Request timed out - Telenet 8870

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Beste leden

Zijn er nog leden (regio 8870) die momenteel problemen hebben met Telenet?

Bij het pingen heb ik tussen 15% & 40% "Request timed out", Telenet zegt dat alles werkt.
Ook rechtstreeks op de Motorola / CV6181E (DOCSIS) (modem only) blijven deze time out's komen.
In het begin konden we +- 5 à 10min deftig werken na een reboot, nu helpt een reboot zelf niet meer.

Na aandringen willen ze toch een technieker sturen. Morgen tussen 8u & 13u, véél te laat natuurlijk.
Ze gingen kijken wat er nog mogelijk is om vandaag iemand te sturen.
Nu zitten we toch al een voormiddag met http verkeer (google, userbase, webmail) wat redelijk werkt maar vb. een afbeelding van 200kb via een tweet embedden lukt gewoon niet. Smartschool, Informat,... dus ook niet.

Nu aangezien ik onze router heb uitgesloten, ben ik redelijk zeker dat het aan Telenet ligt maar mss kan ik iets forceren. Hebben jullie ideeën?

Het gaat hier over een SchoolNet Internet Only XL (is hetzelfde als een Business Internet 200 Plus)

edit: Trace RT & ping /t toegevoegd

Code: Selecteer alles

tracert www.telenet.be

Tracing route to webcontent.prd.telenet-ops.be [195.130.131.39]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  Cisco24928 [192.168.1.1]
  2    16 ms     6 ms     *     d5152c001.static.telenet.be [81.82.192.1]
  3     6 ms     *       24 ms  dD5E0C261.access.telenet.be [213.224.194.97]
  4    17 ms     8 ms     *     dD5E0FADE.access.telenet.be [213.224.250.222]
  5    18 ms     *        *     dD5E0FEFA.access.telenet.be [213.224.254.250]
  6    21 ms     *       17 ms  webcontent2-vip.telenet-ops.be [195.130.131.39]

Trace complete.

Code: Selecteer alles

Ping statistics for <centrale mailserver>:
    Packets: Sent = 5916, Received = 4314, Lost = 1602 (27% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 6ms, Maximum = 1039ms, Average = 17ms
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Waarom zou je iets willen forceren... er is duidelijk een probleem... zal dus wel opgelost worden (al zal er misschien nog een buiten team aan te pas komen ook).
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

Met forceren wou ik zeggen er proberen voor zorgen dat de technieker vandaag komt, niet zelf iets fysiek doen.
Bon er komt een technieker tussen nu en 18u, alvast beter dan morgen tussen 8u & 13u.
Zelf heb ik ook begrip voor Telenet, aangezien er geen SLA in het Schoolnet abonnement zit.

Nu hopelijk is het de modem die defect is of iets dergelijk. Want de paddestoel zit in de kruipkelder onder het gebouw. (alle wat in de paddestoel zit)
We hebben dan ook 3x de installatie opnieuw moeten plannen voor er iemand van Telenet in wou gaan.
Afbeelding
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Je meldt dat je je router uitgesloten hebt. Betekent dat dan dan je getest hebt zonder verkeer op de modem?
Ik heb zelf ook een SchoolNET Internet Only XL en de modem durft soms ook ophangen. Op dat moment kan deze het verkeer blijkbaar niet slikken. De modem rebooten lost in mijn geval het probleem op.
Computer(k)nul
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

Yep, modem disconnected mijn laptop rechtstreeks in telenet modem (zodat ik een WAN IP krijg) en problemen bleven aanhouden.
Modem al -+3 keer gereboot, heb verschillende schoolnet lijnen en imo zijn ze redelijk stabiel. Af en toe eens problemen maar niets in deze aard.
Afbeelding
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Dan ga je effectief moeten wachten op de Telenet-interventie. Hopelijk geraakt hij/zij er snel aan uit.
Succes!
Computer(k)nul
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FunkStar schreef:Nu hopelijk is het de modem die defect is of iets dergelijk. Want de paddestoel zit in de kruipkelder onder het gebouw. (alle wat in de paddestoel zit)
Onlangs nog iemand gesproken die problemen had met telefonie... Telenet is daar ook in de kruipkelder gekropen om alles te controleren (was dus blijkbaar geen probleem voor die technieker). Uiteindelijk heeft men binnen geen probleem kunnen vinden en heeft een ander team alle taps nagekeken in gans de straat... hiervan bleken er een aantal corrosie te hebben van water. Sindsdien zijn de mensen al hun problemen opgelost.

Een beetje vertrouwen en constructief zijn met de techniekers is dus je eerste stap...
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

Ik ben altijd vriendelijk en ga ze altijd helpen tot in het mogelijke, maar waarschijnlijk heb jij meer geluk gehad.
Ik heb vooral negatieve ervaringen. Ik ga ze nu zeker niet allemaal over dezelfde kam scheren.
Want ik heb ook al een goede gehad (die héél proper werkte en alles opruimde).

Wat ik meestal merk is: Na de eerste installatie (die dan niet in orde is) krijg je iemand over de vloer die er echt iets van kent.

Genoeg hierover, ik zal mijn ervaring delen nadat de technieker is langs geweest en wie weet ben ik positief verrast.
Nu hopelijk is het probleem vlug opgelost.
Zal ook de oplossing delen, zodat als iemand die in dezelfde situatie zit weet wat hem te wachten staat.
Laatst gewijzigd door FunkStar 03 feb 2015, 14:30, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

FunkStar schreef:Ik ben altijd vriendelijk en ga ze altijd helpen tot in het mogelijke, maar waarschijnlijk heb jij meer geluk gehad.
Ik heb vooral een negatieve ervaringen.
Die heb ik ook al gehad hoor... het enige wat ik weet is dat wanneer je meerdere diensten hebt je het probleem best rapporteerd op de niet-internet dienst (telefonie of tv). Voor deze diensten is men veel behulpzamer en tracht men je niet de schuld in je eigen schoenen te schuiven zoals vaak bij internet wel het geval is.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster

Probleem niet opgelost.

Vervangen: Modem, Versterker, Fiche tap in kruipkelder, fiche a.d. modem, kabel uitgemeten was OK.

Technieker wou eigenlijk niet in kruipkelder, is er dan toch in gekropen als iemand van ons mee zou gaan.
Heb dan maar mee geassisteerd, nadelen kleren beetje vuil en achterkant nexus 4 in brokken, gsm werkt gelukkig nog...

Laatste tijd zit alles tegen, zit in een negatieve spiraal waar ik niet uitraak. (Op vlak van werk dan :p)

Nu, next line technieker komt morgen. We zien dan wel.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”