Hey,
Ik heb bij me thuis zo'n telenet modem/router-in-1 bakje staan (zo een die enkel in te stellen is via mijn telenet).
Ik heb zelf echter een netgear die ik wil gebruiken ipv de router van telenet. Ik dacht eerst die van telenet te bridgen maar dit gaat blijkbaar niet (nergens in te stellen). Geen probleem dacht ik, ik zet m'n netgear in de DMZ van de telenet.
Dus DMZ ingesteld op 192.168.0.100 -> fixed ip van de netgear.
Achter m'n netgear staat een linux met ssh (2222), apache (8080) en node.js (8899). Deze zijn allemaal geforward door de netgear.
Als ik dus naar mijn publiek (telenet) ip surf w.x.y.x:8080 zou ik dus op m'n webserver moeten uitkomen. Dit werkt echter helemaal niet, ook niet met de telenet firewall af, zelfde voor de andere poorten.
Heb ik nu iets gemist of werkt die DMZ van telenet gewoon helemaal van geen kanten (ook niet met firewall af)? Voorlopig heb ik dit opgelost door port forwarding op de telenet én de netgear, maar wil graag gewoon alles doorsluizen.
Nog eens overzichtje:
telenet:
pub ip: w.x.y.z
priv ip: 192.168.0.1
+DMZ: 192.168.0.100
netgear:
pub ip: 192.168.0.100
priv ip: 10.0.0.1
+Port forwarding: 2222,8080,8899 > 10.0.0.2
linux:
fixed ip: 10.0.0.2
Telenet DMZ werkt niet
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ik denk dat de wijzigingen via "Mijn Telenet" niet real time gebeuren.ddt15 schreef:Dus DMZ ingesteld op 192.168.0.100 -> fixed ip van de netgear....
Dit werkt echter helemaal niet, ook niet met de telenet firewall af, zelfde voor de andere poorten.
Je zal eventjes moeten wachten tot Telenet de wijzigen naar jouw modem pushet.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 77 keer
ja, maar.... Probeer je vanaf je eigen publieke IP te surfen naar je eigen publieke IP?
DMZ werkt hier perfect vanaf een 'externe locatie' (bvb Homespot, 3G) naar mijn publieke IP. Zonder portforwarding te moeten instellen.
Als ik vanaf mijn eigen netwerk wil connecteren met mijn publieke IP moet ik inderdaad ook nog eens portforwarding gaan instellen.
DMZ werkt hier perfect vanaf een 'externe locatie' (bvb Homespot, 3G) naar mijn publieke IP. Zonder portforwarding te moeten instellen.
Als ik vanaf mijn eigen netwerk wil connecteren met mijn publieke IP moet ik inderdaad ook nog eens portforwarding gaan instellen.