Laptop of Tablet
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 14 keer
Mijn ouders die momenteel op een PC tower email en surfen, zouden graag een laptop kopen, maar ik denk dat een tablet hun ook wel zal bevallen. Wat is er momenteel zoals interessants op de markt met goede prijs/kwaliteit.
Wat mij ideaal lijkt zijn de laptops waar het toestenbord af kan en dan heb je ook een tablet, war zijn de goeie koopjes hier? Moet niet de hoogste specs hebben
Chromebooks: Werken daar alle apps op die ook op mijn android teelfoon?
Deze of Alternatieven op deze lijkt me wel wat
http://www.laptopshop.be/product/470260 ... zerty.html
Wat moet kunnen:
met veschillende account aanloggen
word, excel, powerpoint
fotoalbums beheren
internet, mailen
Alvast bedankt, Johan
Wat mij ideaal lijkt zijn de laptops waar het toestenbord af kan en dan heb je ook een tablet, war zijn de goeie koopjes hier? Moet niet de hoogste specs hebben
Chromebooks: Werken daar alle apps op die ook op mijn android teelfoon?
Deze of Alternatieven op deze lijkt me wel wat
http://www.laptopshop.be/product/470260 ... zerty.html
Wat moet kunnen:
met veschillende account aanloggen
word, excel, powerpoint
fotoalbums beheren
internet, mailen
Alvast bedankt, Johan
Laatst gewijzigd door johand 12 dec 2014, 11:41, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Of Surface (pro)?
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
Met de Pro zeker, de niet Pro schijnt van wel: http://www.microsoft.com/surface/en-us/ ... t-accounts
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ik zou toch voor een laptop gaan.
Een iet of wat werkbare tablet kost €400 en voor dat geld heb je ook een krachtigere laptop.
Ook al is het puur om wat te email enzo, een tablet is om informatie te consumeren, een laptop is ook om informatie te creëeren.
De vriend van mijn schoonmoeder heeft een ASUS tablet met een toestenbord eraan geklikt,
maar een laptop van €400-500 is veel aangenamer om mee te werken: google maps, email, ...
Een iet of wat werkbare tablet kost €400 en voor dat geld heb je ook een krachtigere laptop.
Ook al is het puur om wat te email enzo, een tablet is om informatie te consumeren, een laptop is ook om informatie te creëeren.
De vriend van mijn schoonmoeder heeft een ASUS tablet met een toestenbord eraan geklikt,
maar een laptop van €400-500 is veel aangenamer om mee te werken: google maps, email, ...
-
- Elite Poster
Klopt, maar als iets deftig wil dan moet je betalen zo zie je dat met die ASUS soms het toetsenbord niet goed werkt...
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Van een klassieke pc naar een tablet overstappen is toch nog altijd een zeer grote stap terug qua gebruiksgemak en mogelijkheden.
Ik kan me inbeelden dat oudere mensen die een pc-omgeving met degelijke muis en toetsenbord gewoon zijn en ook nog een aantal USB-apparaten zoals printer, fototoestel of eID-kaartlezer willen kunnen gebruiken helemaal niet gelukkig gaan zijn met een simpele tablet met ocharme één gewone USB-poort.
Misschien is de Lenovo Yoga 2 Pro iets interessants. De gulden middenweg tussen laptop en tablet, maar daardoor natuurlijk ook duurder dan een gewone laptop.
Ik kan me inbeelden dat oudere mensen die een pc-omgeving met degelijke muis en toetsenbord gewoon zijn en ook nog een aantal USB-apparaten zoals printer, fototoestel of eID-kaartlezer willen kunnen gebruiken helemaal niet gelukkig gaan zijn met een simpele tablet met ocharme één gewone USB-poort.
Misschien is de Lenovo Yoga 2 Pro iets interessants. De gulden middenweg tussen laptop en tablet, maar daardoor natuurlijk ook duurder dan een gewone laptop.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Hij heeft al gezegd dat het budget max. €400 is. Dus wat voor zin heeft het dan om af te komen met een convertible die meer dan het dubbele kost.
Voor €400 ga je simpelweg geen goede convertible vinden, dus ik zou ook gewoon gaan voor een goedkope laptop.
Voor €400 ga je simpelweg geen goede convertible vinden, dus ik zou ook gewoon gaan voor een goedkope laptop.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Niet veralgemenen... Mijn ASUS TF300 doet het voortreffelijk en het keyboard wordt zeer veel aan/af-gekoppeld.jos123 schreef:Klopt, maar als iets deftig wil dan moet je betalen zo zie je dat met die ASUS soms het toetsenbord niet goed werkt...
Als het niet is om iets compact/licht overal mee te nemen is een laptop toch te verkiezen boven een tablet. Ik zou bv. geen foto's willen bewerken (lightroom/photoshop) op een tablet

Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
toch beter een laptop bven een tablet..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1960 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Oké, een budget van 400 euro, dan ga je nog moeten opletten dat hun huidige pc-tower niet sneller werkt dan zo'n Celeron-budgetlaptopje.
Voor 400 euro koop je best een nieuwe pc-tower. Qua prijs is http://www.comtechnology.be/computers/ nog steeds zeer goed.
Voor 400 euro koop je best een nieuwe pc-tower. Qua prijs is http://www.comtechnology.be/computers/ nog steeds zeer goed.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Net gekocht
, maandag.
€280 bij Vandenborre
Ik had gelezen dat ie vaak crashte, ik kan effectief al een paar apps vlot laten crashen
bv: Railtime app: als ik daar in het zoekresultaat op "vroeger" of "later" wil klikken, crasht ie
Maar verder: heerlijk snel.
Ik gebruik mijn tablet om de krant te lezen, en het downloaden van de krant gaat zalig snel.
Mijn vorige tablet, een chinese import, deed er soms 5-10 minuten over om te "ontdekken" dat er een nieuwe krant was. Dat zijn 's ochtends dure minuten dat ik ermee verlies.
Verder, heel soepele bediening, heel dun, een zuiver scherm, een goede en snelle wifi verbinding, ...
tsja,
wat wil je nog weten
?

€280 bij Vandenborre
Ik had gelezen dat ie vaak crashte, ik kan effectief al een paar apps vlot laten crashen
bv: Railtime app: als ik daar in het zoekresultaat op "vroeger" of "later" wil klikken, crasht ie
Maar verder: heerlijk snel.
Ik gebruik mijn tablet om de krant te lezen, en het downloaden van de krant gaat zalig snel.
Mijn vorige tablet, een chinese import, deed er soms 5-10 minuten over om te "ontdekken" dat er een nieuwe krant was. Dat zijn 's ochtends dure minuten dat ik ermee verlies.
Verder, heel soepele bediening, heel dun, een zuiver scherm, een goede en snelle wifi verbinding, ...
tsja,
wat wil je nog weten

- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 315 keer
wel met de kleine variant de 8.4 pro. Met android 4.?? kan je met verschillende accounts werken en met een extra bluetooth toetsenbordje kan je er best wel wat mee doen.Heeft er hier iemand ervaringen (goede en/of slechte) met de Samsung Galaxy Tab Pro 10.1?
Nadeel met extra accounts is dat nog meer rekening moet houden met het opslaggeheugen voor je programma's.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 47 keer
Hier ook zo een toestel in bezit sinds een goeie maand.bombas schreef:Heeft er hier iemand ervaringen (goede en/of slechte) met de Samsung Galaxy Tab Pro 10.1?
Wordt vooral gebruikt voor facebook, internet, mail en enkele spelletjes. Voorlopig nog geen last gehad van vastlopers en vind dat hij best snel werkt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
http://store.hp.com/webapp/wcs/stores/s ... ogId=10051
aankoop van deze zit ik sterk te overwegen...
aankoop van deze zit ik sterk te overwegen...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
- Bedankt: 1476 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb zowel voor mijn broer als mijn ouders het volgende gedaan:
* een goedkope laptop genomen, 15 inch, van een goed merk a la Toshiba of Asus bijvoorbeeld. Prijs: net geen 400 euro
* er een SSD ingestoken van ongeveer 70 euro
Resultaat: ze zijn allebei heel tevreden.
Is dit heel performant? Neen. Is het snel? Ja.
Bij mij komen ze dan nog van bij mijn lokale PC-boer (die wel deftige prijzen hanteert) zodat ik ook nog op wat service kan rekenen
. Oh ja, op Windows 8 heb ik wel classic shell geïnstalleerd zodat het voor hen geen al te grote wijziging is.
* een goedkope laptop genomen, 15 inch, van een goed merk a la Toshiba of Asus bijvoorbeeld. Prijs: net geen 400 euro
* er een SSD ingestoken van ongeveer 70 euro
Resultaat: ze zijn allebei heel tevreden.
Is dit heel performant? Neen. Is het snel? Ja.
Bij mij komen ze dan nog van bij mijn lokale PC-boer (die wel deftige prijzen hanteert) zodat ik ook nog op wat service kan rekenen

-
- Elite Poster
Dat doe ik vaker maar ik raad wel aan om minimum een i3 processor te nemen, is beetje duurder.Goztow schreef:een goedkope laptop genomen, 15 inch, van een goed merk a la Toshiba of Asus bijvoorbeeld. Prijs: net geen 400 euro
Voor 70€ heb je amper 120GB wat weinig is voor een laptop, voor 30€ meer heb je 240GB voor sommige mensen voldoet dat.Goztow schreef:er een SSD ingestoken van ongeveer 70 euro
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 14 keer
http://nl.aldi.be/aldi_notebook_156_48_ ... KJlHvPsfmy / http://aldi.medion.com/md99530/be_nl/
is dit OK - Prijs/kwaliteit?
of beter deze:
http://www.vandenborre.be/laptop-tablet ... -z50-70-i5
of beter deze:
http://www.vandenborre.be/laptop-tablet ... -z50-70-i5
-
- Elite Poster
Tja, Lenovo is Full HD en heeft 8GB RAM indien je extra 100 euro over hebt dan zou ik voor de Lenovo gaan.johand schreef:is dit OK - Prijs/kwaliteit?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Als ze ook af en toe filmpjes bekijken zou ik ook voor die Lenovo gaan (hd resolutie).
Hou er ook rekening mee dat je in BEIDE gevallen nog windows office zal moeten aanschaffen of huren (aldi is testversie)
Hou er ook rekening mee dat je in BEIDE gevallen nog windows office zal moeten aanschaffen of huren (aldi is testversie)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
- Bedankt: 649 keer
- Recent bedankt: 11 keer
Moeten?fredo66 schreef:Hou er ook rekening mee dat je in BEIDE gevallen nog windows office zal moeten aanschaffen of huren (aldi is testversie)
Je kan het er ook afgooien en openoffice gebruiken (gratis). Voor een "doorsnee" gebruiker is MS Office overkill.
Bye, Maurice
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Aldi is dan weer een 5200u versus een 4210u... is ongeveer 10% snellere CPU.jos123 schreef:Tja, Lenovo is Full HD en heeft 8GB RAM indien je extra 100 euro over hebt dan zou ik voor de Lenovo gaan.
Binnenkort heb je een gratis Office versie van Microsofton4bam schreef:Je kan het er ook afgooien en openoffice gebruiken (gratis). Voor een "doorsnee" gebruiker is MS Office overkill.

-
- Elite Poster
Dubbele RAM is toch wel veel beter, betwijfel het zeer of je die 10% gaat merken, indien je echt een boost wil dan is een SSD of de echte oplossing.r2504 schreef:Aldi is dan weer een 5200u versus een 4210u... is ongeveer 10% snellere CPU.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Ik geef gewoon wat argumenten... trouwens RAM kan je bijsteken... een andere processor niet.
-
- Elite Poster
Puntje: Voordeel van Aldi-Medion dat je 3j garantie krijgt (maar dat is zo bij (bijna) alle Aldi-Medion producten).
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Beoordeling door DataNews: http://datanews.knack.be/ict/reviews/al ... 34051.htmljohand schreef:http://nl.aldi.be/aldi_notebook_156_48_ ... KJlHvPsfmy / http://aldi.medion.com/md99530/be_nl/
Conclusie
De Medion Akoya MD99530 (E6416) is een stevig baasje, opgebouwd met zeer recente componenten naar de meest recente standaarden. 499 euro lijkt ons geen uitzonderlijke, wel een eerlijke prijs voor deze laptop.
Adviesprijs: 499
-
- Elite Poster
TS vroeg expliciet om office in zijn eerste posting (word excel).on4bam schreef:Moeten?fredo66 schreef:Hou er ook rekening mee dat je in BEIDE gevallen nog windows office zal moeten aanschaffen of huren (aldi is testversie)
Je kan het er ook afgooien en openoffice gebruiken (gratis). Voor een "doorsnee" gebruiker is MS Office overkill.
Ik ken de leeftijd van zijn ouders niet, maar wat ik wel uit ervaring weet is dat je bij bv. gepensioneerden niet moet afkomen moet een open/libre office.
Die hebben een cursusje word zoveel gevolgd en verwachten dan ook dat alles netjes blijft zoals ze het geleerd hebben.
Daarnaast, ik gebruik thuis zelf libreoffice af en toe. Naar gebruiksvriendelijkheid toe is dat toch (nog ?) wat minder dan office. En stabiliteit is veel minder.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Mijn ouders zijn al even op pensioen en kunnen perfect met Libre Office werken.... De overstap van een oudere Word versie naar Libre Office gaat naadloos. Recente versies zijn zelfs moeilijker dan de gratis varianten.
-
- Elite Poster
Een gewoon briefje typen ja. Maar als ze wordsjablonen hadden ...
En zaken zoals hoesjes voor multi-media printen, je moet eens proberen een gewoon dvd hoesje te maken voor de traditionele plastic dvd box ...
En velen hebben dan ook nog gewerkt met ms outlook. Dat ga je dan vervangen door thunderbird zeker ... ? Ziet er totaal verschillend uit.
En zaken zoals hoesjes voor multi-media printen, je moet eens proberen een gewoon dvd hoesje te maken voor de traditionele plastic dvd box ...
En velen hebben dan ook nog gewerkt met ms outlook. Dat ga je dan vervangen door thunderbird zeker ... ? Ziet er totaal verschillend uit.