Advies gevraagd: gesloten hoofdtelefoon

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Omdat ik het beu ben om de zoveelste goed-genoeg-maar-net-niet-kwalitatief-genoeg-hoofdtelefoon te kopen wil ik iets fatsoenlijkers aankopen dan wat ik nu heb.
Momenteel gebruik ik vooral m'n Sennheiser PX-200 en Sennheiser HD 415 . De eerste is een gesloten koptelefoon, draagbaar, maar niet super duurzaam. Die tweede is een relatief goedkope open koptelefoon en lekt dus veel geluid (in beide richtingen).
Daarom heb ik een aantal gesloten hoofdtelefoons op het oog, uit het professionele gamma. Doel is om gewoon aan de pc, gsm, tablet, ... te gebruiken voor muziek, gaming, films... Welke zouden jullie me kunnen aanbevelen, zowel naar geluidsdruk, draagcomfort, klankkleur en bereik, ... ?
Andere zaken waar ik misschien vergeet rekening mee te houden? Ik weet bijvoorbeeld niet hoeveel impedantie bij gebruik gsm, tablet, laptop, nodig is. Ik sluit deze niet aan een mengtafel of andere versterker aan... Bedoeling is dat ik nog iets hoor (dus 250 ohm is geen goed idee heb ik begrepen :))
En hoe verhouden zich deze hoofdtelefoons tegen bijvoorbeeld de B&W P7, dat een volledig andere prijscategorie is?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Eigenlijk is dat iets heel persoonlijk, geluid is één ding, draagcomfort is nog een ander. Ervaring met die dingen heb ik niet maar ik zou ergens proberen te gaan passen en proberen. Het staat bij ook nog ergens op één of ander vergeten lijstje, voor als ik eens veel tijd heb :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

http://www.reddit.com/r/headphones/wiki/recommendations

TL;DR: Audio-Technica ATH-M50 of Beyerdynamic DT 770 PRO, maar daar was je dus al. ;)

Persoonlijk geen ervaring met gesloten hoofdtelefoons, daar open een betere soundstage geven (maar ik heb begrip voor de nood aan iets gesloten hoor :) ).
ooh. shiny.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1957 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ik heb zelf weinig ervaring met hoofdtelefoons, maar op de website http://www.head-fi.org/products/category/over-ear vind je alles voor de audio-meerwaardezoeker.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Die van mij staat blijkbaar ook in het lijstje van Reddit, iets boven de Beyer, echter een on ear.
Zalig ding. Ik heb die 11 jaar geleden op reviews afgaand gekocht, werkt nog steeds super. Onderdelen zijn los te verkrijgen.
Voor de looks zal niemand ze kopen. :-D

Sennheiser HD25-1 II.

http://www.bax-shop.nl/studio-hoofdtele ... tails.html

http://www.head-fi.org/t/431705/review- ... hd-25-1-ii

http://www.head-fi.org/products/sennhei ... ne/reviews
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

ik heb persoonlijk de DT-880 Pro, en zeer tevreden van, zowel qua geluid, draagcomfort, als stevigheid. Ik gebruik die professioneel voor geluidsopnames van concerten, en moet dus tegen een stoot kunnen en na een paar uur dragen nog steeds gemakkelijk zitten. Ik vermoed dat de DT-770 Pro alleen qua luidsprekers van de 880 verschilt: geluidskwaliteit kan dus wat anders zijn, maar draagcomfort en stevigheid zijn dus OK.
7zp
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 13 keer
Provider

Zelf al Audiotechnicas gehoord, weet niet juist dewelke maar deze zijn wel één van de veel betere koptelefoons die ik ken!
Hey MinisForum GK41 (OPNsense), Netgear R7800 (OpenWrt), TP-Link C6 (OpenWrt)
Linux Mint 22, AMD 5700x, 64GB DDR4 3200MHz, Nvidia RTX 4060Ti 8GB
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

Hier ook een DT-770 Pro om muziek te maken (welliswaar de 80 ohm versie). Zeer tevreden van en is ook zeer populair in muziek/studio-middens. Bemerk wel dat typisch bij studio-materiaal de klank zo neutraal mogelijk is (aangezien ze in hoofdzaak voor monitoring gebruikt worden). Niet-muzikanten hebben misschien liever een wat 'gekleurder'' geluid (typisch naar bas toe). Dus als je de DT-770 qua klank niet goed vindt, heeft dat vooral met persoonlijke voorkeur te maken en niet dat het een slechte koptelefoon is :). Of het kan natuurlijk ook zijn dat je naar slecht bronmateriaal luistert :).
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Misschien even wachten en zo'n een kopen? :)
http://www.androidcentral.com/xiaomi-an ... headphones

Als je vaak reist, is misschien een beter idee om meteen wat te investeren en een BOSE headphones te kopen? (hoewel ik persoonlijk niet erg grote fan ben van het merk, die noise cancelling is toch ongeëvenaard)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

Je mag dan wel een goeie hoofdtelefoon kopen, wat vaak uit het oog verloren wordt zijn de slechte/goeikope DAC's die gebruikt worden in smarphones/tablets/laptops...

D/A conversie is nochtans van cruciaal belang en wordt heel vaak onderschat.

Wanneer je luistert via pc kan ik je een HRT Microstreamer wel aanraden als je die voornamelijk voor hoofdtelefoon gebruikt (heeft ook nog een line-level output).

Voor tables en smartphones ben je meestal beperkt tot wat er ingebouwd zit. Al kan je blijkbaar met sommige Android smartphones ook een USB DAC gebruiken, zie http://geeknizer.com/complete-guide-to- ... udiophile/
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Je kan ook eens naar S2 store gaan in Genk ( je bent toch van Bree), daar kan je er proberen.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
Bedankt: 114 keer

Ik heb ook een Sennheiser HD25 (wel de -C versie, enige verschil is het krulsnoer). Uiterst tevreden van! Wordt zowel gebruikt om te DJ'en, als monitor in de studio en als 'casual listening device'. Isolatie is echt geweldig. In een club wordt het geluid van buitenaf perfect geblokkeerd, en toen op mijn kot het brandalarm afging had ik het pas na een halve minuut door :D.

Zoals hierboven al aangehaald moet je er wel rekening mee houden dat de meeste van de hier aangehaalde hoofdtelefoons bedoeld zijn voor gebruik in de studio. Dit betekent dat het geluid wel redelijk wat zal verschillen van een 'normale Hi-Fi'-hoofdtelefoon. Studiomonitors zijn gericht op het zo echt mogelijk voorstellen van het geluid, waarbij de normale hoofdtelefoon eerder het inkomende geluid gaat proberen te verbeteren.
Dit kan wel wat gewenning vereisen.

Ook nog even meegeven dat als je een redelijk groot hoofd hebt je best een ander model zoekt. De HD25 klemt nogal (heel) hard op je hoofd waardoor het voor velen moeilijk is om hem langer dan pakweg een halfuur op te houden. Zelf heb ik daar echter minder last van, ik heb hem meestal een hele avond op zonder problemen.

En ook dit is hierboven al aangehaald, maar het is echt wel van belang met audiomateriaal van dergelijke kwaliteit: zorg ervoor dat je bronbestanden goed zijn. Het is echt pure verspilling om naar 192 kbps mp3's te luisteren..
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Sennheiser PXC 450, over ear. Er zijn er waarschijnlijk betere maar: Comfort *****
Gekocht omdat ik zowat zot werd van het lawaai op vluchten > 10 uur.
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Marshall Monitor
Ik was verkocht door de functies alleen al, het geluid is bovendien excellent. Video:

 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
Bedankt: 114 keer

Die Marshalls klinken inderdaad zeker niet slecht, maar naar mijn ervaring is de isolatie wel een pak minder dan met een van bovenstaande modellen. Ik heb wel enkel ervaring met het on-ear model (Major denk ik). Misschien dat hier in het Monitor-model wel meer aandacht aan besteed is. Ziet er zeker niet slecht uit en klinkt ongetwijfeld fantastisch!

Bij die on-ears kan je de oorkussens trouwens sowieso in de vuilbak gooien, ze brokkelen redelijk snel af (zelfs zonder al te intensief gebruik).
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1196 keer
Recent bedankt: 14 keer

Ik vind vooral een draad lastig. Dan kan je u niet vrij bewegen.
Vorige week heb ik de keukenmuur herschilderd met een koptelefoon op. Een absolute aanrader! Je kan keihard muziek spelen tijdens het schilderen, zonder dat iemand er last van heeft.
Ik had eerst de Panasonic Noise-Cancelling Hoofdtelefoon RP-WF950E-S Zilver gekocht. Super tevreden van, gaf heel mooi geluid (ik heb die gebruikt om mee te doen aan de Philips Golden Ear Challenge), maar het nadeel is dat die met een jack plug werkt.
Recent heb ik de Philips SHB7000 gekocht en die werkt met BlueTooth en laadt op met micro USB. Het voordeel is dus dat ik gewoon van achter mijn laptop, zonder extra draden, muziek kan spelen en/of de koptelefoon kan activeren.

Zowel de Panasonic als de Philips zijn over-ear. Daarvoor (lang geleden) had ik een Sennheiser RS120 en daar was ik niet zo tevreden van. On-ear, dus je hoorde nog veel achtergrond én de koptelefoon zat niet zo goed. Daarenboven van tijd nog geruis enzo. Nee, die Sennheiser was geen aanrader.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ah, als draadloos je ding is... Ik zit al een poos te gluren naar de laatste Samsung. Qua featureset erg compleet. Iets te "bling", maar goed, dat maakt minder uit thuis? :mrgreen:
ooh. shiny.
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: WimVerlinden
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 108 keer

Ik heb die Samsung LevelOver enkele maanden in gebruik en ben er uiterst tevreden over.
De combinatie van noice cancelling en draadloos is geweldig.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Damn. Heb hem dan maar zopas zelf gekocht... :oops:
ooh. shiny.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Je kan direct dan voetballer worden :P
Die lopen ook altijd met zo'n koptelefoons rond :banana:
Afbeelding
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik zal me alvast een overdreven trendy kapsel aanmeten en beginnen praten alsof ik 3 serieuze attackskes heb gehad! :beerchug:
ooh. shiny.
svenska
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 74 keer

Vorige week deze JBL E50 gekocht: http://www.hoofdtelefoonstore.be/produc ... zwart.html
Draadloos, control knoppen en hij ziet er ook gewoon goed uit!

Voor deze prijs was verrast door de goede geluidskwaliteit...
thomasv
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

svenska schreef:Vorige week deze JBL E50 gekocht: http://www.hoofdtelefoonstore.be/produc ... zwart.html hij ziet er ook gewoon goed uit!
Met alle respect, maar dat vind ik dus juist niet. Tegenwoordig lijken de koptelefoons van Mars te komen en al dat plastiek is toch maar cheap vind ik.

Verder is die koptelefoon (technisch gezien) inderdaad een pareltje :angel:
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 431 keer
Bedankt: 115 keer
Provider

Ik vind die er wel mooi uitzien (JBL E50), maar zoals ze zeggen, smaken verschillen.
Over smaak kan je niet discussiëren.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”