DHCP-probleem met DI-804HV

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Ronald
Member
Member

Hallo,
we krijgen een perfecte Internet-connectie rechtstreeks op de modem, maar als we er onze router op aansluiten geeft die om de zoveel seconden een DHCP foutmelding (zie bijlage) en kunnen we niet meer op het net. Ik heb gisteren de firmware geupdate maar dit heeft het probleem niet opgelost.

Dit is de opstelling:

Modem: D-link DSL-300G+, bevat de inloggegevens en maakt connectie via PPPoE.

Router: D-Link DI-804HV, staat ingesteld voor "dynamic IP-adres"

Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Als je niet al teveel PC's moet aansluiten op die router : gebruik gewoon vaste IP-adressen, in hetzelfde bereik van je router. Als gateway stel je het IP in van je router.
DHCP heb je normaal eigenlijk niet nodig. Het heeft z'n voordelen, maar als het niet werkt, gebruik je beter statische adressen.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Ronald
Member
Member

Er zitten 14 computers op het netwerk, dus statische IP-adressen zal moeilijk worden :-(

Ik denk aan een conflict met de DHCP-server van de modem, maar die kan niet afgezet worden via de grafische interface (misschien via telnet?)

Ronald
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Met 14 PC's is DHCP inderdaad handig.
Als je nog een DHCP draaien hebt, moet je die DHCP van de router inderdaad uitschakelen.
Heb geen ervaring met D-link routers (de mijne is een US-R). DHCP staat inderdaad meestal standaard aan.
Het zou me echt verwonderen dat je die niet in de web-interface zou kunnen uitschakelen. Bij die US-R kan je ook reservaties toevoegen enzo., gewoon via die webpagina.

Denk dat je best eens de handleiding download van de site van dlink. Daarin staat in ieder geval toch beschreven hoe je die DHCP moet uitschakelen. Via Home--> DHCP en dan disable aanvinken.
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”