Beste Userbaser's,
Ik ben op zoek naar een PDU, welke kan werken met "gewone" stopcontacten. Dit zodat ik er raspberry pi's kan op aansluiten en deze van op afstand kan laten rebooten indien mogelijk.
Liefst geen zelfbouw, daar niet alle raspi's van mij zijn (en ik dus een aparte gebruiker moet kunnen aanmaken voor de andere gebruikers, zodat ze enkel hun raspi kunnen rebooten).
Iemand een idee?
Kris
PDU met "gewone" stopcontacten
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 29 keer
PDU met netwerkmogelijkheden dus, als ik het goed begrijp?
- krisken
- userbase crew
yep idd
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
- Bedankt: 245 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik denk dat je dat heel moeilijk gaat vinden, er zijn verschillende redenen voor.
Maar er zijn wel genoeg C14 naar schuko adapters, is dat geen idee, kan je gelijk welke goedkope pdu nemen en gewoon die erop zetten ?
bv http://www.hardwarewebwinkel.nl/kabels- ... c14-f.html
Maar er zijn wel genoeg C14 naar schuko adapters, is dat geen idee, kan je gelijk welke goedkope pdu nemen en gewoon die erop zetten ?
bv http://www.hardwarewebwinkel.nl/kabels- ... c14-f.html
- krisken
- userbase crew
Lijkt mij inderdaad ook een mogelijkheid! Alleen vrees ik dat zoiets lomp (vooral dat stopcontact) moeilijk zal gaan (lees : op een gemiddelde APC bvb zitten er 8 uitgangen op 19 inch). Eventueel met een kabeltje ertussen oid zou al flexibeler zijn...
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Ze zijn er met een kabeltje ook dan heb je keuze zat, ik vraag me idd af of je niets customer kan vinden, want als het echt allen rips is laat ons zeggen 8 stuks wat gaat dat verbruiken ? 50 watt ?
deze wel gek dat 1 meter goedkoper is dan de 25 cm
http://www.luxdisc.com/poweradaptorcabl ... h=593_3792
deze wel gek dat 1 meter goedkoper is dan de 25 cm
http://www.luxdisc.com/poweradaptorcabl ... h=593_3792
- krisken
- userbase crew
Ideaal zijn deze!!!
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
Het zijn wel niet de goede voor be zie ik nu, randaarde is nederland ipv België moet normaal penaarde zijn, maar soit rpi voedingen hebben geen aarding normaal.
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 197 keer
Die van 1m is inderdaad goedkoop.
Misschien kun je die nederlandse koppelstekker eraf knippen en een klein 2,5 A model op monteren zonder aarding :
http://www.bmc-shop.be/shop/merken/1-le ... ststofwit/
Hopelijk ben je hierin handig ? Anders mag je ze bij mij even binnensteken
Misschien kun je die nederlandse koppelstekker eraf knippen en een klein 2,5 A model op monteren zonder aarding :
http://www.bmc-shop.be/shop/merken/1-le ... ststofwit/
Hopelijk ben je hierin handig ? Anders mag je ze bij mij even binnensteken

Laatst gewijzigd door lacer 13 feb 2015, 00:12, in totaal 1 gewijzigd.
EdpNet FiberXS: 144 / 48 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole // 3B Kodi-18 // 3B+ Node-Red+Grafana > Mqtt > Esp32 Display
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > Mqtt > Grafana
Ubuntu Mate 24.04
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Belgische stekkers hebben voorzieningen voor zowel pin- als randaarding, je gaat dus geen problemen hebben met geaarde stekkers.
Mss is een ideetje wel een stekkerbalk kopen in de doe het zelf, maar dan zo'n model zonder kabel, zelf een kabel aanhangen, en ipv een gewone stekker dan zo'n pc stekker?
Dan heb je een omzetter die meerdere raspi's aankan, en ik denk niet dat die dingen zoveel stroom trekken dat ze de pdu zouden overbelasten als ze op 1 uitgang hangen.
Nadeel is uiteraard dat de hele set die op hetzelfde contact hangt samen reboot.
[
Post made via mobile device ]
Mss is een ideetje wel een stekkerbalk kopen in de doe het zelf, maar dan zo'n model zonder kabel, zelf een kabel aanhangen, en ipv een gewone stekker dan zo'n pc stekker?
Dan heb je een omzetter die meerdere raspi's aankan, en ik denk niet dat die dingen zoveel stroom trekken dat ze de pdu zouden overbelasten als ze op 1 uitgang hangen.
Nadeel is uiteraard dat de hele set die op hetzelfde contact hangt samen reboot.
[

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 685 keer
Stekkerblokken zonder kabel zijn volgens mij niet meer te vinden in de DHZ. Ik heb er ook al eens naar gezocht.
J.
[
Post made via mobile device ]
J.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
In den Aldi hebben ze hie rnog zo'n smart stopkontakt liggen, steek je gewoon als 'schakelaar' ergens tussen, en dan kan je dat circuit via internet (met hun app) aan- en uitzetten... Iets van 25€ dacht ik...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
- jaker
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 275 keer
- Bedankt: 90 keer
Zie ook: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=43576KRL100 schreef:In den Aldi hebben ze hie rnog zo'n smart stopkontakt liggen, steek je gewoon als 'schakelaar' ergens tussen, en dan kan je dat circuit via internet (met hun app) aan- en uitzetten... Iets van 25€ dacht ik...
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
- serialchiller
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Krisken,
ik weet niet wat het kosten mag, maar op deze pagina staat wat je zoekt dacht ik.
EDIT: en ik dacht ook net aan de mFPower van Ubiquiti...
ik weet niet wat het kosten mag, maar op deze pagina staat wat je zoekt dacht ik.
EDIT: en ik dacht ook net aan de mFPower van Ubiquiti...
- krisken
- userbase crew
Die ga ik straks (thuis) eens bekijken zie 
Wat met/zonder aardingspin betreft : onze stopcontacten werken ook met randaarding (je moet maar eens kijken naar je eigen stopcontacten : daar zit ook metaal). Echter maakt dit voor mij niet uit : het is voor een raspberry pi en dus een gewone 2-pin aansluiting.

Wat met/zonder aardingspin betreft : onze stopcontacten werken ook met randaarding (je moet maar eens kijken naar je eigen stopcontacten : daar zit ook metaal). Echter maakt dit voor mij niet uit : het is voor een raspberry pi en dus een gewone 2-pin aansluiting.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
wel mee opletten, want een tijd geleden in groothandel gevraagd naar een dergelijke kabel en niet verkrijgbaar , ook bij Conrad de vraag gesteld dat men op Conrad.nl ze wel had en op de .be niet....
Hun antwoord was dat eigenlijk de stekkers met randaarde niet Mogen gebruikt worden in Belgie en dat dat de redden is waarom men deze niet verkoopt...
Gezien ik geen miserie met mijn brandverzekering wil mocht er ooit een problem zijn veroorzaakt door zo'n kabel heb ik gewoon zo een C14 verlengsnoer gekocht van 1m en daar de ene stekker van geknipt en hem vervangen door de vrouwelijke Belgische stekker, dar hang ik dan een verdeelstekker aan, en de andere kant op de UPS (APC)
Vergeet niet dat je bij een aantal APC upsen een gratis verzekering hebt tot 100.000 euro voor je toestellen die er op aangesloten zijn, maar dan moet je wel de juiste kabels gebruiken...
Hun antwoord was dat eigenlijk de stekkers met randaarde niet Mogen gebruikt worden in Belgie en dat dat de redden is waarom men deze niet verkoopt...
Gezien ik geen miserie met mijn brandverzekering wil mocht er ooit een problem zijn veroorzaakt door zo'n kabel heb ik gewoon zo een C14 verlengsnoer gekocht van 1m en daar de ene stekker van geknipt en hem vervangen door de vrouwelijke Belgische stekker, dar hang ik dan een verdeelstekker aan, en de andere kant op de UPS (APC)
Vergeet niet dat je bij een aantal APC upsen een gratis verzekering hebt tot 100.000 euro voor je toestellen die er op aangesloten zijn, maar dan moet je wel de juiste kabels gebruiken...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- Kenw00t
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 249 keer
Man man, wat lees ik hier allemaal. Mensen die kabels afknippen die perfect in orde zijn. Blijkbaar is er dus toch veel verwarring ivm die standaarden. De variant met randaarde is namelijk enkel verboden bij wandcontactdozen, zoals in het AREI beschreven. Verlengkabels en losse stekkerblokken vallen daar niet onder omdat die geen deel uitmaken van de vaste installatie! Verder zijn ze apart CE gekeurd en kunnen dus vrij ingezet worden.
Ik heb in veel datacenters, bedrijven, en bij mensen thuis al genoeg losse stekkerblokken gezien die enkel een randaarde hebben.
De meeste toestellen worden in Europa geleverd met ofwel:
CEE7/7 stekker. Dit is de hybride variant die zowel overweg kan met penaarde (Frans) als met de randaarde (Duits).
CEE7/16 stekker, ook gekend als Europlug.
Als iemand nog nieuw toestel heeft gekocht dat toch met een ander type stekker geleverd werd, dan ben ik zeer benieuwd om dat eens te zien. De laatste Belgische/Franse stekker die wij in huis hadden was van een bureaulamp uit de jaren 70. Sindsdien werd in praktijk bijna alles verkocht met een van de bovenste twee.
:
http://www.conrad.be/ce/nl/product/1276 ... 6?ref=list
Zo'n powercube kan ik trouwens aanraden. Heel handig op een bureau.
Ik heb in veel datacenters, bedrijven, en bij mensen thuis al genoeg losse stekkerblokken gezien die enkel een randaarde hebben.
De meeste toestellen worden in Europa geleverd met ofwel:
CEE7/7 stekker. Dit is de hybride variant die zowel overweg kan met penaarde (Frans) als met de randaarde (Duits).
CEE7/16 stekker, ook gekend als Europlug.
Als iemand nog nieuw toestel heeft gekocht dat toch met een ander type stekker geleverd werd, dan ben ik zeer benieuwd om dat eens te zien. De laatste Belgische/Franse stekker die wij in huis hadden was van een bureaulamp uit de jaren 70. Sindsdien werd in praktijk bijna alles verkocht met een van de bovenste twee.
Die kletsen duidelijk ook maar wat uit hun nek. Zie eens wat ik gevonden heb op hun Belgische websitelaroyj schreef:Hun antwoord was dat eigenlijk de stekkers met randaarde niet Mogen gebruikt worden in Belgie en dat dat de redden is waarom men deze niet verkoopt...

http://www.conrad.be/ce/nl/product/1276 ... 6?ref=list
Zo'n powercube kan ik trouwens aanraden. Heel handig op een bureau.