Soorten problemen tot nu toe waren (die deels opgelost raakten):
- Pc start niet op, BIOS moeten flashen
- BIOS blijft hangen bij het starten van pc
- DVI interface werkte plots niet meer
Een totaal defecte ben ik nog niet tegengekomen.
Veel asus moederborden hebben een "backup" en "restore" mode aan de hand van 1 der usb's achteraan. Daar kan je ook een nieuwe biosupdate mee flashen.Pc start niet op, BIOS moeten flashen
Corrupt, kijk eens na of deze moederbord bios recovery ondersteund. Asus heeft soms effectief een reserve bios chip op het moederbord zitten (mijn model heeft dit)BIOS blijft hangen bij het starten van pc
Kortsluiting gehad op deze poort?DVI interface werkte plots niet meer
Hier kan je soms niets aan doen. Als Intel of AMD nieuwe CPU's maken voor hetzelde socket, dan hebben oudere moederborden meestal een BIOS update nodig om die nieuwe CPU's te ondersteunen. Ik zou je sterk aanraden om na de aankoop van een moederbord op regelmatige basis na te kijken of er een BIOS update is. Meestal lossen ze daarmee enkel problemen op, maar soms brengen ze ook nieuwe features uit of heb je de mogelijkheid om meer instellingen aan te passen.jos123 schreef:- Pc start niet op, BIOS moeten flashen
Het gaat over moederborden... Hun laptops daar ben ik ook geen fan van. Hun moederborden daar en tegen heb ik nog maar 1 defecte gehad, en dat was een goedkoop model. Op gebied van hun moederborden vind ik de support tot hiertoe wel goed.solid-killer schreef:Bij Asus hoor ik heel vaak het volgende: "Heel goed materiaal, maar als je problemen en hebt met iets en je moet support contacteren dan beginnen pas de echte problemen" voorbeeldje: laptop met kapotte toetsenbordverlichting, komt terug uit herstelling en case zit vol met deuken en het werkt nog steeds niet zoals het hoort
Al mijn vorige moederborden van ASUS zijn verkocht geweest, telkens Deluxe versies... (Altijd over de € 300...) De oudste is +/- 9 jaar en draait nog steeds perfect. Die heeft vorige maand een upgrade gehad naar een SSD en meer geheugen. Het enige wat wel eens gebeurd is, dat het 3V batterij was leeggelopen en dat daardoor leek dat dit stuk was, terwijl het zo niet was, batterij vervangen, bios goed gezet en hoppa, terug vertrokken.kaween schreef:Hoe duurder het board, hoe groter de kans dat 'ie doodgaat binnen de garantieperiode
Kan men dit aanpassen in de BIOS? Zo ja waar?cptKangaroo schreef: mijn nieuwe setje 1.5v ramsticks werkt niet op mijn Gigabyte 790XT-UD4P