Zijn er nog leden (regio 8870) die momenteel problemen hebben met Telenet?
Bij het pingen heb ik tussen 15% & 40% "Request timed out", Telenet zegt dat alles werkt.
Ook rechtstreeks op de Motorola / CV6181E (DOCSIS) (modem only) blijven deze time out's komen.
In het begin konden we +- 5 à 10min deftig werken na een reboot, nu helpt een reboot zelf niet meer.
Na aandringen willen ze toch een technieker sturen. Morgen tussen 8u & 13u, véél te laat natuurlijk.
Ze gingen kijken wat er nog mogelijk is om vandaag iemand te sturen.
Nu zitten we toch al een voormiddag met http verkeer (google, userbase, webmail) wat redelijk werkt maar vb. een afbeelding van 200kb via een tweet embedden lukt gewoon niet. Smartschool, Informat,... dus ook niet.
Nu aangezien ik onze router heb uitgesloten, ben ik redelijk zeker dat het aan Telenet ligt maar mss kan ik iets forceren. Hebben jullie ideeën?
Het gaat hier over een SchoolNet Internet Only XL (is hetzelfde als een Business Internet 200 Plus)
edit: Trace RT & ping /t toegevoegd
Code: Selecteer alles
tracert www.telenet.be
Tracing route to webcontent.prd.telenet-ops.be [195.130.131.39]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms Cisco24928 [192.168.1.1]
2 16 ms 6 ms * d5152c001.static.telenet.be [81.82.192.1]
3 6 ms * 24 ms dD5E0C261.access.telenet.be [213.224.194.97]
4 17 ms 8 ms * dD5E0FADE.access.telenet.be [213.224.250.222]
5 18 ms * * dD5E0FEFA.access.telenet.be [213.224.254.250]
6 21 ms * 17 ms webcontent2-vip.telenet-ops.be [195.130.131.39]
Trace complete.
Code: Selecteer alles
Ping statistics for <centrale mailserver>:
Packets: Sent = 5916, Received = 4314, Lost = 1602 (27% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 6ms, Maximum = 1039ms, Average = 17ms