ik zit nog altijd met het probleem van onstabikiteit van de snelheid van asl , bv http://crapiecorn.neopower.net/speedtest.jpg haal ik een relatief hoge snelheid (ik denk omdat het op een 1mb file getest word , ma dan op zoon test gelijk http://crapiecorn.neopower.net/adslbox.jpg op een groter file ding zit ik dan weer ver van de 3.3 waarde
Edited By The Oddity
Just fixed your bbcode en adjusted title.
probz met snelheid
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
- NuKeM
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
- Bedankt: 268 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Mmm je moet af en toe per dag eens zo'n testje doen (ook eens een grote file downloaden van een snelle ftp server)... soms durven speed tests een slecht beeld te geven, maar als je genoeg test krijg je al een veel beter beeld op je snelheid.
Test dus eventueel nog enkele keren op verschillende tijdstippen van de dag en leg dan eens de resultaten naast mekaar
Als dat niets uithaalt meld het dan hier
Test dus eventueel nog enkele keren op verschillende tijdstippen van de dag en leg dan eens de resultaten naast mekaar

Als dat niets uithaalt meld het dan hier

NuKeM
mja het is al een maand of zo gelijk dat , het rare is alle downloads zakken na 6 sec naar 140KB/sec tijdens die 6sec jomt hij wel aan 3.3 waarde , bij grote files blijft die na die 6sec op de 140 hangen
mja , der is al een heel ding geweest rond men probleem , het was dus eigenlijk opgelost omdat men tcp waarde te laag stond , na staat alles goed , ik zit zo 500 meter van de centrale , en ik heb een usb speedtouch modem
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Crapiecorn,
ik zou zeggen probeer eens dit te downloaden: hl demo
Bij mij start hij ook aan 400+, soms door een windows fout geeft hij zelf eens 500+ weer, maja...
en dan zakt de snelheid tot je stabiele snelheid. Bij mij is dat rond de 350Kbyte/s hij zakt tot daar en dan blijft hij vrij stabiel. gedurende de rest van de download.
Hoe hoog deze snelheid is, (bij mij 350, bij u eventueel 140) is afhankelijk van afstand centrale, kwaliteit lijn... etc. etc. Indien je bij deze aangeraden download hetzelfde fenomeen hebt, dat je snelheid zakt naar 140Kbyte/s, dan weet ik het ook niet goed niet meer ik heb al veel troubleshooting met u gedaan
Kzou zeggen bel eens naar 0800/22800 en vraag bij de storigen dat ze even nen Adsl technieker langssturen. Ter plekke zal die er beter zicht op hebben dan wij. Hij kan immers ook via zijn laptop de afstand tot de centrale bepalen en het max debiet bepalen...
ik zou zeggen probeer eens dit te downloaden: hl demo
Bij mij start hij ook aan 400+, soms door een windows fout geeft hij zelf eens 500+ weer, maja...

Hoe hoog deze snelheid is, (bij mij 350, bij u eventueel 140) is afhankelijk van afstand centrale, kwaliteit lijn... etc. etc. Indien je bij deze aangeraden download hetzelfde fenomeen hebt, dat je snelheid zakt naar 140Kbyte/s, dan weet ik het ook niet goed niet meer ik heb al veel troubleshooting met u gedaan

Laatst gewijzigd door The Oddity 28 feb 2003, 10:02, in totaal 1 gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
-
- Elite Poster
mja das misschien het beste , ik heb der genoeg van om der zelf me te sukkelen , en ook geen goesting om men kop der nog over te breken , dan laat ik de mensen van skynet da maar voor me doen
en het is crapiecorn btw geen ram/steenbok sterrenbeeld 

- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Crapiecorn,
Sorry about your nick, soms te snel lezen eh
heb mijn foutje rechtgezet.
Die BGC technieker is idd geen slecht idee. Die kan 100% zekerheid brengen wat betreft jouw binnenhuisinstallatie. Als hij nog wat handig is met computerconfiguraties, dan kan hij nog de settings nakijken en eventueel goedzetten.
Ergens zou ik nog durven denken dat het ergens een foutje is met settings ivm rwin, ttl, mtu....
Ik heb iets gelijkaardigs voor met een Win98SE machine. Op mijn toestellen trek ik hier makkelijk stable 350Kb erdoor, en met die Win98Se op mijn login, mijn tel. lijn, haal ik max. 140Kb. Ga morgen de settings eens deftig instellen en nakijken. Pc is zo een ramp, dat ik er zeker van ben dat ergens een setting niet goed staat
Sorry about your nick, soms te snel lezen eh

heb mijn foutje rechtgezet.
Die BGC technieker is idd geen slecht idee. Die kan 100% zekerheid brengen wat betreft jouw binnenhuisinstallatie. Als hij nog wat handig is met computerconfiguraties, dan kan hij nog de settings nakijken en eventueel goedzetten.
Ergens zou ik nog durven denken dat het ergens een foutje is met settings ivm rwin, ttl, mtu....
Ik heb iets gelijkaardigs voor met een Win98SE machine. Op mijn toestellen trek ik hier makkelijk stable 350Kb erdoor, en met die Win98Se op mijn login, mijn tel. lijn, haal ik max. 140Kb. Ga morgen de settings eens deftig instellen en nakijken. Pc is zo een ramp, dat ik er zeker van ben dat ergens een setting niet goed staat

- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Crapiecorn,
ik heb gisteren hier op een Win98SE machine een gelijkaardig probleem gehad.
Op mijn lijn met Win2000 machine: 350Kbyte/s
Op mijn lijn met Win98SE machine: 140Kbyte/s
>changed settings via DrTcp:
TCP receive window: 256960
Window scaling: YES
Time Stamping: NO
Selective Acks: YES
DialUp ras: (blanco)
Path MTU discovery: YES
Black Hole Detection: Default
Max. Duplicate Acks: (blanco)
TTL: 128
MTU: (blanco)
na veranderen settings, rebooten=> constante snelheid van +- 350Kbyte/s.
Daar deze verandering van settings vrij positief was, kun je maybe settings overlopen, maybe changen en eens testen... of het voor jou ook positief kan zijn.
ik heb gisteren hier op een Win98SE machine een gelijkaardig probleem gehad.
Op mijn lijn met Win2000 machine: 350Kbyte/s
Op mijn lijn met Win98SE machine: 140Kbyte/s
>changed settings via DrTcp:
TCP receive window: 256960
Window scaling: YES
Time Stamping: NO
Selective Acks: YES
DialUp ras: (blanco)
Path MTU discovery: YES
Black Hole Detection: Default
Max. Duplicate Acks: (blanco)
TTL: 128
MTU: (blanco)
na veranderen settings, rebooten=> constante snelheid van +- 350Kbyte/s.
Daar deze verandering van settings vrij positief was, kun je maybe settings overlopen, maybe changen en eens testen... of het voor jou ook positief kan zijn.
-
- Elite Poster
mja , das allemaal ok , zelfs met 2 verschillen tcp programmas nagegaan , ma skynet technische dienst blijft me maar als een idioot aanzien , zo van die vragen aant stellen meet u u snelheid via kazaa en zo , mja ik zeg nie dat ze onbekwaam zijn maar , gaat gaat er ook niet om dat ik nooit aan die snelheid kom ik ga geregeld 300/400+ maar na 4/5sec gaat dat de diepte in zoals ik al heb uitgelegt
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
ik zou zeggen, vraag dat er een technieker langskomt. Normaal moeten ze dat zelf voorstellen.
Hebben ze nu je lijn al uitgemeten, qua storingen, debiet?
Wat zeggen ze daar van?
Mja veel kan ik er ook niet meer aantoevoegen. Je settings nakijken. Anders je binneninstallatie nog...
Hebben ze nu je lijn al uitgemeten, qua storingen, debiet?
Wat zeggen ze daar van?
Mja veel kan ik er ook niet meer aantoevoegen. Je settings nakijken. Anders je binneninstallatie nog...
-
- Elite Poster
mja , der begint wat licht in de zaak te komen , het probleem ligt dus toch bij skynet , ze hebben geprobeert me opnieuw aan te koppelen op 3.3 maar dat ging dus niet , dus nu zit ik tijdelijk op 1.1
als het binnen 2 weken nie beter is shop ik de boel buiten hier

- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmm, normaal ligt het probleem bij Skynet niet. Het zal wel Belgacom zijn. Hmm probs met het koppelen naar 3.3Mbps?
Dat valt meestal voor bij ofwel:
- storing op lijn
- afstand huis-centrale
- slechte binnenhuisinstallatie
Is er nu eigenlijk al een technieker bij jou over de vloer geweest? Heeft hij iets concreets gezegd? Heeft hij iets uitgemeten? Wat waren de resultaten? Is hij naar de centrale geweest om daar alles te checken? Heeft hij soms je lijn uitgetest met zijn laptop om te zien wat hij daar op haalt?
Dat valt meestal voor bij ofwel:
- storing op lijn
- afstand huis-centrale
- slechte binnenhuisinstallatie
Is er nu eigenlijk al een technieker bij jou over de vloer geweest? Heeft hij iets concreets gezegd? Heeft hij iets uitgemeten? Wat waren de resultaten? Is hij naar de centrale geweest om daar alles te checken? Heeft hij soms je lijn uitgetest met zijn laptop om te zien wat hij daar op haalt?
natuurlijk ligt het probleem niet bij skynet als ge uwe pc opstart en ge kijkt naar je modem instellingen na synchronisatie , en daar staat 1,1mbit.zie ik niet in waarom het aan skynet zou liggen , ge bent potverdikke nog niet ingelogt .
het probleem ligt dus bij belgacom .
het probleem ligt dus bij belgacom .
- The Oddity
- Elite Poster
- Contacteer:
Mja: even nuanceren:
Skynet is van Belgacom dus dat is daar eigenlijk enen pot nat. Zeker nu dat het ISP gedeelte verhuist is van Skynet naar BGC.
Maar idd, zolang je niet hebt ingelogged is het het probleem van BGC. Maar vanaf nu is het sowieso het probleem van BGC, Skynet doet enkele nog redactie van de portal ofzo...
Skynet is van Belgacom dus dat is daar eigenlijk enen pot nat. Zeker nu dat het ISP gedeelte verhuist is van Skynet naar BGC.
Maar idd, zolang je niet hebt ingelogged is het het probleem van BGC. Maar vanaf nu is het sowieso het probleem van BGC, Skynet doet enkele nog redactie van de portal ofzo...