S-video out geeft er de brui aan.

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Zaterdag wilde ik een paar xvidjes op de tv bekijken. Ik sluit m'n laptop (een HP compaq nx7000) aan op de tv (S-video-kabel voor video, 3,5 mm minijack naar dubbele RCA-stekkers voor audio).
Alles ging goed tot na een klein kwartier er storing in het beeld kwam en uiteindelijk de Video-out er de brui aan gaf. Ik gebruik vrij recente Omegadrivers (het is een ATI Mobility Radeon 9200). Kabel uittrekken en terug insteken hielp niet, de laptop herkende zelfs niet meer dat de kabel instak.

Ok, dan maar een andere laptop genomen: een HP nc6000 met dezelfde grafische kaart, maar deze keer met de officiele drivers van HP.com. Hoera, dat ging al beter. Edoch ... na een uur en 10 minuten merkte ik dezelfde storingen op en een paar minuten later gooide ook die S-video-uit de handdoek in de ring. Ik heb maar niet geriskeerd een derde laptop aan de tv te hangen ;).
Heeft iemand een uitleg voor dit gedrag? Misschien zelf ervaring mee?

En nee, ik had alle mogelijk powersave-opties uitgeschakeld. Overigens werkt het weer na opnieuw opstarten, maar om het kwartier rebooten zag ik niet zitten ;)
Blue-Sky
Erelid
Erelid

De fout kan ook in het TV toestel zitten, eventueel eens testen op een andere TV . Het zou wel kunnen dat er een ongewenste DC component doorgegeven wordt naar de PC toe (defecte uitkoppel elco) of zoiets. (in dit geval DC ontkoppeling)
Er bestaan zulke tussenstukken voor Hoog frequent, (scheidingscapaciteit) dat kan eventueel helpen.
Bijlagen
capacitieve_scheiding.jpg
(3.66 KiB) 391 keer gedownload
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”