Tuin aanleg, Vlaams Brabant

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Wij zijn op zoek naar een goede, kwalitatieve tuin aannemer, die niet met onze werf zijn jaar wil goed maken.

Wij zijn van de regio Tienen (Neerlinter) en een beetje aan het oriënteren. We hebben een tuinplan, maar de aannemer met wie we hiervoor in zee zijn gegaan, is gewoon over de top.

Wij zijn niet thuis in deze "wereld" en daarmee een oproep. Voor mijn part mogen er zelf "Ollanders" op afkomen, als ze goed werk leveren tegen een mooie prijs!

Bedankt voor het aanleveren van goeie referenties!
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 4 keer

Zoek zeker ook in "De Limburg", niet zelden zijn die goedkoper dan "streekpersoneel".
Ikzelf ben niet uit die regio, we wonen niet zo ver van Vlaams-Brabant, maar wel ver van Tienen :). Dus diegenen die bij ons het tuinonderhoud doen, gaan u een mooie factuur presenteren van gewoon onderweg te zijn...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Limburg is natuurlijk niet uitgesloten!! Als den Ollander al mee mag doen :-)
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Deze ga ik volgen ;)

Onze buur heeft zijne laten aanleggen door www.gert-kwanten.be en ziet er wel leuk uit, maar ik heb (nog) geen idee van de kostprijs.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Dus je hebt een plan en dat moet uitgevoerd worden ?

Welke werken moeten er gedaan worden ? plantjes in putjes zetten ? putjes graven ? of is het meer dan dat ? Ik denk dat je iets meer uitleg moet geven waar het over gaat.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat over de totale aanleg, hetzij in stappen.
De voortuin, inrit, en achtertuin in 2 niveau's.

Er komt dus zowel grondwerken aan te pas, trekken van electriciteitsbuizen voor tuinverlichting, keerwanden, damwanden, trappen, ... en plantjes.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Probeer eens bij Tuineneron.be die is schappelijk van prijs, maar doet normaal wel geen klinkerwerken bvb. Ik denk ook dat je dit best door 2 firma's laat doen om eerlijk te zijn. Nu ja, vragen staat vrij.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Jo Van Turtelboom. Doet de tuin bij ons op het werk en op nog veel andere plaatsen. Weet wel waar hij mee bezig is. Helaas geen idee van de prijs. En al de werken die je opnoemt, doet die.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Bever is nu niet direct in de buurt.. Die mannen rekenen hun verplaatsing ook mee,dus.. :?
bombas
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 36 keer

Ja Dafke. Goedkoop gaat dat nooit zijn.
En zeker voor al die werken die jij hier opnoemt.
Je moet toch al rekenen dat het een ruime gezinswagen gaat kosten.

Bij wie had jij prijs laten maken dan?
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Dat ga ik hier nu niet languit op het inet zetten :-)
Maar een prijs zonder beplanting, electriciteitsvoorziening en carport van om en beide 57000€ is VEEL te veel van het goeie :-)
bombas
Plus Member
Plus Member

Thuis is iemand uit Hoeleden geweest (zonder namen te noemen).

Was jouw aannemer ook van daar?

En jouw prijs is dat inclusief BTW?
Voor opritten en terrassen geldt ook de 6%BTW regel indien het huis ouder is dan 5 jaar.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Helaas, nieuwbouw dus incl 21%.
En wachten is geen optie want vanaf 2016 geldt de 6% regel voor huizen > 10j.
Ook wil de vrouw de tuin toch al iets wat in orde voor de dochter, dan we met een propere voet zitten en we een "terras" hebben.
Nadeel aan huidig tuinplan is dat met die ni eau verschil niet enkel de dek kan gegoten worden, maar ook de betontegel er al op moet voor de ecodrains en trappen juist te laten uitkomen.
Huidige aannemer heeft weinig zin om dat te veranderen blijkbaar.
Ik ben afkomstig van hoeleden, maar hij was het niet ( als je die van Gelbergen bedoelt?)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bombas
Plus Member
Plus Member

Dafke schreef: Ik ben afkomstig van hoeleden, maar hij was het niet ( als je die van Gelbergen bedoelt?)
Der boenk op!
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Ik dacht dat die meer enkel beplanting etc deed, ipv echte grote werken ook..??
exop
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 27 keer

Dafke,

Mijn schoonvader werkt voor de volgende: http://www.stalmansbvba.be/
Wel absoluut geen idee van de prijs.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Heb ze gemailed!
bombas
Plus Member
Plus Member

He Dafke.

Die persoon in Gelbergen heeft hier alles gedaan.
-Het uittekenen van een ontwerp.
-Klinkers en terras aangelegd.
-Grasmatten gelegd.
-De afwatering en gezorgd voor de scheiding van het hemelwater.
-De tuinverlichting.
-De planten.
-En je krijgt ook als het ware garantie op de planten indien zij het niet zouden overleven.

En dat alles tegen de afgesproken deadline.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Mja ik heb van 2 kameraden net het tegenovergestelde gehoord.. Dat em ook bijna niet bereikbaar was en totaal niet op de afgesproken termijn opleverde..
Raar allemaal :-)

Toch misschien is mijn licht opsteken.
iamborg
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 52 keer

Pieter Delperdange kan ik alvast aanraden. Heeft hier een aantal terassen aangelegd, hagen geplant, de vijver 'aangekleed',... aan een heel eerlijke prijs.

Pieter zal echter pas in maart terug in Belgie zijn, hij is 6 maanden op wereldreis gegaan (met fiets en rugzak)

P.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Vrouw zou graag dat het rond einde mei in orde is, allé, toch al de grote delen, zodat ze als het goei weer is een feestje kan geven voor de klein hare eerste verjaardag :angel:
orionis
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
Bedankt: 42 keer
Provider

Wij hebben vorig jaar onze tuin laten doen door henskens tuinaanleg.
Over het uitgevoerde werk zijn we heel tevreden.

Hier hebben ze de bestanden verhardingen verwijderd (beton platen + klinkers +...), tuin omgeploegd en gelijk gemaakt,
regenput gestoken, nieuwe verhardingen (oprit, pad rond het huis, terras), grasmatten gelegd + overkapping van terras (gedaan door 3e partij)

De communicatie liep niet altijd vlekkeloos (ze waren op meerdere werven gelijktijdig bezig),
maar als je niet vies bent om af en toe zelf te bellen, komt het wel in orde.

- Gaming: PC, Quest 3 en Nintendo switch 2
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Ik volg ook ... onze nieuwbouw is bijna opgeleverd en zijn dus ook op zoek naar een tuinarchitect / aannemer. We willen graag volledig tuinplan laten maken en dan stap voor stap (naargelang het budget het toelaat) de tuin aanleggen (te beginnen met oprit ...).

Vorige week is Hosbur uit Tielt-Winge bij ons geweest voor verkennend gesprek. Hij ging ons op basis van dat gesprek wat richtprijzen doorgeven, maar nog niets van gehoord.
heist_175
Moderator
Moderator

Richtprijs voor een oprit: €35/m² gelegd in klinkers, incl stabilisé etc.
Dat is wel vanop een braak terrein, dus niet wegbreken/weghalen van bestaande bestrating

Wij hebben, in een vorig huis, een terras laten leggen in Chinese blauwe hardsteen (ook al vinden sommigen de woordkeuze alleen al vloeken in de kerk :)) en dat kwam op €37, dus het type steen weegt minder door dan het werk an sich.

Onze oprit ligt er al 30jaar, met de nodige spoorvorming en heraanleg met de bestaande klinkers zou ongeveer evenveel kosten: €35/m².

Opnieuw: dat zijn richtprijzen om snel mee te rekenen om uw budget te bepalen...
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

@ditCh: ik zie dat je uit de streek bent. Hier komt Geert Verhoogen al 8 jaar. Tuinaanleg & onderhoud + oprit + terras.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Wel wij wonen nu 1.5 jaar in onze nieuwbouw en wij hebben toen we er net ingetrokken een aantal prijzen laten maken. Maar we vonden dat allemaal nogal met het haar getrokken. (tuin +/- 700m²)
Tuinarchitecten waren allemaal duurder dan onze huis-architect (meneer uwe tuin is ook groter dan uw huis hè)
en prijzen van 50.000 tot 100.000€ voor een tuinaanleg, denk het niet...
Eén van die architecten had hier snel een planneke getekend, en als ie weg was hebben we dat nagetekend...
Alles voorlopig gazon gezaaid. en we gaan dat stuk voor stuk aanleggen nu. We hebben ook nog 3 klein mannen en die hebben graag plaats voor te ravotten...

Ook 2 man laten komen die aanleg deden (dus geen architecten) die waren goedkoper, maar hadden naar ons gevoel niet zoveel goede ideeën. Maar er zullen wel aanleggers zijn die er een goed zicht op hebben. (één van die mannen heeft een uur aan het zagen geweest hoeveel processen dat er tegen hem liepen en dat ie die allemaal wel ging winnen, ik weet niet hoe dat die nog iets verkocht gaat krijgen)...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Ik moet gewoon zoals in de bouw nen aannemer hebben, de architect heeft het plan al getekend.
Ondertussen naar bijna 10 aannemers vraag voor offerte verstuurd. We zullen zien wat de uitkomst is :-)

En t'is meer dan klinkeren alleen. Dat zou ik zelfs nog met mijn schoonbroer kunnen doen. Ben toen bij hem ook gaan helpen.
Het is voor de meer grovere grondwerken, ecodrains en trappen te maken, alsook de keerwanden. Een plateau gieten kunnen we ook nog, maar dat is niet de prijs om ineens met de werken te laten mee doen.
bombas
Plus Member
Plus Member

En bij het klinkeren checken dat ze voldoende stabilisé leggen, want daar kan er ook al eens mee "gefoefeld" worden.
Nog een van die serieuze kosten is als je grond moet laten afvoeren of laten aanvoeren...
Ook altijd navragen of je enige garantie krijgt.

Het is nergens goedkoop, op de ene plaats kost het geld en op een ander moet je betalen. Je kan natuurlijk besparen als je het 1 en ander zelf kan doen.
Vandaar hadden wij ons de eerste jaren beholpen hebben met een klein terrasje en op de oprit gemalen asfalt tussen wat treinbilzen.
Het grotere werk hebben we gelaten voor als onze spaarpot het toeliet.
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Wel maar dat is net het punt.
Wij hebben heel de inrit en terras laten aanleggen met steenpuin.
Goed in eerste instantie, maar als het hard regent is er geen waterafvoer, of toch heel weinig.
Ook loop je constant met vuile voeten binnen.

Voor mij zou het al goed zijn, moest de inrit al iets of wat deftiger kunnen liggen, eventueel in kiezel, en het terras achteraan al gegoten worden.
Nadeel van de huidige aannemer is dat hij zegt dat je achteraan moet beginnen en naar voor moet werken ,wat dus niet in mijn plannetje past.

Daarbij komt ook, dat als de realisatie nu 60k kost, je er eventueel nu 20k van kan doen, maar binnen x aantal tijd, je MINSTENS 40k nog altijd moet neertellen é.. Ik wil ook niet dat het een 20 jaar plan wordt.

Afgraven is geen erg, want die moet achter gewoon bijsmeten worden, in de geitenweide.

Maar, we gaan zien é hoe of wat de andere zeggen van prijs, plan, ...
heist_175
Moderator
Moderator

Als je eerst enkele jaren op steenslag rijdt, zal dat de oprit nadien enkel steviger maken.
Doe zeker ook uw huiswerk op voorhand: type steenslag, type bestrating, met (gecementeerde) voeg of niet, ...
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Ook bezien of het wel een goed idee is om uw terras achteraan te gieten. Door beton trekt geen water, en als er onder uw tegels(?) water komt en het vriest, kunt ge die terug op een pallet leggen omdat ze allemaal los liggen.
Schoonbroer van mij heeft zo +1000 gaten geboord in zijne beton, afwachten of dat genoeg is...
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
Dafke
Elite Poster
Elite Poster

Neen, het is chappe :)
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”