Hoy mannen,
Ik heb ondertussen al zoveel geGoogeld dat mijn vingers stijf zijn en mijn ogen pijn doen van topics te lezen.
En ik ben zeker niet de enige met dit probleem. (magere troost maar toch....)
Een gelijkaardig probleem werd opgelost op volgende wijze.
Het is me gelukt. Het was een kwestie van machtigingen. Ik werk met xp-pro dus als ik bij mapopties/weergave [eenvoudig delen] wegvink, dan krijg ik een extra tabblad nl. beveiliging bij de optie [delen en beveiliging]. Hier achter staan tal van mogelijkheden om groepen en bevoegdheden samen te stellen. Deze mogelijkheid is er volgens mij ook voor de home editie, maar dan moet je met F8 in de veilige mode opstarten. Ik hoop dat iemand er nog iets aan heeft
Nu is het probleem dat op de Aldi PC (Deze die niet wil sharen) WinXP Home opstaat.
De mogelijkheid om hetzelfde te doen zoals bij XP Pro is ook in de veilige modus niet te vinden. Dus vang ik daar ook bot.
Bekend probleem dat ik ook heb (gehad). Uiteraard netwerknaam, ip-range, firewallsettings en sharing (default uit per partitie!) controleren.
Netbeui aanvinken verhielp het probleem.
Andere oplossingen zeggen dat Netbios installeren voor de oplossing zorgt.
je moet bij windows xp home edition nog een protocol bij voegen. en dat netbui protcool. dat kan je kopieren van win 98 cd dit staat niet standaart op xp home wel op pro hoop dat je hier wat aan hebt
Wat is jullie gedacht over deze oplossingen?