Ik was net wat aan het kijken naar de "Tweakers Awards 2015" en ik zie in de lijst dat Dommel hoger staat in de lijst dan Edpnet.
Hier op het forum hoor je toch meer mensen klagen over Dommel dan over Edpnet of ben ik daar mis in ?
En is het ook niet wat vreemd dat het 2015 awards zijn ipv 2014 want het jaar is nog maar net begonnen ?
http://tweakers.net/reviews/3893/9/twea ... iders.html
Beste internetprovider 2015 Tweakers
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik snap je punt ergens wel over Dommel, maar mensen die hier komen zijn vaak mensen met een probleem.
Je gaat hier namelijk geen topic vinden over "ik ben zeer tevreden over Dommel en laat het iedereen weten".
Als het werkt dan werkt het natuurlijk. Je moet niet enkel kijken naar de klachten die hier lopen, maar ook naar het product aanbod.
In dit geval zijn ze net iets beter kwa prijs dan EDPnet (in combinatie met telefoon) voor eigenlijk dezelfde service. Maar de klantendienst en administratie zal beter zijn bij EDPnet daar ben ik zeker van. Een voordeel bij EDPnet is natuurlijk high upload pakketten en dergelijke.
Je gaat hier namelijk geen topic vinden over "ik ben zeer tevreden over Dommel en laat het iedereen weten".
Als het werkt dan werkt het natuurlijk. Je moet niet enkel kijken naar de klachten die hier lopen, maar ook naar het product aanbod.
In dit geval zijn ze net iets beter kwa prijs dan EDPnet (in combinatie met telefoon) voor eigenlijk dezelfde service. Maar de klantendienst en administratie zal beter zijn bij EDPnet daar ben ik zeker van. Een voordeel bij EDPnet is natuurlijk high upload pakketten en dergelijke.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
Ga je nu echt conclusies trekken uit 0.3% van de stemmen vs 0.2% van de stemmen ?
Sowieso is heel die Tweakers poll met een serieuze korrel zout te nemen (en wordt ook uitvoerig over gediscussieerd in de commentaren). Bvb beste AV: Microsoft Security Essentials. Seriously? Eigenlijk een serieuze blamage voor een tech site als Tweakers, want het geeft toch te kennen hoe het merendeel van de stemmers zich nog bezwaarlijk een techie (laat staan tweaker) mag noemen.
Sowieso is heel die Tweakers poll met een serieuze korrel zout te nemen (en wordt ook uitvoerig over gediscussieerd in de commentaren). Bvb beste AV: Microsoft Security Essentials. Seriously? Eigenlijk een serieuze blamage voor een tech site als Tweakers, want het geeft toch te kennen hoe het merendeel van de stemmers zich nog bezwaarlijk een techie (laat staan tweaker) mag noemen.
- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 52 keer
Ook Belgische providers zijn opgenomen.johand schreef:en gaat dat niet over Nederland...? Ziggo, Vodafone, X4All,...?
Zo ook Mobile Vikings.
Maar inderdaad, die resultaten zeggen zeer weinig.
iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020
⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
- Bedankt: 509 keer
...Telenet, Belgacom...johand schreef:en gaat dat niet over Nederland...? Ziggo, Vodafone, X4All,...?

Neen, ze staan dus gewoon door elkaar, al hadden ze die inderdaad beter gewoon in 2 lijstjes opgesplitst zoals ze bvb wel deden bij webshops.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 179 keer
De "Allegorie van de grot" (Plato, 400 BC) zegt dat een poll bij userbase gebruikers in feite niet hetzelfde is aangezien hun ervaring van de werkelijkheid verschillend is.proz schreef:Dat gaat in ieder geval de werkelijkheid dichter benaderen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Dat zal wel over Mobile Vikings Nederland gaanthomasv schreef:Ook Belgische providers zijn opgenomen.johand schreef:en gaat dat niet over Nederland...? Ziggo, Vodafone, X4All,...?
Zo ook Mobile Vikings.

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Oeh, je haalt m'n nachtmerries van het examen filosofie naar boven
.
Maar inderdaad, Userbase is geen goeie mix van gebruikers om een gemiddelde "beste provider" te kunnen bepalen. Je hebt hier enerzijds mensen die technisch onderlegd zijn en dus helpdesk of gemiddelde andere problemen zelf oplossen of hulp vragen en anderzijds mensen die geen gehoor meer vinden elders en hier hun hart hopen te kunnen luchten.

Maar inderdaad, Userbase is geen goeie mix van gebruikers om een gemiddelde "beste provider" te kunnen bepalen. Je hebt hier enerzijds mensen die technisch onderlegd zijn en dus helpdesk of gemiddelde andere problemen zelf oplossen of hulp vragen en anderzijds mensen die geen gehoor meer vinden elders en hier hun hart hopen te kunnen luchten.
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Je hebt hier ook 2 uiterste groepen die er ook voor zorgen dat je een vertekend beeld krijgt. Ik denk dat dit moeilijk te bepalen is allemaal. Iedereen die zou "stemmen", gaat gewoon voor zijn provider op dat moment. De beste provider bestaat nietmeon schreef:Maar inderdaad, Userbase is geen goeie mix van gebruikers om een gemiddelde "beste provider" te kunnen bepalen.

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
^^ Ik wil best wel bij die kerel aan tafel zitten op de immer uitgestelde ub bbq.brubbel schreef: De "Allegorie van de grot" (Plato, 400 BC) zegt dat een poll bij userbase gebruikers in feite niet hetzelfde is aangezien hun ervaring van de werkelijkheid verschillend is.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Hehehe, ik denk dat zo'n poll meer zegt over de gebruikers van die site dan over de kwaliteit van Provider.
Soit, ik hoop dat niemand z'n aankoopgedrag laat beïnvloeden door zo'n pols.
Soit, ik hoop dat niemand z'n aankoopgedrag laat beïnvloeden door zo'n pols.