Base, geen 4G?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 330
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 24 keer

Sinds begin van het jaar zijn we op het werk overgeschakeld van Mobistar naar Base.
Het viel mij op dat ik nog geen enkele keer 4G ontvangst heb gehad.
Als ik het kleine kaartje op de site van Base bekijk ben ik toch al op plaatsen geweest waar ik 4G ontvangst moet gehad hebben (ring Brussel, Leuven aan Inbev) maar niets.
Volgens Base is alles ok met mijn abo.
Ik heb een iPhone6 (iOS 8.1.3 BASE 18.0 als aanbieder), en de 4G slider staat op, instellingen voor mobiel internet zijn: gprs.base.be en base als username en wachtwoord.
Verleden week was ik met twee collega's onderweg en eentje had 4G ontvangst (LG G2), de andere collega (Nexus5) en ik niet (beiden 3G), alledrie stonden we op dezelfde plaats?!
Zie ik hier iets over het hoofd of is Base hun 4G netwerk/bereik zo slecht?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2328
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 105 keer

Probeer even het volgende op een plaats waar er 4G dekking is: zet de iphone in vliegtuigmodus, wacht even en zet die terug af. Krijg je dan 4G?
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2524
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Toen ik bij MV zat geraakte ik in begin ook niet op 4G. Sim swap had het opgelost.
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 9 keer

Dat kan 3 oorzaken hebben:

- Slechte/verkeerde sim kaart (er zijn nog sim kaarten in omloop waarbij 4G niet werkt, zelfs recente)
- Probleem bij Base zelf
- Probleem bij telefoon

Steek even een sim kaart in uw telefoon van een collega, en kijk of je dan 4G hebt, anders kan je dat 3e uitsluiten. Dit zal Base sowieso vragen als je ze belt. (uiteraard op een plaats waar er 4G is)
Zelf heb ik heb ook gelijkaardige problemen gehad op mijn werk, na 3 maand en 4 Sim swaps later, lag het uiteindelijk toch aan Base zelf. Ze hebben contact moeten opnemen met hun 4G team. Ik heb verder geen technische info gehad.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 330
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 24 keer

Volgens Base staat alles goed voor mijn abo...
Ik heb een ander sim kaartje gekregen voor te testen en gisteren moest ik in Leuven zijn dus heb ik even de sim verwisseld maar nergens 4G ontvangst gehad (ring Leuven en zo via de Stella naar de E314) (volgens kaartje van BASE moet daar wel 4G ontvangst zijn)
Zou het kunnen omdat die sim niet geactiveerd is dat er geen 4G ontvangst mogelijk is of is die 4G ontvangst van Base echt zo bedroevend slecht?
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Heb je van Mobistar, Telenet of Proximus al eens een kaartje geprobeerd?
Kan namelijk evengoed aan je telefoon liggen...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
beont
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 16 jan 2011, 10:06
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 9 keer

Nee, buitenshuis heb ik 50% van de keren 4G, dus zo slecht is base zijn 4G netwerk niet. (op de meeste autostrades tegenwoordig ook)

Als je samen met iemand eens op stap bent waar er 4G is, wissel gewoon het kaartje even, en kijk of je 4G krijgt. (en kijk of de andere persoon met uw sim kaart 4G heeft)

Dit is de enige manier om het zeker te weten waar het probleem zit.

Als ik op mijn telefoon zoek naar netwerken, zie ik de LTE (4g), HSPA, HDSPA en GPRS netwerken apart, ik weet niet of dit kan op een iphone.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 330
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 24 keer

We kwamen van Mobistar en daar had ik bijna niets anders als 4G ontvangst :-)
Ik zal eens kijken of ik sim kan wisselen met collega die iPhone heeft en die al 4G ontvangst heeft gehad
Zo een app om te zien welke netwerken er beschikbaar zijn zie ik zo direct niet in de appstore
nete
Pro Member
Pro Member
Berichten: 351
Lid geworden op: 16 maa 2008, 13:09
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 14 keer

Ik had dat probleem ook, tot in een Base shop de vrouw die me te woord stond haar en mijn SIM omwisselde in beide een Samsung Galaxy S4, en het probleem mee verhuisde. Technische dienst van Base heeft dan ingegrepen en het was opgelost. Dus best eens langs gaan in een Base center waar ze 4G ontvangst hebben.
remus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 330
Lid geworden op: 28 dec 2009, 15:05
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 24 keer

Ik ben al naar de BASE shop in Leuven geweest, ze gingen een ticket aanmaken bij BASE tech support, na een week was er nog niets mee gebeurd...

*update* want intussen is het opgelost en heb ik 4G :)
men sim gewisseld met een collega en dan dan had ik wel 4G en hij niet met mijn sim dus terug naar BASE voor nieuwe SIM.
Ze stuurden een sim swap card op en nadat mijn nummer overgezet was de sim in mijn gsm geplaatst en tot mijn verbazging geen 4G ontvangst te zien, pas vanaf de volgende dag had ik 4G ontvangst. Erg vreemd maar ondertussen werkt het goed en toch vrij veel 4G ontvangst!
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”