norton, mcaffee, ...) geïnstalleerd.

Er is dus geen enkele antivirus beveiliging, noch andere firewall beveiliging. Het probleem dateert reeds van voor installatie SP2. Had gehoopt dat SP2 bij updaten van OE2 de fout zou rechtzetten.. maar neen dus.

Er wordt dus niks meer gescanned. Het loopt gewoon vast bij het ontvangen van een mail met een attach. Allez, ja 'vast' --> time-out.

Any other suggestions.. dit is mijn laatste hoop. Ik weet dat hier goede IT knowledge aanwezig is.. (lees véél mee ;-)).

Greets,
TJP
inter
Pro Member
Pro Member

als eerste zou ik de setting time out van server verhogen van waarde (e-mailaccounts/wijzigen/meer instellingen/geavanceerd

'k weet niet als je automatisch zenden en ontvangen opstaat en op welke waarde indien wel, ook deze eens verhogen

hopelijk raak je zo uit de problemen

inter
GUest

Inter,

dat was ik nu vergeten bij het lijstje: "reeds geprobeerd" te zetten.
- heb de time-out op max. 5min gezet en heb voor 10' lang manueel zitten wachten.

Na time-out 60" vraagt OE met een prompt om te wachten of te stoppen ...steeds wachten gekozen, dat 10' lang....

Geen oplossing . . . :(
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

TJP,

Heb je toevallig ooit een of ander Outlook (E) attachment security addon geïnstalleerd ?
Ligt het zeker aan OE ? Of ligt het aan je Windows config ? (test ff met een telnet of een andere client).

Eventuele corrupte FAT/NTFS entry, misschien je DBX files eens moven naar een andere locatie ?

't Is inderdaad een bizar probleem.

Outlook Express kan je herinstalleren door in de Windows\INF folder het bestand MSOE50.inf te installeren (RMB op file, dan install). Hiermee herinstalleer je Outlook express in windows XP. Je hebt wel de CD of de cab files nodig !

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Guest

Sasuke,

Normaal gezien geen enkele security add-on geïnstalleerd.
Ik dacht dat het aan OE en Outlook lag.. omdat die beiden niet werken...

Nu, met Telnet kan ik een RETR doen.. en krijg ik een ascii stream van die attach die eraan hangt... maar heb dan maar eens thunderbird ook erop gegooid: same issue. Hij hangt bij het downloaden :-( :-(

NTFS: scandisk gedaan, alles in orde.

De DBX files had ik al opnieuw laten aanmaken, en al eens gemoved. Maar ziet er naar uit dat we het op een ander niveau moeten gaan zoeken als Thunderbird erook miserie mee heeft. pff

OE reinstallen lijkt mij dan ook niet de geschikte oplossing, tenzij Thunderbird gebruik zou maken van zaken van OE.. maar dat zou me verwonderen. Vrees dat het in WinXp zelf iets is.. corrupte winsock32 dan toch?

Anyone?

HELP :? comes to mind
Gast

Nog even iets aanvullen:

Het is geen profiel gebonden probleem in windows. Alle profiles, incl. Administrator hebben er miserie mee. :-(.

Ik vrees dat ik begin te kijken naar een system restore met enkele dagen data-loss, en in the worst case: herstaging :-( :-(

Anyone an idea?
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Beste,

Doe eens ff in een cmd box:

netsh int ip reset reset.log ... om ff je TCP/IP stack te herinstalleren, kan je niet veel mee verkeerd doen.

grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Gast

Nog een aanvulling:

pc is gechecked op spyware, malware, en andere junk.

S&D, Ad-Aware, HiJackThis laten lopen.
Housecall van trendmicro: 5x ByteVerify gevonden in temp inet files.
Gast

Sasuke,

- TCP/IP reset haalt niks uit. Same problem.
- Belgacom even geraadpleegd:
-> na de testgeschiedenis gehoord te hebben: "Hmm, geen flauw idee. Dan denk ik dat ik ook vast zit. Eventueel 2nd line.. maar vrees ervoor."
-> 2nd Line: als die tests allemaal njet zijn: format c:\

:? :-( :cry:
Gast

Bij deze, de wet van murphy bestaat wel degelijk :grr:

Net voor ik system restore wil starten, beslis ik toch maar even client nog te testen: mail met attach komt vlotjes binnen....

Ik weet nu niet aan wat het ligt dat het terug gaat: ofwel de ntsh die een reboot nodig had van Sasuke,

ofwel een achtergebleven Symantec service die wel gestop was.. maar die ik nu volledig gekilled heb.

Anyway, het blijkt te werken.

Sasuke, inter en Bleu-Sky bedankt voor het troubleshooten ;-)
Seal
Pro Member
Pro Member

na de tip van sasuke moet je inderdaad even rebooten.
dat deed het hem waarschijnlijk.

allez, weer een ziel gelukkig.

nice going UB'ers :wink:
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

help !!! is het zelfde hier, wat moet ik doen???
dit komt dan als melding:

De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'pop.skynet.be', Server: 'pop.skynet.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800CCC0F

hoe gaat dat in zijn werk waar sasuke daar over spreekt : netsh int ip reset reset.log ... om ff je TCP/IP stack te herinstalleren
misschien kan ik dat ook es proberen maar ik weet niet hoe ik da moet doen. :s
Laatst gewijzigd door Patje 11 okt 2004, 19:00, in totaal 5 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wel, ik zou niet ter hard van stapel lopen... Er zijn namelijk weer serieuze problemen met de mailservers van Skynet. Vooral als het om mails met attachments gaat. Het probleem ligt wss bij Skynet ipv bij jezelf.

Cheers
Afbeelding
mm2
Pro Member
Pro Member

Even in google gezocht op de foutmelding:

How to deal with error number 0x800CCC19

There is a problem in Outlook Express 6 with certain file attachments (or technically called MIME types) when they appear in your POP3 mailbox. Your connection to the mailserver will then time out. The solution is to download the Internet Explorer 6 Service Pack 1 from Microsoft which should fix the problem.

Misschien dus service pack 1 voor IE6 eens terug erover zetten ?
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

mm2 schreef:Even in google gezocht op de foutmelding:

How to deal with error number 0x800CCC19

There is a problem in Outlook Express 6 with certain file attachments (or technically called MIME types) when they appear in your POP3 mailbox. Your connection to the mailserver will then time out. The solution is to download the Internet Explorer 6 Service Pack 1 from Microsoft which should fix the problem.

Misschien dus service pack 1 voor IE6 eens terug erover zetten ?
allemaal goed en wel maar je kunt service pack 1 niet erover zetten, je krijgt de melding setup kan niet voltooien omdat je een nieuwere versie hebt draaien :eek: hmz dus momenteel zit ik nog met dat outlook probleem, intussen heb ik incredimail xe erop gezet en nu gaat dat probleemloos, :roll: wat scheelt er toch met outlook ??? :-(
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
TJP

Folks, TJP (de gast van hoger in deze thread) hier nog eens.

Opnieuw bizar probleem:
trekt héél erg goed op probleem hoger beschreven. In outlook express krijg ik immers zelfde fenomeen, maar dit is de situatie:

mail met verschillende mime-type attachements gestuurd naar een skynet-mailbox (die op die pc geraadpleegd werd met OE) en naar een tiscali-mailbox (die op die pc geraadpleegd werd met OE).

telnet pop.isp.be 110 (en met de rfc's cmds de mail proberen retrieven met RETR)

met pop.tiscali.be --> werkt perfect
met pop.skynet.be --> blijft hangen halfweg de mail. Maw ik zie final "." niet in mijn telnet console. (in outlook komt ook tiscali wel binnen en skynet niet) Bij skynet krijg ik dan dezelfde 0x error als hoger vermeld.

- er stond NAV 2002 op -> afgegooid (ook de symantec service die niet altijd standaard verwijderd wordt, verwijderd via registry en alle symantec folders van den disk verwijderd).
- "netsh interface reset all" uitgevoerd (is een up2date win2000 pro (uk)).
- IE 6.0 SP1 opnieuw laten installeren: reinstall all components (na een hint over OE met troubles met sommige MIME).
- MTU van de NIC ingesteld op 1500

Registry cleaning laten doen.. met regheal alles manueel nagekeken. Niets bijzonder.. buiten een paar symantec zaken verwijderd en wat missing personal files.

Ik denk dat ik er zo ongeveer wat ben: the word HELP comes to mind :-(

Iemand met wat windows ervaring die een briljante hint voor mij heeft?
Enne, tligt niet aan Skynet zoals er zou kunnen vermoed worden:

zelfde telnet instructies op een andere pc, op dezelfde lijn (achter dezelfde router) --> mail komt mooi binnen en krijg mijn final "." wel...

De config: zoals gezegd
- Windows 2000 pro (UK)
- Radmin
- RasPPPoE
- geen firewall
- ...? (de usual stuff: mplayerke, mso, ...)

Anyone Help?

Sasuke maybe?
Uw reset commando dat op xp wel "bleek" te helpen werkt hier niet.. maar heb zelf nen reset gevonden zoals ge ziet.. maare.. no help..:(

Greets,
TJP
elrocco
Plus Member
Plus Member

Ik zag deze draad, en dacht een déja-vu te hebben...kijk eens of deze een oplossing is voor jouw probleem...
Greetz,

elrocco 8)
anoniem
Plus Member
Plus Member

:-D

hi, probeer hitman pro is.... :wink:

doei......
TJP

elrocco,

Ik weet niet waar je link naar toe wou, maar nu redirect hij gewoon naar de algemene support page van Belgaocm... (vermoedelijk invalid session ofzo.. of door site-changes). Ik heb dus niet direct iets concreets gevonden.

ps: heb daar al gezocht op hun solution center: nada, niente, niks! Deze foutmelding staat zelf niet tussen die van hen. Hou rekening dat ik voor dit probleem reeds naar BGC gebeld heb (zie hoger) --> geen positieve reply.

anoniem,
Laat onzinnige posts weg. Dan hebben we mooie draadjes op UB. Stay on-topic.
elrocco
Plus Member
Plus Member

de draad was
http://selfcare.belgacom.net/index.html ... e&p1=39835

Hopelijk ben je hiermee iets verder...
Elrocco 8)
TJP

elrocco,

Thx for the link. In my opinion een hopeloos gesukkel van de mensen van Belgacom Skynet. Er worden daar zeer rare dingen verteld.. in bijzonder van sommige mensen van de forum crew.

Enfin, ik ga nog eens de tcp/ip settings checken met dr tcp, maar ik had daar de mtu al van nagekeken en geoptimaliseerd. Default receive window nog eens checken, maar dacht dat al in orde was.

I'll be back on this.

greets,
TJP
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”