Dat router met usb dongle gedoe, daar begin ik niet meer aan. Routers kunnen naar het schijnt koppig zijn ivm de usb sticks die ze wel of niet aanvaarden.
Beetje offtopic, maar ik vertel hieronder mijn setup in aanbouw:
Ik ben aan een reserve setup bezig die gebruik maakt van mijn bestaande 3g mifi unit.
Aangezien er geen gsm providers zijn met goeie data service die 2 simkaarten op 1 abbonement hebben (ik heb mobile vikings in mijn mifi steken), en er ook geen abbos zijn waarvan de gekochte data niet vervalt na x aantal tijd, vond ik het verspilling om een apart data abbo te nemen voor de enkele keer dat het internet ns plat ligt. De simkaart uit mijn unit halen is tijdsrovend en het gevaar hem te vergeten de volgende dag groot.
Aangezien mijn mifi unit spijtig genoeg geen rj45 connector heeft, heb ik het opgelost met een wifi client routertje (die ik op vakantie in hotels gebruik). Die router vangt het mifi signaal op, en stuurt het via rj45 door.
De volgende stap is een dual-wan router op het interne netwerk steken die dan aan failover kan doen zodat ik enkel nog de mifi moet aanzetten en verder niks meer hersteken. Maar intussen werkt het wel op deze manier.
[
Post made via mobile device ]